Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 cabrio M54b22 missä vika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis97
    Newbiemmer
    • Jul 2019
    • 3
    • Kalajoki

    320 cabrio M54b22 missä vika?

    Elikkäs "ikuinen" vika itselle ja nyt meni sormet suuhun. Elikkä keltainen vikavalo syttyy aina vai uudestaan. Vikakoodit tulee:
    1. Activation map cooling
    2. Fuel trim bank 2 permissible range exceeded
    3. Fuel trim bank 1 permissible range exceeded

    Ja toteutettu vikaa etsiessä mm.
    -kaikki lambdat vaihdettu
    -im mittari
    -imusarjan tiivisteet vaihdettu sekä letkut, huohotin sun muut tarkastettu.
    -jäähdytysnesteen lämpötunnistin alavesiletkuun vaihdettu.
    -polttoaineen paineet katsottu ja oli ok. Myös pumpun käytin irti ja suodattimen vaihdoin.
    -imusarjassa kiinni oleva polttoaineen paluussa? Muistaakseni kiinni oleva venttiili vaihdettu.
    -venttiilikoppa oli halki auton ostaessa joten senkin vaihdoin tiivisteineen.

    Ja halvalla testerillä näyttää kun dataa katsoo:
    Adaptation mixture bank 1 sekä 2 multiplicate 15% eli korkea?

    Ajettu autolla ei ole kuin noin 200k ja edelleenkin pystyy ajamaan normaalisti. Tuntuu toki laiskalta mutta samanlaista vastaavaa en ole ajanut aiemmin.

    Kiitoksia kaikille apua antaville ja asiata tietäville jo ennakkoon 👍
    Last edited by Juhis97; 21-07-2019, 00:21.
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1854
    • Karjaa

    #2
    N. 200k ajettu, hmm.. :think Onko joskus vähän vaikeaa startata? Bensapumppu näissä tuntuu kuolevan järjestään 200000 ajettuna, ja se aiheuttaa lopussa ollessaan juuri esim. seosten heittelyä ja sitä kautta moottorin vikavalon loimottamisen.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6937
      • N/A

      #3
      Nuo vikakoodithan suoraan viittaa siihen että se joutuu lisäämään bensansyöttöä yli rajan mihin se pystyy.
      Toisinsanoen siellä on joku syy miksi bensaa joutuu lisäämään. Tyypillisiä syitä imuvuodot, alhanen bensanpaine tms.
      Kun kaikki on kunnossa trimmit pitäs olla alle +/- 5%

      Katsoppa tämä ja osa 2 ajatuksen kanssa



      Torque ja ELM327 palikka on myös aika näppärät tähän fuel trimmien tutkimiseen..
      Tässä omasta 330i trimmit:
      Last edited by Antti O; 22-07-2019, 12:48.

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #4
        Originally posted by Juhis97 View Post
        Elikkäs "ikuinen" vika itselle ja nyt meni sormet suuhun. Elikkä keltainen vikavalo syttyy aina vai uudestaan. Vikakoodit tulee:
        1. Activation map cooling


        1: termostaatti on rikki.
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6937
          • N/A

          #5
          Kannattaa se termarikin vaihtaa, mutta varmaan varsinainen ongelma on tuo lambdaohjauksen rajan ylitys.

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            Originally posted by Antti O View Post
            Kannattaa se termarikin vaihtaa, mutta varmaan varsinainen ongelma on tuo lambdaohjauksen rajan ylitys.
            no onhan se oleellisempi, mutta vastasin vain siihen mihin ei vielä ollut vastattu.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6937
              • N/A

              #7
              Juu, ja onhan se hylsy leimaltakin melko varmasti jos siellä on vikakoodeja termarista.

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11161
                • Oulu

                #8
                Onko vika ollu autossa "aina" vai tullu yhtäkkiä? Nuo bank 1 ja 2 adaptaatioiden meno tappiin välittömästi tarkoittaa yleensä sitä että joku mestarimekaanikko on kytkenyt lambdojen johdot ristiin jonkun remontin yhteydessä.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Juhis97
                  Newbiemmer
                  • Jul 2019
                  • 3
                  • Kalajoki

                  #9
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Onko vika ollu autossa "aina" vai tullu yhtäkkiä? Nuo bank 1 ja 2 adaptaatioiden meno tappiin välittömästi tarkoittaa yleensä sitä että joku mestarimekaanikko on kytkenyt lambdojen johdot ristiin jonkun remontin yhteydessä.
                  Vika ollut autossa jo kun sen ostin. Itse vaihdoin lambdat sun muun ja johdot samoilla paikoilla kun irti ottaessa. Täytyypäs kokeilla viikonloppuna kääntää niitä ristiin jos vaikka edellinen omistaja olisi ne väärin asentanut:think

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎