Eli n42 moottorilla oleva auto starttaa, mutta ei lähde käyntiin. Talven aikaan jätti tien päälle kun sammui ylämäkeen eikä lähtenyt enää käyntiin. Kokeiltiin apuvirralla ja toisella akulla. Bensa oli lopussa ja sitä haettiin, ei vaikutusta. Teki ennen tätä jonkun aikaa, että lähti vähän huonosti käyntiin ekalla yrittämällä, toisella ihan normaalisti. Antoi vikakoodia nokka-akselin asentotunnistimesta ja ilmamäärämittarista. Molemmat uusittu, ei vaikutusta. Tulpat oli huonot ja ne vaihdettiin uusiin, ampui jo putkeen, mutta ei käynnisty. Kampiakselin asentotunnistin uusittiin, ei vaikutusta. Ei lähtenyt myöskään hinaamalla käyntiin. Mitään vikakoodia ei anna. Testattu on, että saa kipinää ja saa bensaa. Kellään ollut samanlaista oiretta tai mitään ideaa mikä voisi olla vikana??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW e46 316i -03 ei käynnisty
Collapse
X
-
Originally posted by Lundersson View PostOnko jako tarkastettu? Näiden jakoketju hyppää herkästi, varsinkin jos motti pääsee pyörähtämään väärään suuntaan. Näin käy jos sammuu ylämäkeen ja ruho pyrkii taakse vaihde päällä. Millä softalla katsottu?
Ei ole jakoa vielä tarkastettu. Se on yksi mahdollisuus, mutta ei sitten ensimmäisenä sitä lähdetty tarkastamaan, kun ajateltiin, että jonkunlainen ääni olisi kuulunut, kun jako hyppää.
Kaverin vikakoodinlukijalla koodit luettu ja ei nyt anna mitään vikakoodia enää kun ilmamassamittari ja nokka-akselin anturi uusittiin, joista alunperin antoi vikakoodit.
Comment
-
-
"Antoi vikakoodia" - tarkempi kysymys on mikä se tarkka vikakoodi oli? Tuskin kuitenkaan viallisesta laitteesta (eikä sellaisia koodeja oikeastaan ole, ellei sitten piirikatkosta oteta huomioon)? Ajan takaa että mistä päättelitte, että ko osissa oli vikaa eikä kyseessä ollut esim raja-arvon ylitys joka taas johtuu täysin muista syistä.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Jonnade View PostEi ole jakoa vielä tarkastettu. Se on yksi mahdollisuus, mutta ei sitten ensimmäisenä sitä lähdetty tarkastamaan, kun ajateltiin, että jonkunlainen ääni olisi kuulunut, kun jako hyppää.
Kaverin vikakoodinlukijalla koodit luettu ja ei nyt anna mitään vikakoodia enää kun ilmamassamittari ja nokka-akselin anturi uusittiin, joista alunperin antoi vikakoodit.Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View Post"Antoi vikakoodia" - tarkempi kysymys on mikä se tarkka vikakoodi oli? Tuskin kuitenkaan viallisesta laitteesta (eikä sellaisia koodeja oikeastaan ole, ellei sitten piirikatkosta oteta huomioon)? Ajan takaa että mistä päättelitte, että ko osissa oli vikaa eikä kyseessä ollut esim raja-arvon ylitys joka taas johtuu täysin muista syistä.
P0015 Nokka-akselin asennon ajoitus liian myöhäisellä paikka 1
P0368 Nokka-akselin asentotunnistin B piiri korkeapaikka 1
P0102 Ilmamassa-tai tilavuuspiiri A matala
Tuossa tarkat vikakoodit.
Comment
-
-
Originally posted by Jonnade View PostP0015 Nokka-akselin asennon ajoitus liian myöhäisellä paikka 1
P0368 Nokka-akselin asentotunnistin B piiri korkeapaikka 1
P0102 Ilmamassa-tai tilavuuspiiri A matala
Tuossa tarkat vikakoodit.
Kone pitäisi myös lähteä käyntiin IMM poiskytkettynä, mutta tarkista johdot (mittaa ohmit liittimeltä moottoriohjauksen liittimeen) ja/tai vaihda/kokeile varmasti toimivalla.
Eli onko nyt niin että P0015 ja P0368 ei ole enään nollauksen ja anturivaihdon jälkeen tulleet?Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
-
Originally posted by Lundersson View PostTuo P0015 voi johtua vanos solenoidista (https://www.youtube.com/watch?v=DQZXuaztHOA) eli ota molemmat venttiilit ulos, puhdista ja vaihda niiden paikkaa ristiin. Silloin jos ongelma siirtyy imupuolelle (P0015 - "B" Camshaft Position - Timing Over-Retarded (Bank 1), ts. pakonokka) on vika solenoidissa. Epäilen kuitenkin ettei ongelma ole siinä koska tietääkseni kone pitäisi lähteä käyntiin vaikka nämä venttiilit olisi leikanneet kiinni.
Kone pitäisi myös lähteä käyntiin IMM poiskytkettynä, mutta tarkista johdot (mittaa ohmit liittimeltä moottoriohjauksen liittimeen) ja/tai vaihda/kokeile varmasti toimivalla.
Eli onko nyt niin että P0015 ja P0368 ei ole enään nollauksen ja anturivaihdon jälkeen tulleet?
Kiitos vinkeistä. Täytyy tutkailla.
Oma epäilykseni on tällä hetkellä, että jako on hypännyt pakonokan puolelta.
Ei ole noita vikakoodeja tullut enää uusien anturien vaihdon ja nollauksen jälkeen.
Comment
-
-
Meillä oli sama ongelma kevättalvella. Ajamalla pihaan ja muutaman päivän jälkeen starttaa, mutta ei lähde käyntiin. Vikakoodi herjas nokka-akselin arvoja, ulkona alueelta. Ensin tarkistin nokkien ajoituksen ja vaihdoin asentotunnistimet, ei vaikutusta. Vikakoodit katosi, mutta vika ei. Nettiselailujen tuloksena vaihdoin seuraavana kampiakselinasentotunnistimen ja ongelma katosi. Nyt toimii.
Comment
-
Comment