Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ajovalojen "muovi kuorten" vaihto!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TINTTI
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 404
    • ...kuvan kaunis Koivuhaka

    E46 ajovalojen "muovi kuorten" vaihto!

    Eli omasta vm.98 on ajovalojen kuoret menneet säsältäpäin aivan pienille halkeamille. Onko kellään ihan omakohtaisia kokemuksia ko. hommasta?

    Ohjeethan ko. operaatioon saa soveltaen täältä: http://www.e46fanatics.com/howto/how...hp?howto_id=24

    ...mut tulisko ottaa jotain erityistä huomioon, tms.?

    TINTIN
    420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
    ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
    ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
    ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
    ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
    ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

  • JayJay-
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 625
    • jkl

    #2
    En nähny oliko tossa mallissa ollenkaan sitä ajovalojen pissapoikaa? Meinaan sen kanssa itellä on oli pienoisia ongelmia. Kyllä noilla ohjeilla purkaa niin ettei mitään mene rikki
    Autoton..
    ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

    Comment

    • Kurko
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 72
      • Oulu

      #3
      Just tänään vaihdoin ajovalon kuoren, helppo nakki. 1.Pelti auki 2.pari 8mm ruuvia lampun päältä irti 3.tiiviste pois 4.lampun alalistan klipsi päästä irti ja lista varovasti ulos varoen pesuria 5.kuoren klipsit(olikohan 7kpl) irti 6.kuori pois 7.uusi paikoilleen 8. kasaus päinvastaisessa järjestyksessä
      Teoria = kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi.
      Käytäntö= kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
      Meillä teoria ja käytäntö sekoittuneet: mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi :think

      Comment

      • 535SD
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1068
        • Lahti

        #4
        ..........
        Olleita ja menneitä
        1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

        Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

        Comment

        • TINTTI
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 404
          • ...kuvan kaunis Koivuhaka

          #5
          ...meinasin vaan että kun mutterinviritin on kuiteskin jo vm.98 / ajettu 270tkm niin ei kai vaan muutkin muoviosat lampuissa oo yhtä haurasta kun kuoren sisäpinta antaa ymmärtää. :(

          Mistäs ootte kuorenne ostaneet ja mihin hintaan?!?
          http://www.kl-varaosat.fi ne näyttäs olevan 36€ kpl ja Mega-Autossakin ne jossain sielä keikkuilee. http://www.realoem.com/bmw/showparts...72&hg=63&fg=05 Ne taas näyttäis olevan 43$. En mä niitä sieltä osta mut tossa on hyvä "räjäytys kuva" vaan tyrkyllä. Toi tiiviste , tuliko se teillä messissä vai tarttiko ostaa erikseen (jos erikseen niin oliko mainittavan arvokas)???

          Autohan oli siis E46 vm.98 (kesäkuu)

          T:TINTIN
          Last edited by TINTTI; 14-08-2005, 19:45.
          420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
          ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
          ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
          ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
          ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
          ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

          Comment

          • Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

            #6
            Mulla ois kaksi käytettyä kuorta ylimääräisenä xenon autosta, jossa murenemisongelmaa ei ole. Vaihdoin ne, koska uusin M puskureihin ja keulaan piti saada "uusi look"
            Last edited by Convertible; 16-08-2005, 11:26.
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

            Comment

            • TINTTI
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 404
              • ...kuvan kaunis Koivuhaka

              #7
              Convertible:ltä ostin kuoret pois kuleksimasta (á 10€ + tiivisteet kaupanpäällä). Pikkusen se oli ajan hammas lovennu niitä mutta kyllä ne on paremmat kun vanhat...

              Puskuri "sattu oleen irti" niin oli kyllä maailman helpoin juttu vaihtaa ne. Ainoo mikä tuotti ong. oli pesurit, mut nytpä on nekin ripattu sit irti ja veke ja poikkeen.

              Aattelin, kaveri kun kehua retosteli, myllytyttää sillä nuo venhat ja sit myös "uudet" kuoret. Saa nähdä tuleeko niistä ku "uudet". Tuulilaseja ja perävaloja ovat kuulema myllyttäneet ja hyvin tuloksin.

              Hyvää viikonloppua, kiitos kaikille vinkeistä ja etenkin Convertible:lle kohtuu hintaisista kuorista!!!
              420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
              ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
              ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
              ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
              ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
              ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎