Elikkäs apuja kaipaillaan, kyseessä 320d manuaali -02 m47n koneella. Marraskuussa auto sammui ajosta jonka jälkeen starttasi vaan ja pumput ei lähtenyt päälle ja vikakoodia antoi eculle koodilla: 4703. Vaihdettiin ecun rele, ei vaikutusta, käytiin myös läpi kaikki sulakkeet ja releet mittarilla mitä autosta löytyy myös pumput ja niille tuli virtaa. Auto seisoi pihalla kosteassa ilmassa ja satunnaisesti lähti pumput pyörimään jolloin myös lupaili ja saattoi käynnistyä hetkeksi. Tilattiin ebaysta uusi vastaava käytetty ecu ja se kävi paikallisessa liikkeessä kloonattavana, sen jälkeen lähti pumput pyörimään joka kerta ja lähti käyntiin 3-10sec ajaksi ja sammui ikäänkuin olisi polttoaine loppunut kesken eikä vastannut kaasuun kunnolla, vikakoodia antoi 4b90 eli railpaine startatessa, käytössä ollut delphi jolla katsottu kaikki mitä sillä saa katsottua, myös inpalla yritettiin katsoa suuttimien arvoja mutta ei antanut kun herjasi että ecussa häikkää. Vaihdettiin pa-suodatin ja akku on myös vaihdettu kertaalleen ja ollut latauksessa. Noh ajateltiin josko vanhan ecun vika olisi siirtynyt uuteen kloonauksessa ja tilattiin käytettynä setti jossa ecu/ews/virtalukko/avain, sama vika toistuu edelleen eli ei pysy käynnissä, ei anna vikakoodia, mietitty kaikki vaihtoehdot läpi ja lueskeltu netistä mutta alkaa epätoivo iskeä olisiko kellään mitään ideoita?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320d ei pysy käynnissä apuja kaivataan!
Collapse
X
-
Vähän päivitystä tilanteeseen jos nyt tulisi jotain ideoita joltain olisin erittäin kiitollinen: elikkäs katottiin vielä laakkosen bmw:n ohjelmalla joka näytti nyt että ecu/ews on kunnossa joten sieltä puolelta ei pitäisi olla kiinni eikä mitään vikakoodeja, railpaineet on luokkaa max 350 ja pysyy siis käynnissä sen about 5sec jonka jälkeen paineet alkaa laskea ja sammuu. Huomiota on kiinnittänyt suhina joka alkaa kuulua kun auto sammuu ja kuuluu korkeapainepumpun lähettyviltä, ilmeisesti jostain joku vuotaa ja päästää paineet laskemaan ja samasta syystä paineet ei nouse tarpeeksi korkealle, mutta mikä? Autoon on myöskin vaihettu alle 100tkm sitten ilmeisesti vain 3 uutta suutinta, joten jos se yksi vaihtamaton nyt sitten olisi hajonnut niin voiko aiheuttaa kyseisen oireen? ja mikä sitten on saanut ecun hajoamaan..
-
-
No jos selvästi suhisee, niin luulisi olevan helppo löytää mistä vuotaa. Voisi olla esim. määränsäätimen o-rengas.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Kokeile suihkia vuodonilmaisu ainetta suhinan suuntaan, esim https://www.puuilo.fi/Wurth-Vuodonil...ne-Spray-400ml
Comment
-
-
Fairyvedellä suihkittiin mutta selviä kuplia ei mistään tullu joten mahotonta sanoa mistä suhina tuli tarkalleen, just irrotettiin imusarja jotta pääsi tuohon määränsäätimeen käsiksi ja ehjältä näytti ne o-renkaat ainakin.. mitähän tässä seuraavaksi vois tehä kun on toi imusarjakin irti nyt, voiko kp-pumpusta joku pettää tai olla koko pumppu sökö? Niin paljon on starttailtu että jos dieseliä jostain vuotais ni sen olis jo huomannut varmaankin..
Comment
-
-
Originally posted by älkoo View PostFairyvedellä suihkittiin mutta selviä kuplia ei mistään tullu joten mahotonta sanoa mistä suhina tuli tarkalleen, just irrotettiin imusarja jotta pääsi tuohon määränsäätimeen käsiksi ja ehjältä näytti ne o-renkaat ainakin.. mitähän tässä seuraavaksi vois tehä kun on toi imusarjakin irti nyt, voiko kp-pumpusta joku pettää tai olla koko pumppu sökö? Niin paljon on starttailtu että jos dieseliä jostain vuotais ni sen olis jo huomannut varmaankin..
Siirtopainetta seurailisin, sen lasku aiheuttaa myös railipaineen laskun ja kuvauksen perusteella oireet sopisivat hyvin liian matalaan siirtopaineeseen.
Pumppuja ilmeisesti vaihdettu, mutta se on eri asia kuin siirtopaine, bmw siirtosysteemi on dieseleissä ollut aina hieman monimutkainen, joten siellä voi vikaa olla.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostNyt viimestään olis hyvä saada paikanpäälle henkilö joka osaa oikeasti livedataa kyttäämällä sanoa mitä koneessa tapahtuu.
Siirtopainetta seurailisin, sen lasku aiheuttaa myös railipaineen laskun ja kuvauksen perusteella oireet sopisivat hyvin liian matalaan siirtopaineeseen.
Pumppuja ilmeisesti vaihdettu, mutta se on eri asia kuin siirtopaine, bmw siirtosysteemi on dieseleissä ollut aina hieman monimutkainen, joten siellä voi vikaa olla.
Comment
-
-
Originally posted by älkoo View PostTäytyy ottaa asiasta selvää kunhan saa taas auton kasaan ja löytäisi jostain osaavan henkilön kellä ohjelma millä tota siirtopainetta sais katottua kun meillä käytössä vain delphi jolla ei sitä näe. Mikä siihen siirtopaineeseen sitten voisi vaikuttaa muu kuin itse pumput? itsellä ei tietoa niin hirveesti ole. Ja siis pumppuja ei ole vaihdettu kun katsottu että ne kyllä pyörii nätisti niin ajateltu että vika on sitten korkeapainepuolella tai suuttimissa tms..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJoku vuoto polttoainelinjastossa. Se, että pumppu pyörii ei vielä tarkoita, että sieltä tulisi riittävästi tavaraa ja riittävällä paineella.
Comment
-
-
Originally posted by älkoo View PostAuto on ollut tallissa ja siellä myös käynnistelty niin ainakaan ei olla huomattu dieseliä mistään vuotavan niin että olisi haissut :think Kiitos avuista nyt kuitenkin tähän asti. Täytyy jatkaa selvittelyä ja jos tulee lisää ideoita jollekkin niin kaikki tervetulleita, auto seissyt kohta puolvuotta ja alkaa sen rassaaminen turhauttamaan niin olisi jo mukava pikkuhiljaa saada se kuntoon.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKuten urpo_rotta jo sanoi, niin nyt pitäisi saada se auto piuhan päähän ja katsoa mitä siellä tapahtuu. Muuten tämä on ihan puhtaasti arpomista. Pitäisi katsoa miltä ne siirto & rail-paineet näyttää. Tämä kertoisi jo paljon mistä sitä vikaa kannattaa alkaa etsimään.
Comment
-
-
Eikö auton pitäisi pysyä käynnissä jonkin aikaa jotta noi suuttimien ohivuodot pystyy testaamaan autohan ei siis pysy käynnissä kun alle 10sec :think inpalla tietty näkee ne korjausarvot ja oltiin jo niitä aiemmin katsomassa mutta sillon oli vielä se ecu häikkä niin ei onnistunut, nyt kun ecu toimii täytyy yrittää uudelleen kun saa taas inpan lainaan.
Comment
-
Comment