Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 öljynkulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Buugaa
    Newbiemmer
    • Apr 2019
    • 1
    • Finland

    M54 öljynkulutus

    Eli koneena m54b30, öljyä kuluu jonkin verran, yli litran viimeisellä 3tkm, mistä suunnasta lähteä tutkimaan asiaa? Myös sammutuksen jälkeen öljykorkin avatessa tulee höyryä/savua ja viileällä ilmalla savuttaa muutenkin ehkä normaalia autoa enemmän. Mitä tehdä?
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Huohotin?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1838
      • Karjaa

      #3
      Tuo pieni höyry tjsp. öljykorkin alta kone kuumana lienee on ihan normaalia, samoin tekee mullakin. Huohotin on kyllä ihan hyvä arvaus jos sille ei ole tehty mitään. Paljonko motilla on ajettu?
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #4
        Huohotin kuten yllä on mainittu ja toisena melko varmana paikkana öljytikun juuren O-rengas sekä öljyjalan tiiviste. Melkein siinä ne öljynkadottaja paikat on. Joillakin on myös venttiilikopan tiiviste alkanut takalaidasta vuotamaan.

        Öljytikun O-rengas ruiskuu öljyt sinne alustaan ja vasta pölyisessä autossa alkaa näkyä täplää kyljissä ja perässä kuskin puolella.

        Comment

        • jluoma
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2015
          • 685
          • Lappeenranta

          #5
          Öljyä ei tule ulospäin? Ei kosteita jälkiä alla eikä päällä?
          Huolella ja rauhassa kannattaa tehdä, jottei tilanne huononisi.
          Last edited by jluoma; 15-05-2019, 09:11.
          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1838
            • Karjaa

            #6
            Vielä yksi mahdollinen vikapaikka, koskee lähes konetta kuin konetta, on toki venttiilivarren kumit.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • A^A
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2168
              • Seinäjoki

              #7
              Öljyvuodot kuriin, huohotin / putket vaihtoon. Nämä nyt ensin kuntoon mutta saattaa silti syödä öljyä. Googleta m54 öljynkulutus niin saat lisää tietoa.

              Omalla otannalla edellinen e60 m54b22, 320tkm ajettuna ei vienyt yhtään öljyä 10tkm aikana kun taas nykyinen e39 m54b22 260tkm vie sen max 1L / 10tkm.

              Öljyinä käyttänyt jo pitkään Teboil diamond 5w40
              Last edited by A^A; 15-05-2019, 09:50.
              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17844
                • PKS

                #8
                Koska M54, ja jos ei ulos valuta tai pöllytä putkesta, niin eiköhän ne ole kuitenkin jumiutuneet männänrenkaat. Niitä voi koittaa liuottaa polttoöljyllä sylintereissä, mutta takeita ei toki ole. Kannattaa varmaan vaan lisätä sen mitä se vaatii ja ajaa auringonlaskuun tarkkaillen pintaa.
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet:
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  #9
                  Kannattaa myös ottaa harkintaan 02pilot mod.
                  Omalla vastuulla, tekee kovan alipaineen alakertaan.
                  Monella näyttää olevan ollut apua..

                  Comment

                  • Calypsocoupe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 2932
                    • EFNU

                    #10
                    Originally posted by Antti O View Post
                    Kannattaa myös ottaa harkintaan 02pilot mod.
                    Omalla vastuulla, tekee kovan alipaineen alakertaan.
                    Monella näyttää olevan ollut apua..
                    Tämähän on B30:sen ongelma, ja sellaisia eroja jotka asiaan vaikuttavat tehtaan jäljiltä, on lähinnä huohotuksen toteutus, eli tuolla kyllä menisin. Oma pölläyttää moottorijarrutuksen jälkeen joten voisi nuo venttiilinohjurien kumitkin laittaa.
                    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      #11
                      Ja olisi hyvä jos joku nyt 02pilot modin Suomessa tekee, vaikuttaako mitenkään?
                      Mullakin oli yks 325i aikanaan mikä joi aika reilusti öljyä kun anto kenkää, siihen ois ollu hyvä testata.

                      Comment

                      • Wespa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2016
                        • 1838
                        • Karjaa

                        #12
                        Oisin hyvin voinu testata jos olisin tiennyt tästä ennen kuin remppasin huohottimen, nyt en taida jaksaa ennen kuin öljyä alkaa oikeasti kulua. Vielä ei ole sopivan öljyn löydyttyä tarvinnut lisäillä vaihtovälillä..
                        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                        Porsche 944 -86 (DE)
                        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                        Comment

                        • Tojopa
                          BTCF Member
                          • Mar 2004
                          • 1592
                          • Kuopio

                          #13
                          Mikäs tuon 02pilot modin idea on noin lyhyesti pähkinänkuoressa?

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            #14
                            Originally posted by Tojopa View Post
                            Mikäs tuon 02pilot modin idea on noin lyhyesti pähkinänkuoressa?
                            Se lisää alipainetta kampikammioon.
                            Tästä lukemaan lisää, ja ohjeet miten se tehdään.

                            Last edited by Antti O; 21-05-2019, 11:35.

                            Comment

                            • Aslakki
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 359
                              • Kuusamo

                              #15
                              Originally posted by Antti O View Post
                              Se lisää alipainetta kampikammioon.
                              Tästä lukemaan lisää, ja ohjeet miten se tehdään.

                              https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1115223
                              Tässä ohjeessa ei laitettu takaiskua, mutta 50’s kid laittoi. Onkohan takaisku tarpeellinen?
                              E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

                              Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎