Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbag vika Ja laatikko vikatilas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JorKsX
    Bimmer Rookie
    • Feb 2020
    • 56
    • Kokemäki

    Airbag vika Ja laatikko vikatilas

    Elikkäs m47 koneella oleva automaattilaatikko.
    Laatikko toimi täysin normaalisti kunnes vähän lämpes. Ilmesty D'n viereen mittaristossa hammasrattaan kuva missä huutomerkki keskel. Ei tottele pakkovaihteita eikä auton uudelleen käynnistys auta. Tunnin kaks ku jäähtyy ni taas mennään hetki ilman vikavaloa. Vian päällä ollessaan ja Inpalla koodien nollaus ei poista vikavaloa.
    Vikatilassa ku on niin ykkösvaihteella saa kierroksia nostaa aika paljon ennenku alkaa auto liikkumaan. ja ykkönen venyy aika pitkälle. Kakkoselle ku pääsee ni on siitä eteenpäin veto normaalia, paitsi itse vikatilavalo
    Alempana vikakoodi Inpalla katottuna. Itseltäni ei saksa taitu niin ei mitään käsitystä mitä siinä lukee. Translaten kautta joku vaihdeen valitsin. Missä mikä? uus laatikko alle vai joku helppo korjaus?




    Sitten...
    Mittaristossa palaa airbag valo. Ei lähe nollaamalla. Ja vikakoodeja kun lukee niin tulee alempana oleva kuva esiin.
    Mitäs tolle voi tehä? Penkin liittimiä tarkottaa? jotain translate sanoi myös maton alla olevasta boxxista?





    Löytyykö tähän jostain joku helppo paikka jossa lukee suoraan että mikä on vikakoodi 112 airbag moduulilla tai koodi 52 jos on vaihdelaatikossa.
    Koitin googlailla "e46 transmission fault code 52" mutta enpä älykkäämmäks tullu.
  • JiiVee92
    BTCF Member
    • Mar 2017
    • 943
    • Kouvola/Myllykoski

    #2
    Airbagin koodi on istuintunnistimesta, jos johdot on kunnolla kiinni niin eiköhän se tunnistin ole vaihtokunnossa.
    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
    NYT: E61 530xd -08 käyttis
    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1860
      • Karjaa

      #3
      Laatikon osalta kannattaa ihan ensiksi tsekata että siellä on riittävästi öljyä, liian vähäinen öljyn määrä täsmäisi aika hyvin sen kanssa että lämmetessään menee vikatilaan. Oikean öljyn määrän saa sitten vain niin että laatikko on käyntilämpöinen, auto vaaterissa ja täyttöpropusta lisää öljyä sen verran kuin sisällä pysyy valumatta.
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Wespa View Post
        Laatikon osalta kannattaa ihan ensiksi tsekata että siellä on riittävästi öljyä, liian vähäinen öljyn määrä täsmäisi aika hyvin sen kanssa että lämmetessään menee vikatilaan. Oikean öljyn määrän saa sitten vain niin että laatikko on käyntilämpöinen, auto vaaterissa ja täyttöpropusta lisää öljyä sen verran kuin sisällä pysyy valumatta.
        Ja auto käynnissä.

        Comment

        • JorKsX
          Bimmer Rookie
          • Feb 2020
          • 56
          • Kokemäki

          #5
          Originally posted by JiiVee92 View Post
          Airbagin koodi on istuintunnistimesta, jos johdot on kunnolla kiinni niin eiköhän se tunnistin ole vaihtokunnossa.
          Mutta koodi ei kerro kumpi istuin? kuskin vai pelkääjän?
          Onko tunnistin maton alla siinä korissa kiinni vai itse penkissä jossain?
          Eli katonko ne liittimet vaa mitkä penkin alla on vai kaivanko syvemmältä niitä esiin?

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Ja auto käynnissä.
          jaa auto käynnissä?
          ex audiin tehtiin sillai et laatikko täytee kunnes tuli yli. kaikki renkaat ilmassa kone käyntiin ja käytiin kaikki vaihteet läpi ja sit lisättiin taas.


          Asiasta toiseen. Saako ton inpan suoraan englannin kieliseks? Mitä oon kuvia nähny ni on englannin kielinen mutta mulla on kaikki muu englanniks paitsi vikakoodit. Ja hiukan hankala ettii tietoa googlesta ku vika 52 esimerkiksi on niin moneen eri asiaan. moottoriohjauksel on samoja koodeja jne...

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            Originally posted by JorKsX View Post
            Mutta koodi ei kerro kumpi istuin? kuskin vai pelkääjän?
            Onko tunnistin maton alla siinä korissa kiinni vai itse penkissä jossain?
            Eli katonko ne liittimet vaa mitkä penkin alla on vai kaivanko syvemmältä niitä esiin?
            Kuskin penkissä ei ole tunnistusta kun ei se auto mihinkään liiku ilman kuskia. Eli pelkääjän penkki irti, liittimien tarkistus, jos ei auta niin uusi matto penkkiin verhoilun ja pehmusteen väliin. ÄLÄKÄ VAAN LAITA MITÄÄN HUIJAUSBOKSIA SIIHEN, vaan ihan oikeasti vaihda se matto.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by JorKsX View Post

              Asiasta toiseen. Saako ton inpan suoraan englannin kieliseks? Mitä oon kuvia nähny ni on englannin kielinen mutta mulla on kaikki muu englanniks paitsi vikakoodit. Ja hiukan hankala ettii tietoa googlesta ku vika 52 esimerkiksi on niin moneen eri asiaan. moottoriohjauksel on samoja koodeja jne...
              Lähinnä vain ne vanhemmat inpa versiot on täysin englannin kielisiä. ISTA kaikki saa aina englanniksi.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • JorKsX
                Bimmer Rookie
                • Feb 2020
                • 56
                • Kokemäki

                #8
                Originally posted by BeamR View Post
                Kuskin penkissä ei ole tunnistusta kun ei se auto mihinkään liiku ilman kuskia. Eli pelkääjän penkki irti, liittimien tarkistus, jos ei auta niin uusi matto penkkiin verhoilun ja pehmusteen väliin. ÄLÄKÄ VAAN LAITA MITÄÄN HUIJAUSBOKSIA SIIHEN, vaan ihan oikeasti vaihda se matto.
                Juu ei ole ollu tapana kusettaa turvallisuus asioissa autoa. Pitääpäs alkaa purkamaan kunhan toi kesä tualta tulis ensin.

                Originally posted by HTK12 View Post
                Lähinnä vain ne vanhemmat inpa versiot on täysin englannin kielisiä. ISTA kaikki saa aina englanniksi.

                En ole istaa päässy kokeilee viel mut INPA ainaki tähänasti toiminu hyvin. Vikakoodien osuus vaa vähä hankalaa ku ei translatekaan osaa tarkaks kääntää siitä

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by JorKsX View Post

                  jaa auto käynnissä?
                  ex audiin tehtiin sillai et laatikko täytee kunnes tuli yli. kaikki renkaat ilmassa kone käyntiin ja käytiin kaikki vaihteet läpi ja sit lisättiin taas.

                  siis tuo on oikein hyvä ja toimiva metodi tyhjän laatikon täyttöön mutta jos laatikossa onkin tarpeeksi öljyä niin siitä valuu osa ulos jos auto ei ole käynnissä.

                  Comment

                  • JorKsX
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2020
                    • 56
                    • Kokemäki

                    #10
                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    siis tuo on oikein hyvä ja toimiva metodi tyhjän laatikon täyttöön mutta jos laatikossa onkin tarpeeksi öljyä niin siitä valuu osa ulos jos auto ei ole käynnissä.
                    Pitää laittaa korvan taakse tämä.
                    Nyt kahtena päivänä ei ole enää rattaan kuvaa näkyny ja laatikko vaikuttaa toimivan normaalisti niinku ennen. Missä tuo laatikon ohjausboxxi on. onko konehuoneessa jossain? Meinaan sitä et pesin konehuonetta ja koitin suojella sähköosia kun pesin niin mahtoko kastua joku laatikon ohjaushomma ja nyt on kuivunu?

                    Comment

                    • expertti
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 886
                      • Kainuu

                      #11
                      Originally posted by JorKsX View Post
                      Pitää laittaa korvan taakse tämä.
                      Nyt kahtena päivänä ei ole enää rattaan kuvaa näkyny ja laatikko vaikuttaa toimivan normaalisti niinku ennen. Missä tuo laatikon ohjausboxxi on. onko konehuoneessa jossain? Meinaan sitä et pesin konehuonetta ja koitin suojella sähköosia kun pesin niin mahtoko kastua joku laatikon ohjaushomma ja nyt on kuivunu?
                      Ainakin M57:ssa laatikon ecu ja moottorin ecu ovat vierekkäin. Konehuoneessa oikea yläkulma(edestä katsottuna), musta boksi, sen kannen alla.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎