Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 318i 2002

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elite
    Newbiemmer
    • Apr 2017
    • 26
    • Turku

    BMW 318i 2002

    Elikkäs syttyi moottorin vikavalo, siitä tuli tehoton ja huomasin ettei se käy kunnolla kaikilla sylinterillä.

    Kävin testauttamassa vikakoodit.
    Löytyi 3:s sylinterin tulppa, sytytyspuola sekä nokka-akselin asentotunnistin (imu) joissa vikaa.

    Autoon on tehty jakopään remppa jokin aika sitten ja kaveri sanoi että vikakoodit johtuu vvt-pyörästä.

    Onko tarkempaa tietoa tällaisesta?

    Kiitos.
  • jluoma
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 685
    • Lappeenranta

    #2
    Tuntematta asiaa tarkemmin sanoisin, että remppa on huonosti tehty, jos edelleen tulee vikakoodia siltä osastolta.
    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

    Comment

    • Lundersson
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2009
      • 248
      • Kerava

      #3
      Löytyi 3:s sylinterin tulppa, sytytyspuola sekä nokka-akselin asentotunnistin (imu) joissa vikaa.
      Onko kyseiset osat uusittu ja merkkiosilla?
      Tarkista termit koska valvetronikin akselia (vvt: venttiilien nosto) säädetään sähköisellä kierukkamoottorilla. Vanospyörät (Venttiilien ajoitus) ovat nokka-akselien päässä. Jos ja kun vanospyörä on entinen alkaa se roklottamaan dieselin tavoin taikka sitten menee seokset/säätöarvot yli toleranssien (pääsääntöisesti) kaikkien pyttyjen osalta.
      Jos vika on vain ja ainoastaan 3 pytyssä vaikka (?) edellämainitut osat vaihdettu niin mittaa vielä sylinterin puristukset. Jos on kunnossa niin on valvetronikin akseli kulunut kolmos pytyltä, mikä on näissä yleistä.
      Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
      ex 325 e30, 316ti e46

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎