Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d -02 savuttaa eikä vedä kunnolla korkeilla kierroksilla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miro678
    Newbiemmer
    • Jun 2020
    • 8
    • Kotka

    E46 330d -02 savuttaa eikä vedä kunnolla korkeilla kierroksilla.

    En löytänyt vastaavasta ongelmasta aihetta joten aloitin uuden.

    Eli ongelma on seuraavanlainen. Vaihtelin eilen vesipumpun jonka takia purkasin egr putket ja sen niiden välissä olevan jäähdyttimen vai mikä lie. Noh pakosarjalta lähtevä egr putki oli huonossa hapessa eli se prässätty kartio oli huonosti kiinni, mutta kasasin sen silti sillä no seuraavana aamuna se sitten irtosi ja tulppasin sen putken. Ennen tätä tulppausta auto siis toimi täysin normaalisti, mutta heti tulppauksen jälkeen auto ei kierrä noin 3000 rpm enempää vaikka olisi kaasu pohjassa ja savuttaa reilusti mustaa myös paikallaan kierrättäessä tulee melko miehekkäästi mustaa.

    Autosta poistettu egr mutta jostain syystä putket oli jätetty, kai hämäykseksi katsurille? Eli itse venttiiliä ei enää ole ja tietääkseni se on myös ohjelmoitu pois. Vikakoodeja ei tullut ja maffin liittimen irroitus ei vaikuttanut asiaan. Paikallaan kierrättäessä ahdin fluttaa ja käy melko raskaan oloisesti. Tutkin myös ahtoputket että ne oli ehjät koska kuulosti hiukan ahtovuodolta.

    Tuntuu aika hölmöltä että pakokaasut ei oo kiertäny tähänkään asti imusarjassa asti niin nyt ne ei mene enää siihen egr jäähdyttimeen niin ongelmat on tälläsiä. Voiko olla vaan sattumaa että jotain muuta hajosi samalla?


    Siinä vielä video aiheesta.
    Last edited by miro678; 07-06-2020, 01:06.
  • miro678
    Newbiemmer
    • Jun 2020
    • 8
    • Kotka

    #2
    Vaihtelin ehjät egr putket ja kuten oletettu niin ei ollut mitään vaikutusta tai ainakin järjellä ajateltuna ei pitäisikään vaikuttaa kun imusarjasta poistettu venttiili ja sen tilalle vaihdettu tollanen tulpattu laippa.

    Mutta nyt siis kaikki on täysin samalla tavalla kun ennen vesipumpun vaihtoa jolloin toimi moitteetta. Ajoin reilu 300km lenkin eli normaali ajossa toimii niinkuin pitääkin ja jopa mielestäni pari kertaa motarilla kokeiltuna veti paremmin ja pidemmälle kuin ton 3000rpm mutta hyytyi lopulta 4000rpm jälkeen.

    Mikä seuraavaksi kokeiluun kun ei kerta koodeja antanut?
    Last edited by miro678; 08-06-2020, 16:52.

    Comment

    • miro678
      Newbiemmer
      • Jun 2020
      • 8
      • Kotka

      #3
      Nyt sellaisen huomannut että kaasua hiljakseen lisäämällä tuntuis toimivan kuten pitääkin, mutta jos kaasun runttasee suoriltaan pohjaan loppuu meno savun saattelema kuin seinään ja joutuu hölläämään kaasun kokonaan pois ennen kuin pystyy matkaa jatkamaan. Myös kovemmissa vauhdeissa tuntuis pelaavan reilulla kaasulla paremmin kuin hiljaisissa vauhdeissa, jotenkin kuormaan liittyvä?

      Täytyy nyt torstaina vapaapäivänä katella jos vesipumpun vaihdon yhteydessä olis irronnut joku letku tai putki mitä ei oo tullut huomattua. Onkos näissä pakopuolella paljonkin jotain pieniä letkuja muualla kun hukkaportilla tai jotain liittimiä yms mikä ois voinut irrota? Letkun irtoaminen vois kuulostaa todennäköseltä kun jonkunlaista vihellystä on kuultavissa ku vika ilmenee.

      Vika tuntuu vähän hämärältä kun tuntuu tapahtuvan säännöllisen epäsäännöllisesti..
      Last edited by miro678; 09-06-2020, 17:02.

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2665
        • .fi

        #4
        onhan niitä siellä, mm.:
        http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...turbo_charger/
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        • tansju
          Bimmer Rookie
          • Apr 2015
          • 96
          • Nokian perämettällä

          #5
          Originally posted by miro678 View Post
          Nyt sellaisen huomannut että kaasua hiljakseen lisäämällä tuntuis toimivan kuten pitääkin, mutta jos kaasun runttasee suoriltaan pohjaan loppuu meno savun saattelema kuin seinään ja joutuu hölläämään kaasun kokonaan pois ennen kuin pystyy matkaa jatkamaan. Myös kovemmissa vauhdeissa tuntuis pelaavan reilulla kaasulla paremmin kuin hiljaisissa vauhdeissa, jotenkin kuormaan liittyvä?

          Täytyy nyt torstaina vapaapäivänä katella jos vesipumpun vaihdon yhteydessä olis irronnut joku letku tai putki mitä ei oo tullut huomattua. Onkos näissä pakopuolella paljonkin jotain pieniä letkuja muualla kun hukkaportilla tai jotain liittimiä yms mikä ois voinut irrota? Letkun irtoaminen vois kuulostaa todennäköseltä kun jonkunlaista vihellystä on kuultavissa ku vika ilmenee.

          Vika tuntuu vähän hämärältä kun tuntuu tapahtuvan säännöllisen epäsäännöllisesti..
          Aikoinaan oli vastaava vika 530d:ssä, syyksi paljastui imusarjan päässä oleva ahtopaineanturi, täyskaasulla ahdin piikkasi anturin mielestä liikaa jolloin moottorinohjaus vetää ahtimen poies pelistä. Kaikenlaista tuli kokeiltua mutta tuosta se viimein ratkesi. Ilman raitisilmasuodattimen kotelon poistoa aikas paskassa paikkaa mutta itse anturi ei sitten olekaan kuin yhdellä 10mm pultilla kiinni, uusi maksoi vironpojilta oikein hurjat 25e febin tuotoksena.

          Comment

          • grab_
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 2839
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by aae30 View Post
            Onkohan tuo osa nro: 6 kuinka tärkeä, itsellä alipaineletkuja vaihtaessa murtui toinen nippa, ja jätin toistaiseksi pois välistä.. Autona tosin e61 535d ja tuntus se ilmankin jotenkin ainakin toimivan, paha sanoa, kun muitakin vikoja sen verta päällänsä :think
            Ei mitään kerrottavaa

            Comment

            • miro678
              Newbiemmer
              • Jun 2020
              • 8
              • Kotka

              #7
              Originally posted by tansju View Post
              Aikoinaan oli vastaava vika 530d:ssä, syyksi paljastui imusarjan päässä oleva ahtopaineanturi, täyskaasulla ahdin piikkasi anturin mielestä liikaa jolloin moottorinohjaus vetää ahtimen poies pelistä. Kaikenlaista tuli kokeiltua mutta tuosta se viimein ratkesi. Ilman raitisilmasuodattimen kotelon poistoa aikas paskassa paikkaa mutta itse anturi ei sitten olekaan kuin yhdellä 10mm pultilla kiinni, uusi maksoi vironpojilta oikein hurjat 25e febin tuotoksena.
              Hyvä tietää, täytyy vaikka pyytää kaveria kattelemaan live dataa ajon aikana jos ei muuten selviä.

              Comment

              • miro678
                Newbiemmer
                • Jun 2020
                • 8
                • Kotka

                #8
                Noniin, kaikki letkut kateltu läpi ja oli ehjät. Kävin paikallisessa bmw huollossa näyttämässä autoa ja anto vahvan veikkauksen suutin vialle. Nyt uusina oireina siis jo täysin sammuminen kun ryntäyttää paikallaan seistessä, ensin ei kierrä kunnolla ja sitten räsäyttäen sammuu.

                Käynnistyy kyllä tämän jälkeen normaalisti. Seuraavaksi siis suuttimet testiin.
                Last edited by miro678; 10-06-2020, 10:52.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16298
                  • Asikkala

                  #9
                  Koita saada livedataa ennen isompia hommia, ei osu aina merkkihuollon veikkaukset kohdalleen, kuulemma.

                  Comment

                  • miro678
                    Newbiemmer
                    • Jun 2020
                    • 8
                    • Kotka

                    #10
                    Noniin, väliaikatietoja taas. Vaihtelin tänään 1 suuttimelta lähtevän polttoaineen paluulinjan letkun kun oli murtunut ja hikoili diisseliä siitä juuresta, letku oli kauttaaltaan tosi haperoa muutenkin ja meni kevyesti vetämällä poikki. Oisko voinut höriä sieltä ilmaa?

                    Kokeilin sitten huumorilla vieläkö vika pysyy ja innostuin kun en saanut puolen tunnin ajamisella vikaa kertaakaan päälle. Kotiin ajellessa sen onnistuin kuitenkin tekemään. Nyt vika kyllä osottautuu harvemmin ja vaikeammin eli pystyy polkemaan pedaalia pohjaan aika huoletta ilman ongelmia. Silti täytyy varmaan koittaa päässä piuhan päähän ja kattoa näyttäiskö mikään kummalliselta kun vika tulee päälle.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎