Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e46 318Ci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • todii7
    Bimmer Rookie
    • Nov 2014
    • 32
    • Espoo

    Bmw e46 318Ci

    Tervehdys,

    Eilen ajaessa kotiin alkoi moottorivalo palamaan. Juuri ennen kotiin pääsyäni auto alkoi täristämään ja röpöttämään. Vikakoodit luettiin aamulla. Auto bmw e46 318Ci 2.0 N42 225tkm.

    Image 605-D4-F22-8-CA2-49-F5-8366-D4-A5-A92-E6-B77 hosted in ImgBB


    Eli sytytystulpat ja 2 puolaa vaihtoon? Mistä tiedän vaihtaa tulpanhatun juuri 2 ja 4 sylinterin kohdallle? Onko niissä merkkejä?
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Sylinterit lasketaan edestä taaksepäin joten siitä se oikea kohta löytyy.

    kyseinen vikakoodi voi tulla myös imuvuodosta joten älä ylläty jos ei korjaudu tulppia ja puolia vaihtamalla. Voit toki myös vaihtaa puolan ja tulpan toiseen sylinteriin ja katsoa siirtyykö vika.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Ensimmäisenä vaihda ristiin vaikka sylinterien kaksi ja kolme puolat. Jos vika seuraa puolaa, niin puola on viallinen. Ellei seuraa, niin puola on ehjä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • todii7
        Bimmer Rookie
        • Nov 2014
        • 32
        • Espoo

        #4
        Isot kiitokset neuvoista ja vinkeistä. Vaihdoin varmuudeksi 4 kpl uudet Boschin tulpat ja 2 kpl uudet Boschin tulpanhatut/puolat. Nyt testiajossa ei ole heittänyt vikakoodia, tosin myös aikaisemmin koodin nollauksen jälkeen ei heittänyt vikakoodia vanhoillakaan osilla. Kuvassa vanhat tulpat järjestyksessä https://ibb.co/g9wdqGh

        Kuitenkin ajaessa välillä nopeasti kaasua painaessa ja kiihdyttäessä huomaa, kuinka kone ns vähän röpöttää tai pikkuisen nykii 2000-3000rpm kohdilla. Voiko viitata siis tuohon imuvuotoon? Täytyypä ajella lisää ja odotella jos vikakoodia heittäis.

        Pikkuisen pakokaasun hajut tulee kabiiniin tyhjäkäynnillä, täytyypi sekin korjata.
        Last edited by todii7; 28-04-2019, 22:32.

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4049
          • Turku

          #5
          Valvetronic särki, tule käymään niin napsastaan lepotilaan ja käyntihäiriöt häviää!
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • jeppis45
            Bimmer Rookie
            • Mar 2017
            • 49
            • Rauma

            #6
            Originally posted by suppari View Post
            Valvetronic särki, tule käymään niin napsastaan lepotilaan ja käyntihäiriöt häviää!

            Tämä. Samat ongelma oli itsellä mutta ohjelmoitiin pois eikä ongelmia ole sen koomin näkyny!

            Comment

            • todii7
              Bimmer Rookie
              • Nov 2014
              • 32
              • Espoo

              #7
              Tulppien ja puolien vaihdon jälkeen toiminut. Kerran tuli vikavalot ja alkoi käymään kolmella, kun tulpanhattu ei jostain syystä ollut kunnolla kiinni. Nykimistä ei ole esiintynyt.

              Pakoputkessa vuotaa, kun kuulee äänestä ja tulee pakokaasun hajut sisälle tyhjäkäynnillä. Onko tässä jokin tyyppivika, mistä voisi vuotaa? Pakosarjan tiiviste? Pakokaasutestissä arvot olivat ok.

              Sitten vielä yksi vika, eli ratista kun kääntää parkkipaikalla kaikki oikealle, ohjauspyörä tarraa eikä palauta heti ns jää jumiin. Vasemmalle kääntäessä ei tee tätä. Aurauskulmat? Juuri katsastuksessa vaihdettu molemmat alatukivarren puslat eikä korjaantunut. Alusta pitäis olla kunnossa katsastusmiehen mukaan.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎