Announcement

Collapse
No announcement yet.

320iA -00 m52 ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jerppaaz
    Newbiemmer
    • Aug 2020
    • 2
    • Kuopio

    320iA -00 m52 ongelmia

    Moro. Mulla olis tollanen 320ia m52 moottorilla ja siinä olis pikkusen ongelmia. Hakua käytetty ja sieltäkin löytynyt jotain mutta silti ei ole vikaa löytynyt.
    Elikkä semmonen homma että välillä toimii "normaalisti" mutta silloinkin bensan kulutus on todella suuri ja mielestäni alaväännöt on tosi huonot. Moottorin vika valo kun syttyy se herjaa p0170 (Fuel Trim (bank1), p0173 (Fuel Trim Malfunction (bank 2) koodia ja välillä edellä mainuttujen koodien lisäksi sytytyskatkoksia 1-3sylintereihin.
    Imu vuotoja on etsitty paineistamalla imusarja savulla ja päältäpäin katseltu letkuja ettei halkeamia näy. 2 kohtaa löytynyt mutta muualta ei vaan löydy. Disa venttiilikin oli ehjä ja öljykorkin kun avaa moottorin käynnissä niin ääntä ei kuulu sieltä joten separaattori taitaa olla ehjä? Tulpat ja 1-3puolat vaihdettu.
    Sytytyskatkoksia kun rupee herjaamaan niin silloin auto ei kulje eikä kierrä kun 3k, mutta kun nollaa niin sitten ottaa hyvin kierroksia, mutta silti tuntuu että ei väännä alhaalta kunnolla. Sitten kun sammuttaa ja antaa vähän aikaa seistä niin saa nollata koodit uudestaan että rupeaa liikkumaan ja kiertämään.
    Aikaisempaa kokemusta ei näistä autoista löydy joten aika paljon on saanut perehtyä näihin. Alkaa hermo menemään auton kanssa kun ei meinaa löytyä mitään.
    Kiitos ja anteeks. : D
  • Jerppaaz
    Newbiemmer
    • Aug 2020
    • 2
    • Kuopio

    #2
    Ja sitten semmonen että pitäiskö disaventtiilin läpän mennä kiinni kun laittaa virrat päälle tai käynnistää auton? Tässä se pysyy auki koko ajan.

    Comment

    • JiiVee92
      BTCF Member
      • Mar 2017
      • 939
      • Kouvola/Myllykoski

      #3
      m52tu:sta en tiedä mutta m54 käyttää disan pikaisesti kiinni, kun käynnistetään, ja käynnissä ollessaan vain kaasua painaessa läppä menee kiinni, ja aukeaa sitten taas jossain kierrosluvussa mitä en nyt tältä istumalta muista varmaksi, olisikohan ollut 3500 tai 4000rpm
      Edit: enpä kyllä löytänyt m52tu:sta, että onko samanlainen toiminta kuin m54, ja pitäisihän se testerillä näkyä, että milloin se ohjaa läpän kiinni ja milloin ei.
      Last edited by JiiVee92; 10-08-2020, 16:30.
      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
      NYT: E61 530xd -08 käyttis
      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎