Lähdin paikkailemaan pientä imusarjan vuotoa, kun kaasua näpäyttämällä jostain DISAn suunnilta kuului suhahdus eli imaisi ilmaa jostain välistä. Ajattelin vaihtaa imusarjan, DISAn ja läppärungon tiivisteet ja tehdä O2Pilot modin samalla korjaamaan öljynkulutusta joka rupesi olemaan useita desilitroja tuhannella kilometrillä. Huohotin on vaihdettu muutama vuosi sitten ja on eristettyä mallia. Imusarjan vuoto on todennäköisesti männän renkaiden ohella syy öljyn kulutukseen, mutta luulen että O2Pilot mod olisi myös hyvä keino vähentää öljynkulutusta ilman rebuildia. Erilaiset mielipiteet tästä kyllä kiinnostaisi myös kuulla.
Imusarjaa irrottaessa tiivisteiden mukana irtosi muutama "holkki" imusarjasta ja mahdollisesti en huomannut, että yksi tippui johonkin mustaan aukkoon moottoritilassa, sillä en ole etsinnöistä huolimatta löytänyt osaa mistään. Tai sitten on myös mahdollista, että osa on kadonnut jo edellisellä kerralla kun imusarja on irrotettu jonkun muun toimesta.
Realoemin räjäytyskuvista ei löydy koko osaa lainkaan, eli kyseessä on ilmeisesti kiinteä osa imusarjaa. Osat eivät kuitenkaan vaikuttaneet siltä, että olisivat hajonneet irti ja ne sai työnnettyä takaisin paikalleen ja tuntuivat istuvan suht napakasti. Kiinnostaisi myös tietää mikä on tämän "putken" tarkoitus imusarjassa, kuinka suuri alipaine siihen kohdistuu?
Schmiedmannilta tarjosivat ratkaisuksi uutta imusarjaa (à 634€) mikä ei ole kovin houkutteleva vaihtoehto.
Vaihtoehdoiksi tuntuukin jäävän puuttuvan osan metsästäminen romuttamoilta muuten hajonneista imusarjoista tai kiinni laittaminen ilman holkkia. Mahtaako pysyä tiiviinä ilman holkkia, ettei tiiviste lipsu välistä pois sisään alipaineen vaikutuksesta?
Kone on M54 2.2l ~275tkm mittarissa.
Imusarjaa irrottaessa tiivisteiden mukana irtosi muutama "holkki" imusarjasta ja mahdollisesti en huomannut, että yksi tippui johonkin mustaan aukkoon moottoritilassa, sillä en ole etsinnöistä huolimatta löytänyt osaa mistään. Tai sitten on myös mahdollista, että osa on kadonnut jo edellisellä kerralla kun imusarja on irrotettu jonkun muun toimesta.
Realoemin räjäytyskuvista ei löydy koko osaa lainkaan, eli kyseessä on ilmeisesti kiinteä osa imusarjaa. Osat eivät kuitenkaan vaikuttaneet siltä, että olisivat hajonneet irti ja ne sai työnnettyä takaisin paikalleen ja tuntuivat istuvan suht napakasti. Kiinnostaisi myös tietää mikä on tämän "putken" tarkoitus imusarjassa, kuinka suuri alipaine siihen kohdistuu?
Schmiedmannilta tarjosivat ratkaisuksi uutta imusarjaa (à 634€) mikä ei ole kovin houkutteleva vaihtoehto.
Vaihtoehdoiksi tuntuukin jäävän puuttuvan osan metsästäminen romuttamoilta muuten hajonneista imusarjoista tai kiinni laittaminen ilman holkkia. Mahtaako pysyä tiiviinä ilman holkkia, ettei tiiviste lipsu välistä pois sisään alipaineen vaikutuksesta?
Kone on M54 2.2l ~275tkm mittarissa.
Comment