Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d m47n käynnistyy ja sammuu heti (pakkasilla) myös kitkerä harmaa savutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • >bemari<
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 239
    • P-karjala

    320d m47n käynnistyy ja sammuu heti (pakkasilla) myös kitkerä harmaa savutus

    Elikkä ongelmia käynnistyksessä pakkasella, tänään oli -17 ja auto oli piuhassa 2h ennen yritystä. Virrat päälle hehkun valo palaa ehkä reilun sekunnin.? Auto käyntiin ja 2sekunttia käynnissä ja sammuu, tuota tein kymmenisen kertaa eikä parantunut. Hehkun ohjauspoksi juotettu uusiksi.

    Mistäs lähtis ettimään, hehkuista antoi aiemmin koodit mut jos ne pimeänä ei edes yrittäis käyntiin?

    Polttoainesuodatin tukossa/jäässä? Onko näissä yleistä (tukossa oli-> vaihdettu)

    alle -5 pakkasilla lähtee käyntiin ja pysyy, kylmällä koneella tuntuu savuttavan harmaata, ei haise glykoli
    Last edited by >bemari<; 26-01-2021, 18:58.
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1819
    • Karjaa

    #2
    Jos edellisestä suodattimen vaihdosta ei ole tietoa niin siitä voisi ainakin aloittaa. Onko millainen lämmitin, perus tehoton Defan säteilijä vai jotain tehokkaampaa?
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • >bemari<
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 239
      • P-karjala

      #3
      5kw webasto ja defan letkulämppäri kaverina, nesteet oli kyllä jo lämpimänä katottu odb kautta. Onko näissä tuo hehkutus vaan noin lyhyt? 1-1.5sec?

      Comment

      • Juhnukka
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 604
        • Lohja

        #4
        Originally posted by >bemari< View Post
        5kw webasto ja defan letkulämppäri kaverina, nesteet oli kyllä jo lämpimänä katottu odb kautta. Onko näissä tuo hehkutus vaan noin lyhyt? 1-1.5sec?

        Preheating
        At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.

        Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

        After-heating
        At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.
        Start preheating
        Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.
        Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

        Comment

        • >bemari<
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 239
          • P-karjala

          #5
          Originally posted by Juhnukka View Post
          Preheating
          At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.

          Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

          After-heating
          At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.
          Start preheating
          Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.

          Kumma kun plussa keleilläkin sitä hehkun valoa sitten poltti mittarissa? vikakoodia antaa vieläkin kaikista hehkuista. kokeelin huvikseen ilman lämmitystä että lupaako edes, -18 sai sahata että edes lupaili ilman esilämmitystä, eli varmaan ne hehkutkin saa uusia, vaikka lämmityksessä ollessa lupailikin mut ei vaan käynyt

          Comment

          • >bemari<
            Bimmer Fanatic
            • May 2011
            • 239
            • P-karjala

            #6
            Löpösuodatin oli tukossa ja vaihdettu, mutta ei auttanut ongelmaan, lupailee mutta ei jaksa käydä?:think

            Inpa ilmoittaa koodia 46E3, kellään ollut vastaavaa?
            Last edited by >bemari<; 23-01-2021, 00:12.

            Comment

            • >bemari<
              Bimmer Fanatic
              • May 2011
              • 239
              • P-karjala

              #7
              uppia, 46E3 koodi tulee vaan silloin kun auto ei käynnisty. Railpaineet starttauksen aikana vähän yli 500b. Tänään ei edes luvannut vaan pyöri pyörimistään, lueskelin koodit siinä samalla kun virrat jäi päälle ja yritin käynnistää suoraan siitä parin minuutin virtojen päällä olon jälkeen ja pum pamahti käyntiin eikä sammuillut eihän hehkujen pitäis hehkuttaa enää kun dde valo sammuu ?

              Comment

              • >bemari<
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 239
                • P-karjala

                #8
                Jatketaan, hehkut vaihdettu ja kaikki oli pimeänä. Ei vaikuttanut vikaan. Nyt myös dde sininen rele vaihdettu, ei vaikutusta. Moottoriohjaus kotelon lämmittäminen puhaltimella sen sijaan auttaa, lähtee käyntiin kun antaa pari min lämpöä.

                Kuin yleistä on ecussa murtuneet/kylmä juotokset?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎