Aivan pihalla näistä vehkeistä, sattui pari tarjousta ko. laitteista, olikohan -02mallisia. Mitä ongelmia vastassa, miten ruostumisherkkyys, mitä muuta erityistä pitää ostohousuissa tietää, takana pyörimistä VAG konsernin vehkeiden kanssa pitkään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ostoaikeissa avo 330 E46
Collapse
X
-
Tässä jotain ajatuksia mitä kannattaisi katsoa E46 avossa.
Tutki tarkkaan ovien, konepellin ja takaluukun kittisaumat.
Avaa ovet ja katso alapuolelta. Tutki konepellin sisäsaumat tarkasti.
E46 generaatiossa tyyppivika ja ongelma on ihan jo tehtaalta valmistusvika.
Ruostuu siis sisältä ulospäin. Avoissa ja coupeissa vähemmän, sedanissa ja farkuissa enemmän tätä ongelmaa.
Osta mieluiten semmoinen auto millä on vain kesäsin ajettu, näitä on kuiteskin hyvin tarjolla.
Tuo apurungon kiinnikkeitten repeäminen on mahdollista, automaatissa varmaan harvemmin. Nätissä ajossa olleessa autossa taitaa olla aika harvinaista. Perä ei saa kolista mitenkään ja voimansiirron pitäisi olla myös aivan hiljainen.
Kun nyt olet sillä järkevällä moottorilla, eli 330i katsomassa, niin se on melko hyvä yleisesti ottaen. Toki sekin tarvitsee 150-200tkm kohdalla huoltoa:
Vesipumppu, vanostiivisteet, disa-korjaussarja, apulaite/ilmastoinninhihna+rullat, venttiilikopantiiviste.. jäähdytysjärjestelmään uutta.
Nämä melko yksinkertaisia itsekin tehdä ja netti on täys hyviä ohjeita. Enempi ajetut moottorit vievät jotkut öljyä, edelleen ihan tyypillistä.
Huoltohistoriaa kannattaa tutkia, onko öljyjä vaihdettu säännöllisesti?
Automaatti 330i yhteydessä on 5HP19, ja manuaali on sitten joko 5 tai 6-vaihteinen riippuen siitä onko facelift vai ei.
Se on sitten ihan makuasia haluaako manuaalin vai automaatin, mutta se pitää todeta ettei tommonen painava avoauto ole manuaalillakaan mikään urheiluauto.
Sähköt pitäisi kaikki toimia, testaa kattoa ajaa ylös/alas monta kertaa, testaa ilmastointi, sähkölasit, penkinlämmittimet, cruise jne.
Suhiseeko ajossa katon tiivisteet? Ei pitäisi suhista mistään. Näissä on lasia jo takalasikin. Katto päällä ei pitäisi olla kova ajometeli.
Ajoltaan yleisesti ottaen alkuperäisenä säilyneet autot on parhaita (oma mielipide).
Lähtökohtaisesti 17" pyörillä parempi ajaa kun isommilla. Alunperin M-Sport 2 paketilla olevat on monet 18" vanteilla jo tehtaalta.
Facelift tuli 2003, ja muutti keulaa erinäköiseksi.
Faceliftissa tuli myös led-takavalot sekä led-sivuvilkut. Suosittelisin faceliftia, jos vaan semmoisen hyvän löydät.
Facelifteissa on monia asioita parannettu ja uudistettu vs. aiempiin vuosimalleihin.
Jos haluat lisätietoja, kysy vaan.Last edited by Antti O; 08-06-2020, 07:15.
Comment
-
-
Originally posted by PLe View PostMillaista matkavauhtia pystyy järkevasti pitämään katto alhaalla eli millaiset suhinat ja pyörteet tulevat?
Auto oli manuaali ja niinku antti tossa sanoiki, ei mikään urheiluauto. Painaa niin saakelisti.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostMitä muuta monta muuta faceliftissä parannettu kuin nuorennettu valoja, ei varmaan sittenkään montaa asiaa vai?G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Minulla on kuudeskesä menossa -01 2.2 kutos cabrioletilla. Tuo kittihomma kannttaa tosiaan tarkistaa, toki se on korjattavissa ja esteettinen vika. Muistelelisin, että -01 mallista alkaen tuota perää vahvistettiin jo tehtaalla.
Tuossa ylempänä nuo suurimmat korjaukset mitä tulee yleensä eteen siinä 150-200 tkm vaiheilla. Oman ostin 154 tkm ajettuna, nyt mittarissa 203 tkm.
Tuulisuoja kannattaa hankkia niin voi ajella hyvin sieltä +10 C katto auki.
Nahkapenkit on helpompi pitää puhtaana, niitä suosittelen.
Oma on ollut ympärivuotisessa käytössä kakkosautona, talvella kilsoja on tullut vähän, mutta toimii oikein hyvin talviautonakin.
Moottoritie nopeuksillä hyttii tuulee jonkun verran ilman tuulisuojaa, mutta sehän on makuasia minkä verran häiritsee. Minulla on manuaali, mutta automaatti on varmaan samanlainen kuin muissakin bemareissa eli toimii jos on viitsitty huoltaa.
Käytettyjä osia saa kohtuudella, uudetkaan ei oo järjettömän kalliita. Pystyy vielä huoltamaan itsekin jos haluaa.
Kattohan se on se yksittäinen, kallein osa näissä. Oman ostin 2014 ja katto (kaiketi pelkkä kangas) oli edellisen omistajan mukaan vaihdettu joku vuosi aiemmin Saksassa josta auto oli tuotu.
Mukava auto, 4 paikkaisia avoja on aika vähän.
Facelift taisi olla pelkkä kosmetiikkaa, valot, lokarit ja puskuri muuttui vähän, koska valot on eri malliset.--Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--
E46 320 Cab
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostKun nyt olet sillä järkevällä moottorilla, eli 330i katsomassa, niin se on melko hyvä yleisesti ottaen.
Mutta, kruisailuvehkeinähän näitä avoja on minulla ollut. Tehon puute ei ole haitannut missään.
Moottorin huoltotoimia haittaa konehuoneen ahtaus, mutta paljon on silti kotikonstein tehtävissä. Ilmanputsarin torvineen osaa jo irroittaa varmaan silmät kiinni... Siitähän se alkaa, oli homma melkein mikä hyvänsä.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Comment