Noniin, kytkinremontti kolkuttaa ovella. Tarkotus ois etukäteen selvittää mahollisimman hyvin tarvittavat osat ja työkalut, sillä kyseessä käyttis ja vaihto pitäis saada siis kerralla tehtyä. Ikinä en oo moista tehnyt, mutta työkalut pysyy kyllä kädessä ja tässä ois listaa mitä itselle tulee mieleen huomioida:
- vaihtoon menee kytkinlevy, paineasetelma, vauhtipyörä ja painelaakeri
- pitääkö vaihtaa vauhtipyörän silmälaakeri vai tuleeko uuden mukana?
- mitä pultteja pitää ostaa ja mihin paikkoihin käy vanhat vai ei mihinkään?
Ylemmän linkin kuvasta aattelin vaihtaa osat 6 ja 7, kyllä vai ei?
Entäs vaihteensiirtäjästä? Tarkotuksena saada välys pois, joten osat 5, 7, 8, 10 ja 13??
- entä stefoja, kampiakselin takastefa, vaihdelaatikosta kytkin- ja kardaaniakselin puolelta?
- pitääkö kytkinakselille olla BMW:n omaa rasvaa?
- tarvitseeko kytkimen irrotukseen / asennukseen erikoistyökaluja, mitä?
- eniten arveluttaa paineasetelman, onko se nyt automaattisäätö / esijännityksen, säätäminen. Joissakin videoissa se on tehty asetelmaan valmiiksi kun osan on ostanut ja vapautetaan lukitus kun on asennettu (jos on aina näin niin sitten ei ole ongelmaa), ja joissakin painavat prässillä ja hylsyllä x määrän. Miten tehdä kotikonstein tavallisilla työkaluilla? Homma tehdään siis autotallissa / pihalla joten prässeihin yms. ei ole mahdollisuutta. Vai jääkö homma siis tekemättä? :think
Otetaan vastaan vinkkejä mitä huomioida, mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla sekä tarvittavia työkaluja perustyökalusarjan lisäksi. Kiitos etukäteen jos joku vaivautuu lukemaan ja vastaamaan!
- vaihtoon menee kytkinlevy, paineasetelma, vauhtipyörä ja painelaakeri
- pitääkö vaihtaa vauhtipyörän silmälaakeri vai tuleeko uuden mukana?
- mitä pultteja pitää ostaa ja mihin paikkoihin käy vanhat vai ei mihinkään?
Ylemmän linkin kuvasta aattelin vaihtaa osat 6 ja 7, kyllä vai ei?
Entäs vaihteensiirtäjästä? Tarkotuksena saada välys pois, joten osat 5, 7, 8, 10 ja 13??
- entä stefoja, kampiakselin takastefa, vaihdelaatikosta kytkin- ja kardaaniakselin puolelta?
- pitääkö kytkinakselille olla BMW:n omaa rasvaa?
- tarvitseeko kytkimen irrotukseen / asennukseen erikoistyökaluja, mitä?
- eniten arveluttaa paineasetelman, onko se nyt automaattisäätö / esijännityksen, säätäminen. Joissakin videoissa se on tehty asetelmaan valmiiksi kun osan on ostanut ja vapautetaan lukitus kun on asennettu (jos on aina näin niin sitten ei ole ongelmaa), ja joissakin painavat prässillä ja hylsyllä x määrän. Miten tehdä kotikonstein tavallisilla työkaluilla? Homma tehdään siis autotallissa / pihalla joten prässeihin yms. ei ole mahdollisuutta. Vai jääkö homma siis tekemättä? :think
Otetaan vastaan vinkkejä mitä huomioida, mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla sekä tarvittavia työkaluja perustyökalusarjan lisäksi. Kiitos etukäteen jos joku vaivautuu lukemaan ja vastaamaan!

Comment