Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i Tyhjäkäynti seilaa ja vedot häviää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tapio Rautalapio
    Newbiemmer
    • Apr 2018
    • 20
    • Saarijärvi

    320i Tyhjäkäynti seilaa ja vedot häviää

    Juu elikkäs jo hetken aikaa ollut semmonen ongelma tuon bemarin kanssa että tyhjäkäynnillä alkaa välillä kierrokset heitellä ja vedot häviää, Uudelleen käynnistettäessä vika korjaantuu. Ajosta ei ole tehnyt tätä ikinä ja tyhjäkäynnilläkin vain välillä. Kelillä ja moottorin lämmöillä ei positiivista tai negatiivista vaikutusta.
    Imupuolelta tuntuis kuuluvan pientä suhinaa kun antaa kaasua mutta kun kokeilin suhautella starttispraytä imusarjan päälle ja vähän muuallekkin niin ei nosta kierroksia eli siellä ei vissiin ylimääräisiä reikiä ole.

    Antaa seuraavat vikakoodit
    P0300, Satunnainen/Useampi sylinteri sytytyskatkos
    P1345, Misfire Cylinder 2 With Fuel Cut-off
    P1343, Misfire Cylinder 1 With Fuel Cut-off
    P0171, Järjestelmä liian laihalla, Paikka 1

    Eli tietäiskö täällä joku mikä mahdollisesti vois olla vikana
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Sytytyskatkoja näköjään ja seokset perseellään. Imuvuotojen tarkistus ja puolien paikan vaihto, niin näkee seuraako sytyshäiriö puolaa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Tapio Rautalapio
      Newbiemmer
      • Apr 2018
      • 20
      • Saarijärvi

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Sytytyskatkoja näköjään ja seokset perseellään. Imuvuotojen tarkistus ja puolien paikan vaihto, niin näkee seuraako sytyshäiriö puolaa.
      Joo pitänee nuo puolat tutkia. Eilen tosiaan tota starttispray temppua kokeilin ja ei ollu vaikutusta ni en tosta imuvuodosta tiedä vaikka vikakoodi siihen vähä viittaaki, osaatko sanoa mitään varmempaa tapaa niitten vuotojen tutkimiselle.

      Eilen nollattiin vikakoodit ja vikavalo pysy sammuksissa taas siihen asti että työpaikan pihassa pidin hetken tyhjäkäynnillä. Tällä kertaa ei kuitenkaan kierrokset alkanu heitellä ainakaan niin radikaalisti kun ennen.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Mahdolliset imuvuodot selviää vain purkamalla ja tarkastamalla osat.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #5
          Savulla löytyy ilman purkamista varmasti vuodot.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Tapio Rautalapio
            Newbiemmer
            • Apr 2018
            • 20
            • Saarijärvi

            #6
            Noniin nyt vähän päivitystä.

            Tänään töistä tullessani pysähdyin kaupan pihaan ja siihenhän tuo vekotin sitten jäi. Hörähtää kyllä käyntiin mutta sammuu samantien (kaasun antamisella ei suurta merkitystä) vikakoodeja en ole vielä kerennyt käydä lukemassa mutta epäilisin että nuo samat siellä kummittelee.

            Näin amatöörinä haistelisin että oisko ne puolat nyt lakanneet kokonaan toimimasta ja siksi ei jaksa pysyä käynnissä.

            Luin myös täältä foorumilta että DISA venttiili vois aiheuttaa ongelmia ja tossa kun autoa starttaa niin se venttiili kolahtaa eli aukeaako se heti käynnistettäessä ja siksi ei pysy käynnissä. Itse en tuon venttiilin sielunelämästä oikeastaan mitään tiedä mutta sanovat että sen pitäisi aueta vasta kovemmilla kierroksilla niin heräsi kysymys että voisiko vika olla siinä.

            Valistuneita arvauksia voi heittää.

            Comment

            • Tapio Rautalapio
              Newbiemmer
              • Apr 2018
              • 20
              • Saarijärvi

              #7
              Vikakoodit luettu ja nyt pelkästään koodit "järjestelmä laihalla"

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16422
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Tapio Rautalapio View Post
                Vikakoodit luettu ja nyt pelkästään koodit "järjestelmä laihalla"
                Mikä versio 320 että onko siellä edes disaa ?

                Comment

                • Tapio Rautalapio
                  Newbiemmer
                  • Apr 2018
                  • 20
                  • Saarijärvi

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Mikä versio 320 että onko siellä edes disaa ?
                  320i eli 2.2l kutosella. eikös noissa m54 koneissa oo

                  Comment

                  • Tapio Rautalapio
                    Newbiemmer
                    • Apr 2018
                    • 20
                    • Saarijärvi

                    #10
                    noniin. Otin disan irti ja vika ei ole ainakaan siinä. Päätin vielä tarkastaa bensapumpun samalla kun tuota nyt rassasin ja eihän se surahda silloin kun laittaa virrat päälle. Ei tule myöskään painetta siihen kiskoon mikä menee suuttimille (siihen missä on se venttiili mistä paineen voi testata). Eli vaikuttas taas siltä että bensapumppu on hajonnut. Erikoista tässä on se että viime vaihdosta on alle vuosi ja sitä edellisestä taas alle vuosi. Mikä sitä vois rikkoa ja voisko se laihalla käymisen vikakoodi johtua ton pumpun vajaatoiminnasta?

                    Comment

                    • JiiVee92
                      BTCF Member
                      • Mar 2017
                      • 923
                      • Kouvola/Myllykoski

                      #11
                      Jos on "säästetty" laittamalla halpa tarvikepumppu, niim väitän lyhyttä kestoikää normaaliksi. Ja jos ei ainetta tule riittävästi, niin laihalle se menee.
                      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                      NYT: E61 530xd -08 käyttis
                      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                      Comment

                      • Tapio Rautalapio
                        Newbiemmer
                        • Apr 2018
                        • 20
                        • Saarijärvi

                        #12
                        Kyllä siihen viimeks ostettiin ihan kunnon pumppu sillä idealla että kestäis tälläkertaa pidempään kun viimeks. Merkkihuollossa tilasivat ja joku 140€ oli hintaa

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16422
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by Tapio Rautalapio View Post
                          ihan kunnon pumppu. Merkkihuollossa tilasivat ja joku 140€ oli hintaa
                          :think

                          Comment

                          • Tapio Rautalapio
                            Newbiemmer
                            • Apr 2018
                            • 20
                            • Saarijärvi

                            #14
                            Originally posted by jr66 View Post
                            :think
                            Mikäs?

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6935
                              • N/A

                              #15
                              Tyhmä kysymys, onhan bensansuodatin paineensäätimineen uusittu kun bensapumppu hajosi eka kerran? Joskus muistelen lukeneeni että huono suodatin voisi kuormittaa pumppuja.
                              Omaan 316i sedaniin kun hajosi pumppu 240tkm kohdalla vaihdoin samalla uuden filtterin. Pumppu on Bosch, maksoi n. 250€ kl-varaosilta.
                              Ei ole ollut mitään ongelmia sen jälkeen.

                              Tuo suodatinhan ei siis kuulu huolto-ohjelmaan, eikä meidän auton tapauksessa sitä koskaan edes merkkihuolto tarjonnut että vaihdettaisko.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎