Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M57 (184hp) Ei starttaa kylmänä. Lämpimänä ei ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanza
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 14
    • Oulu

    E46 M57 (184hp) Ei starttaa kylmänä. Lämpimänä ei ongelmia

    Moro,

    Nopealla haulla en löytänyt threadia juuri vastaavasta viasta. Eli ongelmana on, että moottori ei starttaa lämpötilan ollessa alle +2 astessa. Ja jos lähtee niin erittäin pitkän pyörityksen jälkeen.
    Lämpimänä ei mitään ongelmaa. Jos auto on lämpimässä tilassa, moottori ajettu lämpimäksi tai esilämmitetty kiertovesi-lämmittimellä kunnolla niin ei mitään ongelmaa.
    Hehkut vaihdoin ensimmäisenä, vika ei poistunut. Rele toimii ja hehkujen toiminta muutenkin on varmistettu.

    Kylmänä startatessa Delphi antaa vikakoodiksi Alhaisesta railpaineesta. Startatessa rail paine on tasainen 120bar ja jos tähdet ovat kohdillaan niin railpaine pompsahtaa 400bariin ja auto hörähtää käyntiin.
    Huomioitavaa on se, että rail-paine ei nouse hitaasti ylöspäin vaan yhtäkkiä pompahtamalla.
    FCV-venttiili (mikä lienee bemaripiireissä oikea nimitys?) Delphin mukaan toimii ihan oikein; Kompensoi puuttuvaa painetta auikaisemalla venttiilin 100%.

    Suuttimien ohivuototestin teen jossain vaiheessa vaikka ihan varmuuden vuokti. (Jos Oulun alueella joltain löytyisi valmis ohivuotosetti lainaan niin hit me up!)

    Herääkö bemaristeillä muita ajatuksia mistä lähtis vikaa etsimään? Railin varoventtiili kenties?
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    #2
    Syy käynnistymättömyyteen on ainakin selvä, liian pieni railpaine, dde ei anna lupaa avata suuttimia.

    Eli: poissulje yksi kerrallaan railpaineeseen vaikuttavat tekijät, ja koska asia on lämpötilasensitiivinen, huomioi se vianhaussa.
    Voit esim. Lämmittää kuumailmapuhaltimella aina seisonnan jälkeen jotakin osaa ja todeta, auttaako se asiaan.

    Katso että livedataa seuraamalla kaikki anturiarvot ovat ok, ja elävät kuten kuuluukin.

    Siinä on 2 vaihtoehtoa: dde saa väärää tietoa paineesta kylmänä, ja täten käynnistys epäonnistuu, tai paine ei vain nouse vaikka kone pyörii, johtuen esim. Paineensäätimen jumittamisesta tms.mekaanisesta ongelmasta.

    Ps. Autojen viosta puhuessa kannattaa käyttää termejä:
    Ei starttaa=startti ei pyöritä konetta
    Ei käynnisty= pyörittää mutta ei käynnisty

    Se on korjaajan näkökulmasta ensiarvoisen tärkeä tieto
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎