Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 jaksaa yllättää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Onnellinen46omistaja
    Bimmer Rookie
    • Jul 2019
    • 37
    • Suomi

    e46 jaksaa yllättää

    Moikka!
    Elikkäs, potilaana E46 316i vuosimallia 2003. Ongelmina on
    - huono käynnistyminen lämpimänä (joskus myös kylmänä), startti pyörii nätisti
    - tehottomuus, kaasua painaessa booaa ja ei kiihdy (joskus auttaa sammutus ja uudelleen käynnistys jolloin hörähtää todella iloisesti käyntiin ja tehot ok)
    - käyntihäiriö, silloin kun on tehoton ei ole oikein tyhjäkäyntiä ja heti kun ei anna tyhjäkäynnillä kaasua, sammuu. Esimerkkinä,ajoon lähdettäessä koko matkan tehoton ja ei tyhjäkäyntiä. Perille päästäessä kun ajaa parkkiin sammuu heti.
    -Tämä on eri ongelmaa mutta myös öljyvalo vilkkuu kun kierrokset ovat alle tonnissa, vilkkuminen todella satunnaista (öljyt ylärajassa)
    Jako tarkistettu hetki sitten, siinä ei ongelmaa
    Hieman alkaa ottamaan pattiin kun oireet viittaavat moniin eri mahdollisuuksiin.
    Olisiko ideoita, mistä alkaa selvittämään?
    Lisäyksenä vielä että halpistesterillä luettuna ei koodeja
    Last edited by Onnellinen46omistaja; 25-01-2021, 13:11.
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17855
    • PKS

    #2
    Vaikuttaa että Valvetronic nokan säätö ei toimi odotetusti.

    Mahdollisuuksia:

    -Asentotunnistin antaa väärää tietoa (rikki / liitin ui öljyssä)
    -Säätömoottori rikki
    -Valvetronic nokka-akseli jumittaa
    -Jakopääongelma
    -Vanos ongelma

    Ensimmäisenä lukisin vikakoodit. Sitten tekisin autolle Valvetronic testiohjelman DIS/ISTA. Katsoisin myös esim INPA:lla livedataa, millaisia pyyntejä annetaan nokkien asennoille, vs. mikä on toteutunut arvo.

    Voit kokeilla myös ottaa yo. asentotunnistimelta liittimen irti, jolloin auto menee ns failsafe tilaan ja käyttää kaasuläppää toimintaan. Jos toimii paremmin, on vika todella Valvetronicissa ja yo. keinot sitten jatkoihin.

    +searchilla aiheessa lisää
    Last edited by Dualfun; 25-01-2021, 13:16.
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • Onnellinen46omistaja
      Bimmer Rookie
      • Jul 2019
      • 37
      • Suomi

      #3
      Kiitos vinkeistä! Autoon on 10tkm sisään vaihdettu toisesta samanalaisesta toimiva valvetronic-yksikkö ja tuota liitintä on tullut ropattua aika tiuhaan tahtiin Se on välillä uinut öljyssä ja sen puhditus on hieman auttanut asiaa. Nyt kuitenkin tilanne on pahentunut ja tuntuu olevan päivistä kiinni milloin auto haluaa toimia ja milloin ei.

      Comment

      • Onnellinen46omistaja
        Bimmer Rookie
        • Jul 2019
        • 37
        • Suomi

        #4
        Se jäi vielä mainitsematta, että kaasupoljin on välillä hieman kun polkisi ilmapalloa, on todella tunnoton ja tuntuu että jää hieman jumittamaan ja kierrokset ei laske vaikka kaasulta mennään pois

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎