Ensin rahina kuului vain kun veto ei ollut päällä ja parin kymmenen kilometrin päästä muuttui päin vastaiseksi ja nyt kolahtelee. Voisiko olla takapyörän laakeri? Vai takavetoakseli? Jarruja tutkin ja niistä ei oiken löytynyt mitään ellei sitten käsijarru.. Etupäässä en usko vikaa olevan kun ei lyö käsille kolahtaessa jota muuten teki ennen kuin vaihdoin etuvetarit.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Outo rahina/klonkutus 330xd
Collapse
X
-
Tehtiin tutkimuksia, takaa ei kuulu edes stetoskoopilla jyrinää, ainoastaan lievää kahinaa ja pyörii kevyesti, kun kaikki pyörät ilmassa.
Kaikki pyörät ilmassa vaihdepäällä pyörii ainoastaan takapyörät ja ei kuulu outoja ääniä. Takapyörät maahan laskettuna ja käsijarrupäällä etupää lähtee pyörimään, mutta pelkääjän puoli pysähtyy välillä ja kolisee, käsinpyörittäessä raskas ja jousi tärisee. Eli täytyykö tässä nyt veikata pelkääjän puolen etulaakeriaNyk. F54 clubman cooper
ex. e46 330xdA menossa romutukseen, suuttimia, kaksi sarjaa renkaita(hyvin pintaa molemmissa) ja etualatukivarret tulossa ehkä myyntiin(lemförder, rasvanipoilla+powerflex mustat, noin 15tkm ajetut)
-
-
Kävin just koeajo lenkillä kun sain pelkääjän etunurkan kasattua, ei kolise enää Tosin sulake nro.53 on vielä pois paikaltaan ja pieni krahina kuuluu, mutta eiköhän sekin lopu kun vaihtaa vielä toisenkin etulaakerin ja takalaakerit tossa kesällä. Täytyy vaan toivoa, että kolina pysyy poissa.:thinkNyk. F54 clubman cooper
ex. e46 330xdA menossa romutukseen, suuttimia, kaksi sarjaa renkaita(hyvin pintaa molemmissa) ja etualatukivarret tulossa ehkä myyntiin(lemförder, rasvanipoilla+powerflex mustat, noin 15tkm ajetut)
Comment
-
-
No joo kolahtelu on pois, mutta paukahtelee ja krahisee
vielä. Siirsin auton montulle ja huomasin että etuperän tuloakseli heiluu ja näyttäis että peräöljyt on tullu ulos. Eipä siinä mitään täytyy pudottaa murikka irti ja avata se, jos näyttää pahalta niin sitten jostain vähemmän ajettu tilalle.Nyk. F54 clubman cooper
ex. e46 330xdA menossa romutukseen, suuttimia, kaksi sarjaa renkaita(hyvin pintaa molemmissa) ja etualatukivarret tulossa ehkä myyntiin(lemförder, rasvanipoilla+powerflex mustat, noin 15tkm ajetut)
Comment
-
-
Tyhjensin tuossa etuperästä öljyt ja sieltä tuli ensin noin lääkemitallinen metallimujua. Täytynee metsästää toinen perä jostain käytettynä. Kuinka paha homma tuo perän irrotus on, täytyykö ottaa apurunko irti?Nyk. F54 clubman cooper
ex. e46 330xdA menossa romutukseen, suuttimia, kaksi sarjaa renkaita(hyvin pintaa molemmissa) ja etualatukivarret tulossa ehkä myyntiin(lemförder, rasvanipoilla+powerflex mustat, noin 15tkm ajetut)
Comment
-
-
Nyt on etuperä tilattu, peräisin manuaalivaihteisesta X3:sta, mutta realoem mukaan on sama osa. Voi olla et helpoin vaihtaa jos irrottaa öljypohjan et saa tilaa?Nyk. F54 clubman cooper
ex. e46 330xdA menossa romutukseen, suuttimia, kaksi sarjaa renkaita(hyvin pintaa molemmissa) ja etualatukivarret tulossa ehkä myyntiin(lemförder, rasvanipoilla+powerflex mustat, noin 15tkm ajetut)
Comment
-
-
En irrottanut öljypohjaa helpompi oli irrottaa apurunko, mutta takaisin laitto oli astetta hankalampi
Nyt ei krahise tai klonkuta tuli vaihdettua myös ne alatukivarsien takapuslat eteen, ajo-ominaisuudet parani, enää ei vaeltele ja väristä jarrutuksissaNyk. F54 clubman cooper
ex. e46 330xdA menossa romutukseen, suuttimia, kaksi sarjaa renkaita(hyvin pintaa molemmissa) ja etualatukivarret tulossa ehkä myyntiin(lemförder, rasvanipoilla+powerflex mustat, noin 15tkm ajetut)
Comment
-
Comment