Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d ja m57 tyyppivikoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beamerboy83
    BTCF Member
    • May 2019
    • 8
    • Oulu

    330d ja m57 tyyppivikoja

    Moro

    Ois kiikarissa 330d, m57 koneella. Koitin foorumilta etsiä mutta ei iskenyt silmään kummankaan tyyppivikoja.

    Joten pystyisikö joku foorumilaisista valistamaan tietämätöntä näistä? :think
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    Originally posted by Beamerboy83 View Post
    Moro

    Ois kiikarissa 330d, m57 koneella. Koitin foorumilta etsiä mutta ei iskenyt silmään kummankaan tyyppivikoja.

    Joten pystyisikö joku foorumilaisista valistamaan tietämätöntä näistä? :think
    Pakosarjan halkeaminen mutta sekin harvoissa.
    Termarit, pää ja egr.

    Alempi jakoketju voidaan varauksin lukea tyyppiviaksi jos kauhuskenaarioita on tarkoitus maalailla.

    Perus kestävä moitteeton moottori kuten M54 bensa. Kaksi parasta bmw moottoria nämä ovat.

    Comment

    • amisqo
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 1612
      • Vantaa

      #3
      hehkut ja hehkurele lisäyksenä edelliseen
      G30 530e iPerfomance M-sport -18
      Ex: F30 330D M-sport -15
      Ex: E90 330D M-sport -06
      Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
      Ex: e30 320i -89
      Ex: e30 318iS -90

      Comment

      • Beamerboy83
        BTCF Member
        • May 2019
        • 8
        • Oulu

        #4
        Hyvä tietää. Mites tämä e46 koppa? Ilmeisesti kova ruostumaan?

        Ja mitäs näistä ois hyvä kysellä ja kattoa paikan päällä?
        Auto on ajettu 350tkm manuaali ja ohjelmoitu 220hp ja 500nm. Kestääkö kytkin noilla lukemilla vaikka vasta vaihdettu kuulemma? :think

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1832
          • Karjaa

          #5
          Originally posted by Beamerboy83 View Post
          Hyvä tietää. Mites tämä e46 koppa? Ilmeisesti kova ruostumaan?
          No riippuu kyllä ihan mihin vertaa, tietyt ongelmapaikat toki löytyvät, mutta eivät nämä nyt sentään ihan pystyyn ruostu niin kuin moni muu aikalainen.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #6
            Minulla on -00 ”suomiauto” eikä ole ruostetta löytynyt katsastuksissa. Pintaväriä siellä pohjassa on. Ja ruostetta vakiopaikat eli takaluukku, sen alapuolelta, ovien alalaidat ja lokasuojien kaaret.

            Comment

            • Beamerboy83
              BTCF Member
              • May 2019
              • 8
              • Oulu

              #7
              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Minulla on -00 ”suomiauto” eikä ole ruostetta löytynyt katsastuksissa. Pintaväriä siellä pohjassa on. Ja ruostetta vakiopaikat eli takaluukku, sen alapuolelta, ovien alalaidat ja lokasuojien kaaret.
              Joo, kyseisessä yksilössä mitä oon katellu nii on ruostunut nämä kaaret ja muut ovet paitsi kuskin ovi.

              Onko näissä mitää muuta mitä kannattas kattoa ku menee paikan päälle?:think

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #8
                Originally posted by Beamerboy83 View Post
                Joo, kyseisessä yksilössä mitä oon katellu nii on ruostunut nämä kaaret ja muut ovet paitsi kuskin ovi.

                Onko näissä mitää muuta mitä kannattas kattoa ku menee paikan päälle?:think
                Yleisilme tottakai. Lisäksi takakontin johtosarja antautuu näissä varmaan jokaisessa mutta ei ole paha korjata ja ohjeita on netissä videomuodossakin paljon. Itsellä oli 7 johtoa muistaakseni lähes poikki, ei ollut paha korjata.

                Comment

                • Bnito
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 334

                  #9
                  Itse ostin pari vuotta takaperin oman vm 2000 pre face liftin, sillon mittarissa 367tkm, nyt 450tkm.

                  Pahimmat oireet/huoltokohdat on ollut moottorin suhteen venttiilikopan tiiviste sekä öljynsuodattimen jalan tiiviste.

                  Ahdin myös jumittelee satunnaisesti (vnt siivet).

                  Tämän ohessa sitten perus osia vaihdeltu, jarrut, iskarit yms.

                  Mutta yleisesti ottaen aina on päässyt töihin kulkemaan.

                  Tän ikäsessä toki jo joutuu sormiaan sotkemaan ja työkalut pysyyn lapasessa.
                  F11 525 3.0 -10

                  Ex E46 330d Touring -00
                  Ex 316/325 '85

                  Comment

                  • Beamerboy83
                    BTCF Member
                    • May 2019
                    • 8
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Yleisilme tottakai. Lisäksi takakontin johtosarja antautuu näissä varmaan jokaisessa mutta ei ole paha korjata ja ohjeita on netissä videomuodossakin paljon. Itsellä oli 7 johtoa muistaakseni lähes poikki, ei ollut paha korjata.
                    Yleisilme kyllä on siisti, ruostekohtia lukuunottamatta. Millaisia oireita tämä johtosarjan antautuminen aiheuttaa?

                    Tässäkin yksilössä ainakin siis ilmoituksen mukaan tehtynä perushuollot, ja vaiheltu muitakin osia. Esimerkiksi just nämä takaiskarit jousineen ja mukaan saa uuet eteen.

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      #11
                      Originally posted by Beamerboy83 View Post
                      Yleisilme kyllä on siisti, ruostekohtia lukuunottamatta. Millaisia oireita tämä johtosarjan antautuminen aiheuttaa?

                      Tässäkin yksilössä ainakin siis ilmoituksen mukaan tehtynä perushuollot, ja vaiheltu muitakin osia. Esimerkiksi just nämä takaiskarit jousineen ja mukaan saa uuet eteen.
                      Johtosarja menee takaluukun lukolle ja valoille. Lopettaa luukussa olevat laitteet yksi toisensa perään toimimasta ja taisi aiheuttaa muitakin vikakoodeja jne. En tarkkaan enää muista kun aikaa korjauksesta, oli ensimmäisiä juttuja omassa autossa jonka laittelin kuntoon foorumilta lukiessa. Omassa ei vielä pahasti oireillut ja tarkastin ennakoivasti niin katki ja nirhautunut ne oli luukun saranoiden kohdalta.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎