Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 316i 1.8 Compact kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biemer
    Newbiemmer
    • Mar 2018
    • 22
    • suomi

    #16
    kytkinlevy

    Näissä kún on automaattisesti säätyvä SAC paineasetelma niin kytkinlevyn kuntoa ei voi päätellä kytkinpolkimesta juurikaan. 200-250tkm kohdilla kytkinlevy on vaihtokunnossa, omissa laitteissa kytkinlevyissä niitinkannat jo kytkinlevyn kulutuspinnan tasalla.

    Comment

    • irual
      Newbiemmer
      • Feb 2021
      • 7
      • JKL

      #17
      Lukitus ja ikkunat aukeaa itsekseen

      No niin, kyllähän tässä jo ehti huolettomia kilometrejä ollakin.



      Tuo 316i compact alkoi temppuilemaan sillä tavalla, että kun auton ovet sulkee (kaukosäädöllä ainakin), niin menee joitakin minuutteja, niin auton ovet ei enää ole lukossa, ja lisäksi auton molemmat ikkunat ovat auenneet kokonaan alas.



      Tätä tapahtui kolmasti tänään, ja nyt suljin ovet avaimella ovesta. Mutta mikä tämän ongelman saattaisi aiheuttaa? Varmaan liittyy jotenkin jännitteen laskemiseen, kun ei tuota käynnissä ollessa tapahdu? :think


      Onko jollain ollut aikaisemmin samaa ongelmaa? En ainakaan äkkiseltään löytänyt haulla.

      Comment

      • irual
        Newbiemmer
        • Feb 2021
        • 7
        • JKL

        #18
        Löysinkin jo aiheesta jotain:










        Mutta tuo ongelma ilmeni nyt myös avaimella ovesta sulkemalla (ilman että auto oli välissä edes käynnissä).


        Tuolla oli mainittu, että tämä voisi olla yhteydessä akkuun. Latailin akun Ctek -akkuvahdilla täyteen asti tuossa noin viikko sitten. Mutta siitä siis viikko, ja nyt alkoi tämä ongelma.


        Edit: Lueskelin tuon pitkän keskuslukkoketjun läpi, mutta en tosiaan keksi, mikä on vikana, kun akkunat aukeaa itsellään sen jälkeen on kaikki lukkoon laitettu...
        Last edited by irual; 02-03-2021, 19:30.

        Comment

        • BiltemaMotorWork
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2013
          • 460
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by irual View Post
          Löysinkin jo aiheesta jotain:










          Mutta tuo ongelma ilmeni nyt myös avaimella ovesta sulkemalla (ilman että auto oli välissä edes käynnissä).


          Tuolla oli mainittu, että tämä voisi olla yhteydessä akkuun. Latailin akun Ctek -akkuvahdilla täyteen asti tuossa noin viikko sitten. Mutta siitä siis viikko, ja nyt alkoi tämä ongelma.


          Edit: Lueskelin tuon pitkän keskuslukkoketjun läpi, mutta en tosiaan keksi, mikä on vikana, kun akkunat aukeaa itsellään sen jälkeen on kaikki lukkoon laitettu...
          En oo lukenut tuota ketjua, mutta onko siellä ehdotettu ovenlukkoa / siihen liittyvää sähköjä tai korimoduulia. Kuulostaisi vika siltä että lyö comfort openia päälle eli sama asia kun painaa pitkään auki nappia tai pitää avainta pesässä auki asennossa, jolloin aukaisee ovet ja ikkunat. Koodaamallahan tuon saisi pois käytöstä ja voisi näin testata vian mahdollisuutta. :think

          Comment

          • biemer
            Newbiemmer
            • Mar 2018
            • 22
            • suomi

            #20
            Melko mystinen vika, sähköviat voi olla hankalia, mutta silti selvitettävissä.

            Lueskelin ketjut läpi, olisko korimodulivika? Pystyisitkö ottamaan korimodulin irti ja näin selvittämään toistuuko vika vai ei. Varmista toki, että kuskin oven lukkopesä toimii, eikä ole jäässä, että voit lukita ja avata kuskin oven lukon.

            Comment

            • irual
              Newbiemmer
              • Feb 2021
              • 7
              • JKL

              #21
              Sain sen nyt toistaiseksi lakkaamaan (koputan puuta). Suihkutin öljyä kuskin oven lukkoon niistä parista kohdasta mistä sisään voi päästä.



              Lisäksi irrotin akun yöksi. Tosiaan noin viikkoa aikaisemmin akku oli irti ja latasin sen täyteen. Sitä ennen tätä ongelmaa ei ollut ilmennyt. Tänään oli taas pakkasta, joten jos se vika johtuu sisällä olevasta kosteudesta, niin se on nyt jäätynyt ja saattaa uusia. Jään seurailemaan tilannetta.



              Todennäköisin syy on varmaan siellä oven sisällä "door lock actuator".








              Comment

              • irual
                Newbiemmer
                • Feb 2021
                • 7
                • JKL

                #22
                Ikkunoiden aukeamisongelma on pysynyt, mutta sain sen kuriin sillä, että painaa lukko -nappia avaimesta pitkään aina pohjassa.


                Huolettomat kilometrit kuitenkin jäivät taas vähiin, nyt auto alkoi keittämään/tuli jäähdytysnestettä kunnolla ulos. Onneksi se alkoi juuri kun kaarsin omalle parkkipaikalle. Siinä kuitenkin keitteli useamman minuutin kun laitoin koneen sammuksiin. En tietenkään päältä päin nähnyt mistä se vuotaa, paitsi että koneen vasemmalta puolelta ja myös moottorin alta näytti höyryä nousevan. Uskaltaakohan vaan täyttää jäähdytysnestettä ja ajella korjaamolle kun kone on kylmänä?

                Comment

                • BiltemaMotorWork
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2013
                  • 460
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by irual View Post
                  Ikkunoiden aukeamisongelma on pysynyt, mutta sain sen kuriin sillä, että painaa lukko -nappia avaimesta pitkään aina pohjassa.


                  Huolettomat kilometrit kuitenkin jäivät taas vähiin, nyt auto alkoi keittämään/tuli jäähdytysnestettä kunnolla ulos. Onneksi se alkoi juuri kun kaarsin omalle parkkipaikalle. Siinä kuitenkin keitteli useamman minuutin kun laitoin koneen sammuksiin. En tietenkään päältä päin nähnyt mistä se vuotaa, paitsi että koneen vasemmalta puolelta ja myös moottorin alta näytti höyryä nousevan. Uskaltaakohan vaan täyttää jäähdytysnestettä ja ajella korjaamolle kun kone on kylmänä?
                  Uskaltaa kun seurailee lämpöjä eikä anna nousta yli normaalin.

                  Comment

                  • Wespa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2016
                    • 1831
                    • Karjaa

                    #24
                    Kunhan vaan pitää koko ajan kirkkaana mielessä että siinä lämpömittarissa on vakiona aika raju bufferointi, viisari pysyy melko pitkään kohtisuoraan ylöspäin vaikka todellisuudessa lämpö on noussut jo speksattua käyntilämpöä korkeammaksi. Sitten kun mittari alkaa liikahtaa keskeltä kohti itää niin se tapahtuu nopeasti, käytännön pelivaraa ei kauheasti jää.
                    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                    Porsche 944 -86 (DE)
                    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                    Comment

                    • BiltemaMotorWork
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2013
                      • 460
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by Wespa View Post
                      Kunhan vaan pitää koko ajan kirkkaana mielessä että siinä lämpömittarissa on vakiona aika raju bufferointi, viisari pysyy melko pitkään kohtisuoraan ylöspäin vaikka todellisuudessa lämpö on noussut jo speksattua käyntilämpöä korkeammaksi. Sitten kun mittari alkaa liikahtaa keskeltä kohti itää niin se tapahtuu nopeasti, käytännön pelivaraa ei kauheasti jää.
                      Hyvä pointti!

                      Comment

                      • 325E
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1227
                        • LAHTI

                        #26
                        Säteilylämitin

                        Jos ns. Säteilylämmitin on asennettu oikein eli molemmat pinnat putasattu hyvin metallille ja väliin asennettu asennus-tahna ja tätä liitosta voisi verrata tietokoneen emon ja prossunväliseen liitokseen sen lämmönjohto liitos on tärkeä, ettei jää ilmaa väliin joka eristää ja moottorin säteilylämmitin toimii huonosti ja sitten haukutaan syyksi säteilylämmitintä. Syy on amatööri asentajan joka ei osaa laittaa huolelllisesti säteilylämmitintä ja tämä on yleisin syy säteilylämmittimen toimintaan kun lämpö elementistä ei johtu moottorin lohkoon.



                        Originally posted by irual View Post
                        Moi,


                        Ostin vm. 2004 316:n jolla on ajettu noin 200 tkm.



                        Tämä on hyväkuntoinen ja kuitteja tallella huolloista 15 vuoden ajalta. Kysyisin kuitenkin vesipumpusta, jota ei ilmeisesti ole vaihdettu. Osaako joku sanoa onko vuonna 2004 tehtaalla laitettu muoviosilla vesipumppu? Mulla ei ole työkaluja eikä tallia, joten en ala itse huvin vuoksi avaamaan ja tutkimaan asiaa.

                        Onko se niin että kannattaa varmuuden vuoksi vaihtaa uusi metallinen pumppu tilalle? Suosituksia minkälainen tarkalleen?


                        Autossa on joku Defan lämmitin, ilmeisesti säteilylämmitin. Epäilin nimittäin toimiiko koko lämmitin, mutta nuo säteilylämmittimet taitaa olla aika vähätehoisia.


                        Ilmamäärämittari oli hajonnut edellisellä omistajalla, ja se on hiljan vaihdettu. Samassa oli epäilty isompaa konehässäkkää joten varmuuden vuoksi valvetronic nokka-akselit oli vaihdettu.


                        Leimaa on vuosi jäljellä, ilman huomautuksia oli mennyt läpi. Onko jotain muuta mitä uuden omistajan pitäisi ennakoida?


                        Kiitos jos joku jaksaa vastata, ja saa ehdottaa Jyväskylän alueelta hyvää huoltamoa bmw:lle.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎