Eli koneena m54b30, öljyä kuluu jonkin verran, yli litran viimeisellä 3tkm, mistä suunnasta lähteä tutkimaan asiaa? Myös sammutuksen jälkeen öljykorkin avatessa tulee höyryä/savua ja viileällä ilmalla savuttaa muutenkin ehkä normaalia autoa enemmän. Mitä tehdä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 öljynkulutus
Collapse
X
-
Huohotin kuten yllä on mainittu ja toisena melko varmana paikkana öljytikun juuren O-rengas sekä öljyjalan tiiviste. Melkein siinä ne öljynkadottaja paikat on. Joillakin on myös venttiilikopan tiiviste alkanut takalaidasta vuotamaan.
Öljytikun O-rengas ruiskuu öljyt sinne alustaan ja vasta pölyisessä autossa alkaa näkyä täplää kyljissä ja perässä kuskin puolella.
Comment
-
-
Öljyä ei tule ulospäin? Ei kosteita jälkiä alla eikä päällä?
Huolella ja rauhassa kannattaa tehdä, jottei tilanne huononisi.Last edited by jluoma; 15-05-2019, 09:11.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Öljyvuodot kuriin, huohotin / putket vaihtoon. Nämä nyt ensin kuntoon mutta saattaa silti syödä öljyä. Googleta m54 öljynkulutus niin saat lisää tietoa.
Omalla otannalla edellinen e60 m54b22, 320tkm ajettuna ei vienyt yhtään öljyä 10tkm aikana kun taas nykyinen e39 m54b22 260tkm vie sen max 1L / 10tkm.
Öljyinä käyttänyt jo pitkään Teboil diamond 5w40Last edited by A^A; 15-05-2019, 09:50.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Koska M54, ja jos ei ulos valuta tai pöllytä putkesta, niin eiköhän ne ole kuitenkin jumiutuneet männänrenkaat. Niitä voi koittaa liuottaa polttoöljyllä sylintereissä, mutta takeita ei toki ole. Kannattaa varmaan vaan lisätä sen mitä se vaatii ja ajaa auringonlaskuun tarkkaillen pintaa.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostKannattaa myös ottaa harkintaan 02pilot mod.
Omalla vastuulla, tekee kovan alipaineen alakertaan.
Monella näyttää olevan ollut apua..- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Oisin hyvin voinu testata jos olisin tiennyt tästä ennen kuin remppasin huohottimen, nyt en taida jaksaa ennen kuin öljyä alkaa oikeasti kulua. Vielä ei ole sopivan öljyn löydyttyä tarvinnut lisäillä vaihtovälillä..E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostSe lisää alipainetta kampikammioon.
Tästä lukemaan lisää, ja ohjeet miten se tehdään.
https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1115223E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88
Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa
Comment
-
Comment