Announcement

Collapse
No announcement yet.

m47 heittää vikatilaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JorKsX
    Bimmer Rookie
    • Feb 2020
    • 56
    • Kokemäki

    m47 heittää vikatilaa

    m47 koneena 04 vuosimallissa. Ongelma sellanen että auto toimii semi OK aamulla ku lähtee, sit ku lämpee ja vetää parkkiin niin alkaa kierrokset humppaamaan aika rajusti, kaasua ku antaa ni tasottuu ja ajamaan ku lähtee niin ei huomaa mitään. MUTTA sit ku isolla tiellä alkaa ohittelemaan ja tulee enemmän sellasia raskaampia kiihdytyksiä niin jossain vaiheessa hehkuvalo syttyy ja auto vikatilaan. Lähtee kun käynnistää uudelleen. Sillon tällöin vetää myös kaupungissa vikatilaan kun tulee enemmän raskaampia liikkeelle lähtöjä risteyksistä.

    Vikakoodit ku poistaa ja hakee vikatilaan ja lukee koodit INPAl ni antaa:
    4B11 (1279) Laufruheregler (Smooth running controller)
    3FD0 (1262) luftmassenmesser (Mass Air sensor)
    4560 (3002) raildruck-plausibilität nengengereflt ( jotain raili paineista?)
    4A42 ews schnittstellenfehler ( EWS interface error )

    Mistä nämä koodit johtuu, mitä lähden tutkimaan tai vaihtamaan?

    Voi hyvinj olla että viikkoon ei näitä koodeja tai vikatilaa näy ja sit yhtäkkiä päivässä monta. Kone ku jäähtyy ni alkaa käymään tasasesti eikä vikakoodeja ole.
  • JorKsX
    Bimmer Rookie
    • Feb 2020
    • 56
    • Kokemäki

    #2
    Elikkäs tossa suuttimien arvoja kun kiihdytän semi rauhallisesti.
    Kaikki suuttimet huoltoon?

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5149
      • Pirkkala

      #3
      Originally posted by JorKsX View Post
      Elikkäs tossa suuttimien arvoja kun kiihdytän semi rauhallisesti.
      Kaikki suuttimet huoltoon?


      Voithan niitä testissä käyttää, mutta lähinnä suuttimia arvioidaan tyhjäkäynnillä ja ehkä hieman sen yläpuolella. Suuttimien korjausarvot eivät edes ole käytössä kuin n.2000rpm asti, ovat siis tarkoitettu tasoittamaan tyhjäkäyntiä.
      Tutkisin vikaa näin:
      Irroita imm johto ja totea, käykö tasaisemmin, jos käy imm voi olla vikaa.
      Puhdista railipaineanturin liitin ja totea ovatko pinnit kunnossa.
      Ota railpainesäädin irti ja katso onko o renkaissa sanomista.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • JorKsX
        Bimmer Rookie
        • Feb 2020
        • 56
        • Kokemäki

        #4
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Voithan niitä testissä käyttää, mutta lähinnä suuttimia arvioidaan tyhjäkäynnillä ja ehkä hieman sen yläpuolella. Suuttimien korjausarvot eivät edes ole käytössä kuin n.2000rpm asti, ovat siis tarkoitettu tasoittamaan tyhjäkäyntiä.
        Tutkisin vikaa näin:
        Irroita imm johto ja totea, käykö tasaisemmin, jos käy imm voi olla vikaa.
        Puhdista railipaineanturin liitin ja totea ovatko pinnit kunnossa.
        Ota railpainesäädin irti ja katso onko o renkaissa sanomista.
        INPA näyttää samallaista kuvaa kun lähtee tyhjäkäynniltä liikkeelle ja ajaa just hiukan tyhjäkäynti vauhtia enemmän. kumminkin alle 2000rpm
        Eli samantien kun liikkeelle lähtee ja on jalka kaasulla ni arvot tollaset. kaasulta ku höllää ni tippuu normaaliin, tai ainakin lähelle normaalia.

        Mikä on tämä kyseinen IMM? EI varmaan tarkota IMMOA, eli ajonestoa?
        Ilmamassamittari?
        Railipaineen anturi on varmaa tuo railin päässä oleva pyöreähkö anturi?

        //edit, kävin nyppäämäs MAFFin irti, ei vaikutusta käyntiääneen tai mihinkään.

        Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

        Tuossa jonkin näkönen video tyhjäkäynnistä pari kuukautta sitten. Railipaineen anturin johdot on korjattu jos joku siitä mainitsee videossa.
        Joku kilinä käy jossain suuttimien tienoilla, jos kierroksia nostaa ihan vähän edes, ni ääni loppuu samantien, moottori käy tasasesti ja hiljasesti.
        Jos tyhjäkäyntiä nostais esimerkiksi koneella 50-100rpm, ni tyhjäkäynti ongelmat vaan häviäisivät pois. Ei tietenkään korjaannu mut se on esimerkki et kierroksia ku nostaa vähäsenkin ni loppuu kilinä tyhjäkäynnil ja hiljenee kone.
        Last edited by JorKsX; 24-05-2020, 23:05.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎