Tämä on kokoelmapostaus yleisestä viasta ja vaivasta avuksi muille asiaa pähkäileville.
Sama vika kiusannut myös E3X, E6X, E9X mallejakin.
Eli takaluukku ei aukea kahvasta ja syinä ollut useimmiten joko luukun kahvan mikrokytkin tai katkenneet johdot.
Oma potilaani oli BMW 316i vm. 2002 touring, jossa luukku aukesi vain ja ainoastaan kontin sisäpuolelta olevasta vivusta, joka siellä juuri tälläisiä tapauksia varten onneksi on. Avaimesta ei auennut ja lukkopesää ja kojetaulun avausnappia ei autossa ole.
Rekisterikilven valotkaan eivät palaneet.
Toivoin omalla kohdalla, että kyse olisi takaluukun kahvan mikrokytkimestä, ettei tarvitsisi johtoja uusia tai korjata ja tänään sain vihdoin purkuosana uuden kahvan toisesta autosta ja sen kytkettyäni luukku aukesi kuten pitääkin. Problem solved. Ei siis tarvinnu tilata uutta kytkintä saati koko kahvaa varaosana. (linkit alempana)
Oma kahvani ja sen valot olikin kuten muutkin olivat kuvailleet, likainen, mutainen, vihreäksi hapettunut. Jotku valojen metalliliuskatkin olivat ruostuneet niin että toinen mureni käteen.
Long story short, jos törmäät samaan ongelmaan niin:
1. katso sulake numero 26 (Garagentoröffner / Garage door opener) (itseltä puuttui koko sulake, mutta sulakkeen laitto ei ratkaissut ongelmaa)
2. mittaa mikrokytkin, kulkeeko sähkö vai ei. (itse en mitannu, kun en tiennyt miten)
3. vaihtoehtoisesti hanki uusi kahva vaikka lainaan ja kokeile poistuuko ongelma kahvan/kytkimen vaihdolla
4. käy johdot läpi.
Todennäköisesti johdoissa häikkää luukun saranoiden luona. Yleisimmin vasemmalla missä johdot menevät kumisuojan sisällä.
(omasta autosta oli kai edellinen omistaja ne tarkistanu, kun oli vedetty kumi auki eikä oltu sen jälkeen suojattu edes teipillä.)
Osien linkit:
johtojen korjaussarjat:
Mikrokytkin:
kahva:
käytetty ja halvempi
uusi
Linkit muihin ketjuihin samasta aiheesta:
(Yp voi poistaa jos katsoo että taas yksi ylimääräinen aloitus vanhasta aiheesta.)
Sama vika kiusannut myös E3X, E6X, E9X mallejakin.
Eli takaluukku ei aukea kahvasta ja syinä ollut useimmiten joko luukun kahvan mikrokytkin tai katkenneet johdot.
Oma potilaani oli BMW 316i vm. 2002 touring, jossa luukku aukesi vain ja ainoastaan kontin sisäpuolelta olevasta vivusta, joka siellä juuri tälläisiä tapauksia varten onneksi on. Avaimesta ei auennut ja lukkopesää ja kojetaulun avausnappia ei autossa ole.
Rekisterikilven valotkaan eivät palaneet.
Toivoin omalla kohdalla, että kyse olisi takaluukun kahvan mikrokytkimestä, ettei tarvitsisi johtoja uusia tai korjata ja tänään sain vihdoin purkuosana uuden kahvan toisesta autosta ja sen kytkettyäni luukku aukesi kuten pitääkin. Problem solved. Ei siis tarvinnu tilata uutta kytkintä saati koko kahvaa varaosana. (linkit alempana)
Oma kahvani ja sen valot olikin kuten muutkin olivat kuvailleet, likainen, mutainen, vihreäksi hapettunut. Jotku valojen metalliliuskatkin olivat ruostuneet niin että toinen mureni käteen.
Long story short, jos törmäät samaan ongelmaan niin:
1. katso sulake numero 26 (Garagentoröffner / Garage door opener) (itseltä puuttui koko sulake, mutta sulakkeen laitto ei ratkaissut ongelmaa)
2. mittaa mikrokytkin, kulkeeko sähkö vai ei. (itse en mitannu, kun en tiennyt miten)
3. vaihtoehtoisesti hanki uusi kahva vaikka lainaan ja kokeile poistuuko ongelma kahvan/kytkimen vaihdolla
4. käy johdot läpi.
Todennäköisesti johdoissa häikkää luukun saranoiden luona. Yleisimmin vasemmalla missä johdot menevät kumisuojan sisällä.
(omasta autosta oli kai edellinen omistaja ne tarkistanu, kun oli vedetty kumi auki eikä oltu sen jälkeen suojattu edes teipillä.)
Osien linkit:
johtojen korjaussarjat:
Mikrokytkin:
kahva:
käytetty ja halvempi
uusi
Linkit muihin ketjuihin samasta aiheesta:
(Yp voi poistaa jos katsoo että taas yksi ylimääräinen aloitus vanhasta aiheesta.)
Comment