Kytkin ei irrota, mutta taas irrottaa...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 525iiäxä
    replied
    Joo. On tällainen kertaalleen harjoiteltu edesmenneen E34 nelikon kanssa, käsitys homman luonteesta on kyllä olemassa. Ahdasta oli ja tässä varmaan vielä ahtaampaa. Aikanaan tallin lattialla tehdyssä operaatiossa suurin hankaluus tuli liki kaksinkertaisesta laatikon painosta versus takavetoinen. Tässä nyt on "vain" puolitoistakertainen painoero. Tai siis jakolaatikon tuomasta lisäpainosta on kyse.

    Samaan hengenvetoon sitten voisi pohdiskella, että onko kovaan vauhtikseen vaihtamisessa mieltä...? Siihenkin löytyy maailmalta valmiita settejä. Varsinaisesti kaksoismassaan liittyviä oireita ei kyllä ole matkan varrella havaittu. Ehkä se unohdetaan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Kyllähän tälläiset viat on aina kalliita, jos ei itse pysty tekemään. Joutuu laatikon irroittamaan, niin työ tunteja tulee. Samalla avauksella sitten vähintään se levy+asetelma vaihtoon kuten tuossa edellä todettiin.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    Nyt se ilmeisesti simahti lopullisesti. Aamulla oli ihan ok, mutta hirvijahdin jälkeen ei taas irrota eikä aiemmat konstit auttaneet. Sen verran poljin lattiassa se löysää otetta, että pystyy pysähtymään, eikä auto sammu, mutta esim ykköstä ei saa silmään paikallaan ollessa. Laitettava auto käyntiin pykälä päällä ja pyrkii heti ryömimään.

    Ehän tuolla uskalla ajella. Eli, koko hoito lienee vaihdettava. Kallista ja työlästä, noin niinkuin oletuksena tällainen aavistus...
    Avattavahan se on. Ei voi muuten tietää mikä tuossa on vialla.
    Joka tapauksessa kun se on auki kannattaa vaihtaa levy ja asetelma uusiin.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Nyt se ilmeisesti simahti lopullisesti. Aamulla oli ihan ok, mutta hirvijahdin jälkeen ei taas irrota eikä aiemmat konstit auttaneet. Sen verran poljin lattiassa se löysää otetta, että pystyy pysähtymään, eikä auto sammu, mutta esim ykköstä ei saa silmään paikallaan ollessa. Laitettava auto käyntiin pykälä päällä ja pyrkii heti ryömimään.

    Ehän tuolla uskalla ajella. Eli, koko hoito lienee vaihdettava. Kallista ja työlästä, noin niinkuin oletuksena tällainen aavistus...

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Tulee mieleen että paineasetelmassa on nyt jotakin häikkää, kenties jotakin ylimääräistä mikä välillä sopivassa raossa ollessaan estää asetelmaa irrottamasta kunnolla.

    Ei kuitenkaan AINA ykköstä tarjotessa meinaa lähteä ryömimään ennenkuin pykälä on sisässä? Tuo SAC:han tekee sen että poljintuntuma on aina sama vaikka kytkin on kuinka lopussa.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    started a topic Kytkin ei irrota, mutta taas irrottaa...

    Kytkin ei irrota, mutta taas irrottaa...

    Elikkäs, varsin omituinen tapahtumaketju. Kiihdytin reippaasti rampista kuutostielle. Vaihdossa 2->3 (tai 3->4, en muista) tuli tuntuma, että pykälä niinkuin pomppasi pois sellai lonksahtaen. Todellisuudessa se johtui siitä, että kytkin ei irrottanut vaan olin siis nykäissyt pykälän pois väkisin. Hetihän tuon tajusi, että nyt ei ole kaikki okei. Vauhdissa vaihteita pystyi kyllä vaihtamaan, mutta selvästi kytkin ei irrottanut. Poljintuntuma oli kuitenkin koko ajan ihan normaali. No, tästä sitten ajettiin kohteeseen, noin 10 minuuttia. Siellä vartin tauko ja suunta takaisin päin. Auto käymään ja vaihdetta ei saa päälle, kytkin tuntuu edelleen normaalilta. Ei mene vaikka poljinta pumppasi. Pakko oli siis kokeilla lähteä suoraan pykälä päällä. Sammuksiin, ykköselle, refleksinä kytkin pohjaan ja starttaus. Rynksäytti kuuluvasti, vähän nykäisi ja jäi siihen paikalleen käymään normaalisti. Tämän jälkeen kaikki toimi taas ihan normal. Kytkin oli ihan tavallinen, ei mitään ylimääräisiä ääniä tms ja tuntuma niinkuin aiemminkin.

    Vartin ajelun jälkeen sama uusiksi ja sama lääke tepsi taas. Sen jälkeen ei ole esiintynyt. Ei ainakaan toistaiseksi...

    Päätelmä: kytkinlevy jäi vauhtikseen kiinni. Mutta miksi? Eihän tuo kummallista ole, jos auto seisoo puoli vuotta, mutta jokapäiväisen ajon keskellä. Ei pysty keksimään mitään syytä :think
Working...
X