Kytkin ei irrota, mutta taas irrottaa...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 525iiäxä
    replied
    Joo, olkoon. Joko alkaa tottua tai ilmiö lievenee, ei häiritse, ei tehä mittää sen suhteen.

    Uusi ääni sen sijaan tuli, tossa parkkihallissa havaitsin. Jos on paikallaan, auto käynnissä, pykälä silmässä ja painaa kytkimen ihan pohjaan niin alta kuuluu kahinan ja sirinän välimuoto, hyvin selvä ja kuuluva ääni. Pikkasen kun nostaa jalkaa niin ääni häviää tai jos ei ole vaihde päällä, niin ei kuulu. Sovitaan, ettei ole kovin vaarallista. Jännittävää, mitähän seuraavaksi

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    N Ja miten sitä sinne edes saisi ilman laatikon irroitusta...?
    Työsylinteri irti ja sen reiästä tavaraa x purkista y taivutetulla pillillä kohteeseen z, osuu mihin osuu, auttaa jos auttaa.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Noniin, kytkimen työsylinteri vaihdatettu alan putiikissa. Taas tuntuu irrottavan, mutta polkimen liikkeessä on sellainen "narina", se ei ole ihan smooth. Kanittaisiko sitten painelaakeri hiukan akselinsa päällä? Tai uudessa sylinterissä on sellainen ilmiö. Liekö sitten asettuu ajan oloon, voiteluahan ei painelaakerin alle vissiin ole suositeltu? Ja miten sitä sinne edes saisi ilman laatikon irroitusta...?

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Myyjän mukaan siihen ei kuulu lukitusta, jep. Tarkkaan kun katsoin, niin laatikon kannessahan on pieni punainen tarra, jossa tämä mainitaan. Kuvauksessa siitä ei ollut mainintaa ja tuotteen kuvakin on vain esimerkkikuva. No, ei ole katastroof, teetän kokoonpanon kuitenkin jollain ammattimieh... korjaan ammattilaisella. Mikäli edes tarvitsee, sillä rupesin tänään epäilemään, että josko olisikin vain jompikumpi tai molemmat sylinterit finaalissa??

    Autohan oli seissyt pihassa jo pari viikkoa. Tänään sain inspiraation siirtää se talliin sulamaan, että pääsee aloittamaan purkua. Kytkin toimi taas ehkä minuutin ihan normaalin oloisesti, rupesin ryömittämään hissukseen talliin, niin täysin varoittamatta nappasi kytkin kiinni. Ei ehkä ihan täysin kiinni, kun ei mennyt tallin takaseinästä läpi, mutta sammuttamalla piti pysäyttää vaikka löin kytkinpolkimen pohjaan. Ehkä olisi jarru riittänyt, mutten alkanut sitä testaamaan. Otin varman päälle, kun oli alle sekunti aikaa miettiä ja yhtä sun toista tavaraa auton edessä vaaravyöhykkeessä.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Näin juuri, ei kuitenkaan "ihan" itsestään tuo lukituslevy irtoa.
    Juu ei irtoa itsestään, vaikka irtoaisikin, niin löytyisi se kuitenkin laatikosta. Eli jonkun se on sieltä pitänyt ottaa pois. Tämä on kyllä kiva yllätys kun tilaa osat remppaa varten.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ettei olisi vaan kerran palautettu osa ja edellisellä reissulla kadonnut tuo lukituslevy.
    Näin juuri, ei kuitenkaan "ihan" itsestään tuo lukituslevy irtoa.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    No niimpä näyttää puuttuvan, outoa kun semmonen siinä tosiaan pitäisi olla. Sen pystyy kyllä asentamaan ilman sitä lukituslevyäkin, tarvitset vaan kolmijalkaisen ulosvetäjän ja sopivan kokoisen kiekon joka käy tuohon "kynsien" keskiöön. Itse olen asennuksen kerran tehnyt noinkin ja hyvä tuli. Netistä ja Youtubesta löytyy tuohon ohjeita.

    Mutta varmin ja helpoinhan se olisi kyllä asentaa sen lukituslevyn kanssa.
    Joo, jonkun videon aiheesta olenkin nähnyt. Matkan varrella on kypsynyt ajatus teettää kokoonpano jossain korjaamossa, purkuvaiheen ajattelin hoidella itse. Sikäli tämä ei ole dramaattinen puute, jos vaan valitussa kohteessa löytyy tietotaito ja rensselit tuohon hommaan. Pitää silti vähän pöllyttää myyjää, että miksi näin ja syytä olisi kuvauksessa mainita, että lukitus puuttuu.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Ettei olisi vaan kerran palautettu osa ja edellisellä reissulla kadonnut tuo lukituslevy.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    No niimpä näyttää puuttuvan, outoa kun semmonen siinä tosiaan pitäisi olla. Sen pystyy kyllä asentamaan ilman sitä lukituslevyäkin, tarvitset vaan kolmijalkaisen ulosvetäjän ja sopivan kokoisen kiekon joka käy tuohon "kynsien" keskiöön. Itse olen asennuksen kerran tehnyt noinkin ja hyvä tuli. Netistä ja Youtubesta löytyy tuohon ohjeita.

    Mutta varmin ja helpoinhan se olisi kyllä asentaa sen lukituslevyn kanssa.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Posti tuo osia, viimeisimmäksi LUK:n kytkinsarja, mutta....
    Asetelmasta puuttuu lukituslevy. Ei kai sitä voi ilman esikiristystä asentaa tuosta vaan? Ohjeenkin kuvissa 6 ja 7 otetaan tämä lukitus pois. Tai kai sen voi asentaa, mutta vaatii asennusvaiheessa erikoishäkkyrän simuloimaan tuota lukitusta. Se taas estää tyylikkäästi omatoimiasennuksen, liekö sellaista kaikissa korjaamoissakaan... Myyjälle jo aiheesta laitoin viestiä.



    Kun sen kaiken järjen mukaan pitäisi näyttää tältä:

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Okei. Ei siis tässä kohtaa pihistellä.

    Tästä puuttuu ilmeisesti asennustyökalu, mutta muuten kai ihan käypänen satsi?

    Mitä tarkoittaa kuvauksessa oleva maininta: "Kaksoismassavauhtipyörä ilman kitka-ohjauslevyä"?

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    Jos ja kun paikat on levällään, niin miten voi päätellä vauhtipyörän kunnosta jotain? Vai kannattaako edes yrittää tulkita mitään ja vaihtaa vaan suosiolla uuteen? Kuitenkin 300e lisäkulu pelkän kytkinpaketin lisäksi, niin ei ihan turhan takia kyllä kehtais... Nuo muut ovat pikkukuluja.
    Vaihda se limppu vaan nyt kun se muutenkin on tehtävissä helposti, eli kuten edellinenkin kirjuutti��
    Last edited by schwarze; 15-10-2019, 10:23. Reason: Tympeetä suomea

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    Jos ja kun paikat on levällään, niin miten voi päätellä vauhtipyörän kunnosta jotain? Vai kannattaako edes yrittää tulkita mitään ja vaihtaa vaan suosiolla uuteen? Kuitenkin 300e lisäkulu pelkän kytkinpaketin lisäksi, niin ei ihan turhan takia kyllä kehtais... Nuo muut ovat pikkukuluja.
    Vauhtipyörä valmistajilla löytyy kännykkään sovellus mihin syöttämällä vauhtipyörän nron saa tietoa minkä verran ehjässä välystä. Toki sit pinnan tarkistus ja putsaus katsoa ite.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Jos ja kun paikat on levällään, niin miten voi päätellä vauhtipyörän kunnosta jotain? Vai kannattaako edes yrittää tulkita mitään ja vaihtaa vaan suosiolla uuteen? Kuitenkin 300e lisäkulu pelkän kytkinpaketin lisäksi, niin ei ihan turhan takia kyllä kehtais... Nuo muut ovat pikkukuluja.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Kilometreistä riippuen samalla vaihtaisin asetelman kanssa vielä vauhtipyörän, kampiakselin takimmaisen stefan ja sen stefan kehyksen tiivisteen. Itsellä M54:ssa vauhtipyörä rupesi tärisyttämään 230 tuhannessa, samalla vaihtui tuo stefa ja vuotava kehyksen tiiviste.

    Leave a comment:

Working...
X