Xi pitää hirmuista mekkalaa, siis sisätiloissa, sellainen jyrinä.
Juuri vaihdettu uudet kumit alle kuluneitten tilalle, sisämelu pieneni hieman, muttei niin paljoa kuin toivoin. Seuraava syytös kohdistuu alatukivarsien uretaanipusliin, aiheutuuko niistä rengasmelun kantautuminen rakenteisiin?
Lisähavaintona todennäköisesti etupyörän laakeri. Muistelen kyllä nekin tuohon kertaalleen vaihdetun, mutta ei kai nekään ole ikuisia, eikä välttämättä monta vuotta kestäviä. Ilmiö alkaa yli 25 vauhdissa, hiljainen ujellus/kahina, joka yltyy, kun hiukankin kääntää rattia vasemmalle. Vaimenee taas kun ratista hellittää. Kuuluu myös tyhjäkäynnillä rullatessa, eikä kuulu paikallaan ollessa rattia kääntäessä, niin tehostin on suljettu pois. Jarruttaminen ei muuta tilannetta. Yksi vaihtoehto voisi olla etuperä, mutten oikein jaksa uskoa. Vetarissa on kuitenkin päittäissuunnassa tilaa liikkua, niin aavistuksenomainen ratin kääntö tuskin antaa lisäpainetta mihinkään etuperän laakeriin. Ja siis tässä riittää sellainen ratin kääntö, että auton kulkusuunta ei juuri muutu.
Toi avopeli on ihan eri planeetalta, hiljainen kuin mikä. Siitä olen saanut hyvän vertailukohdan, niin on alkanut ärsyttää entistä enemmän.
Mitä muita? Kardaanin tukilaakeri?
Juuri vaihdettu uudet kumit alle kuluneitten tilalle, sisämelu pieneni hieman, muttei niin paljoa kuin toivoin. Seuraava syytös kohdistuu alatukivarsien uretaanipusliin, aiheutuuko niistä rengasmelun kantautuminen rakenteisiin?
Lisähavaintona todennäköisesti etupyörän laakeri. Muistelen kyllä nekin tuohon kertaalleen vaihdetun, mutta ei kai nekään ole ikuisia, eikä välttämättä monta vuotta kestäviä. Ilmiö alkaa yli 25 vauhdissa, hiljainen ujellus/kahina, joka yltyy, kun hiukankin kääntää rattia vasemmalle. Vaimenee taas kun ratista hellittää. Kuuluu myös tyhjäkäynnillä rullatessa, eikä kuulu paikallaan ollessa rattia kääntäessä, niin tehostin on suljettu pois. Jarruttaminen ei muuta tilannetta. Yksi vaihtoehto voisi olla etuperä, mutten oikein jaksa uskoa. Vetarissa on kuitenkin päittäissuunnassa tilaa liikkua, niin aavistuksenomainen ratin kääntö tuskin antaa lisäpainetta mihinkään etuperän laakeriin. Ja siis tässä riittää sellainen ratin kääntö, että auton kulkusuunta ei juuri muutu.
Toi avopeli on ihan eri planeetalta, hiljainen kuin mikä. Siitä olen saanut hyvän vertailukohdan, niin on alkanut ärsyttää entistä enemmän.
Mitä muita? Kardaanin tukilaakeri?
Comment