Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaide68
    Newbiemmer
    • Feb 2017
    • 15
    • Kuusjoki

    E46 öljyvuoto

    Eli pojalla yllämainittu auto.Kävin hakemassa sen eilen Hämeenlinnasta.lähtiessä katsottiin öljyt ja tikku kuiva.lisättiin 2 litraa öljyä ja melkein ylärajaan tuli.Lähdin ajelemaan Saloa kohti ja pääsin Somerolle niin pomppas apulaitehihna pois paikaltaa.Oli hyvässä öljyssä.Siinä sit oottelin reilun tunnin et vaimo ja tytär toi työkaluja et saatiin hihna takas paikalleen.Ikävä laitettava kun hihna oli kiharalla.Öljyä piti lisätä kun tiputtu ihan sikana.No päästiin reilu 10 km eteenpäin ja hihna lensi taas ja uus asennus.Päästiin melkein kotiin kun hihna taas paukahti irti.Naapuri tuli sit hinaamaan viimeisen 1,5 km l
    kun se paska ei enää lähtenyt edes käyntiin.Kysymys kuuluu et mistä se voi noin rajusti vuotaa?

    Kunhan saan akun ladattua ja ja auton siirrettyä parempaan paikkaan niin tarkoitus olis pestä se kone jos sit näkis.Vuoto näyttäisi olevan edestä katsottuna vasemmalla.Kuskin paikalta katsottuna oikealla
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Haluutko viel tarkentaa että minkä ikänen ja minkälaisella moottorilla?
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Kaide68
      Newbiemmer
      • Feb 2017
      • 15
      • Kuusjoki

      #3
      -03 ja 1.8 bensa.en oo niin vihkiytyny tuon bemarin eri moottoriversioihin

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16414
        • Asikkala

        #4
        Arvasin että n42 ja tuttuun tapaani kiroan tuon moottorin helvettiin, vuoto lienee alipainepumpun tienoilla ? Eli koneen etukulmassa pakosarjan päällä.

        Comment

        • mekstrm
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 836
          • Vantaa

          #5
          Itse veikkaisin harvinaisempaa, mutta omalle kohdalle sattunutta tuhoutunutta kampiakselin etutiivistettä. Heittää öljyt suoraan hihnalle ja sitä kautta kaikkialle. Silloin se hihna ainakin hyppää paikaltaan hyvin helposti.

          Vaikea uskoa että koneen TAKANA oleva alipainepumppu saisi noin suurta öljyvuotoa aikaan, mutta kaikki on mahdollista.


          T. Loistavasti toimivan n42:n omistaja
          Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16414
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by mekstrm View Post
            Itse veikkaisin harvinaisempaa, mutta omalle kohdalle sattunutta tuhoutunutta kampiakselin etutiivistettä. Heittää öljyt suoraan hihnalle ja sitä kautta kaikkialle. Silloin se hihna ainakin hyppää paikaltaan hyvin helposti.

            Vaikea uskoa että koneen TAKANA oleva alipainepumppu saisi noin suurta öljyvuotoa aikaan, mutta kaikki on mahdollista.


            T. Loistavasti toimivan n42:n omistaja
            Tosiaan tämä hihnahomma tukee ka:n stefaa. Mikäs siinä koneen etukulmassa on, joku härpäke siinäkin ?

            Comment

            • Lundersson
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2009
              • 245
              • Kerava

              #7
              Omakohtainen kokemus samasta koneesta että vuotaa öljysuodatinjalan ja jäähdyttäjän välistä. Voi myös valua nokka-akselin antureiden luota.

              Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
              ex 325 e30, 316ti e46

              Comment

              • Kaide68
                Newbiemmer
                • Feb 2017
                • 15
                • Kuusjoki

                #8
                Nyt alustavasti näyttää siltä et venttiilikopan huohotin letku oli mennyt kasaan.Korjasin sen ja nyt näyttää siltä ettei enää vuoda ainakaan toistaiseksi.Seurataan tilannetta.

                Comment

                • Kaide68
                  Newbiemmer
                  • Feb 2017
                  • 15
                  • Kuusjoki

                  #9
                  Eipä nyt näytä isommin vuotavan.Apulaitehihnakin pysynyt kuivana.Jonkun verran savuttaa jos pidemmän aikaa käyttelee paikallaan mut jos heti lähtee liikkeelle niin silloin ei tule.Veikkaisin ventiilivarren tiivisteitä.Liekkö isotöinen vaihtaa kun ei niin bemarin tekniikkaan tutustunut.Muihin merkkeihin niitä on tullu vaihdeltua.

                  Comment

                  • kautsi300
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 219
                    • Järvenpää

                    #10
                    Itse vaihdoin kantta irrottamatta ohjurikumit. Nokka-akselin ajoitustyökalun tartee, itse laitoin narua pyttyyn, ettei venttiilit putoo ja tein puristimen jousien painamiseen.

                    Youtubesta löytyy apuja/ohje: https://www.youtube.com/watch?v=D6dNF5Yr3qQ

                    Comment

                    • Kaide68
                      Newbiemmer
                      • Feb 2017
                      • 15
                      • Kuusjoki

                      #11
                      Saa nyt nähdä milloin saa itsensä motivoitua tuohon kumijumppaan.Onneks kone ei kuitenkaan vuoda kuin seula.Pesin moottorin viel tänään kun tultiin reissusta.Uudet takaiskarit vaihdoin myös ja oli sekin homma kun piti kontista kaikki paneelit irrotella.Iskarin vaihto itsessään oli helppo.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎