e46 330D:sta kyykähti tuossa akku, oireili niin että startti alkoi pyörittämään kovin hitaasti. Kun oli lämpimäksi ajettu niin lähti taas vähän paremmin käyntiin, mutta kylmänä jäi ihan siihen rajalle että käynnistyykö. Akun vaihdon jälkeen pyöritti oikein iloisesti, mutta edelleen tuntuu päivän seisonnan jälkeen olevan ensimmäinen startti vaivalloinen, pyöräyttää aika hitaasti ensimmäisen kerran. Muutaman kilometrin jälkeen seuraavat startit sujuu hyvin, joskaan nyt ei mitenkään superpirteästi. Akku on 100Ah.
Olen mitannut vuotovirtaa pihti- ja yleismittarilla akulta. Ovet on olleet lukittuna, sisähälytin pois päältä ja takakontin lukko kiinni sekä ensin vartin unitilaa odoteltu. En saanut millään mittauksilla selkeästi yli 100 milliampeerin lukemia, näyttäisi heiluvan ennemminkin jossain 40-100 välillä levossa, joka varmaan ei paljoa normaalista poikkea? Seuraavaksi olisi tarkoitus tarkistella jännite yön yli seisomisen jälkeen.
Mieleen tulee että joko mitattaessa pois kytketyt hälyttimen sisätoiminnot kuluttaa virtaa tai sitten tuossa on jotain itse starttiin liittyvää probleemaa. Olisko vinkkejä tai kokemuksia aiheesta?
Olen mitannut vuotovirtaa pihti- ja yleismittarilla akulta. Ovet on olleet lukittuna, sisähälytin pois päältä ja takakontin lukko kiinni sekä ensin vartin unitilaa odoteltu. En saanut millään mittauksilla selkeästi yli 100 milliampeerin lukemia, näyttäisi heiluvan ennemminkin jossain 40-100 välillä levossa, joka varmaan ei paljoa normaalista poikkea? Seuraavaksi olisi tarkoitus tarkistella jännite yön yli seisomisen jälkeen.
Mieleen tulee että joko mitattaessa pois kytketyt hälyttimen sisätoiminnot kuluttaa virtaa tai sitten tuossa on jotain itse starttiin liittyvää probleemaa. Olisko vinkkejä tai kokemuksia aiheesta?
Comment