Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 polttoainetankin kannen lukitus...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • expertti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 883
    • Kainuu

E46 polttoainetankin kannen lukitus...

Kansi ei lukitu kun sitä painaa autoa vasten. Kannen takana on jousitettu vastin. Kansi menee kiinni, mutta se ei kuitenkaan enää pysy jämysti kiinni, vaan heiluu.
    Aiemmin se toiminut, siten että kun kantta painoi autoon päin, se lukittui. Ja vastaavasti kun painoi autoon päin, se avasi ja vapautti kannen...

Osaako joku valaista miten tuo lukitus siis käytännössä toimii ja ehkä kertoa myös sen miksei enää toimi?
  • Georgios Terziakis
    BTCF Member
    • Sep 2010
    • 376
    • Imatra

Oliskohan se kannen saranassa oleva jousi väsynyt? Tai voihan se itse lukkokin olla rikkoontunut. Ei taida mahdottomia maksaa vaikka uusisi molemmat.
    BMW 335i coupe -06
    BMW 330i coupe -00
    Ja pari vanhempaa menOpeliä

Comment

• MPV
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1193
      • Muhos

Originally posted by Georgios Terziakis View Post
      Oliskohan se kannen saranassa oleva jousi väsynyt? Tai voihan se itse lukkokin olla rikkoontunut. Ei taida mahdottomia maksaa vaikka uusisi molemmat.
      Jos jotain vikaa, niin tuossa jousessa se voi olla. Luukkuhan pysyy kiinni vain tuon jousen voimalla, ja siinä korissa se vastakappale on saman tyylinen ratkaisu, kuin jousitoimisessa kuulakärkikynässä, eli painat kerran, niin on ylhäällä, painat toisen kerran, niin jää alas.

Varsinainen luukun lukkohan on sitten erillinen tappi, jonka keskuslukitus pukkaa lukitsemaan luukkua.

Tarkista siis, että saranan jousi on paikoillaan ja ehyt, ja ettei siellä välissä ole mitään ylimääräistä.

Comment

• expertti
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 883
        • Kainuu

Kiitokset molemmille. Olen jo sen verran kurkannut että saranan puolella on jousi paikoillaan. Yritin miettiä että missä asennossa sen pitää olla, liikkuuko jousi tai tulisiko sen liikkua=vaihtaa positiota luukku kiinni/auki. Vai virittyykö jousi kun luukun painaa kiinni, ja ponnistaa luukun kun avaa?

Luukun kansi on siis aivan hervoton, eli heiluu tuulessa kiinni ollessa....

Comment

• Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

Originally posted by expertti View Post
          Kiitokset molemmille. Olen jo sen verran kurkannut että saranan puolella on jousi paikoillaan. Yritin miettiä että missä asennossa sen pitää olla, liikkuuko jousi tai tulisiko sen liikkua=vaihtaa positiota luukku kiinni/auki. Vai virittyykö jousi kun luukun painaa kiinni, ja ponnistaa luukun kun avaa?

Luukun kansi on siis aivan hervoton, eli heiluu tuulessa kiinni ollessa....
          Jousi ei ole paikoillaan oikein tai on poikki jos luukku on hervoton.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎