Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 parkkitutka huutaa kokoajan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 789
    • Espoo

    e46 parkkitutka huutaa kokoajan

    E46 compact automaatti ja parkkitutka huutaa heti kun laittaa virrat päälle ja ajossa sama homma ihan sama mikä vaihde on päälla. Huutaa siis jatkuvaa huutoa ei piipitystä. Anturit on puhtaat ja liittimet ok, ainoa millä sain tuon hiljaiseksi on irrottaa liitin PDC-boksilta. Carly ei osannut kertoa kuin jotain geneerisiä vikoja asiasta.

    Mahtaako olla vika johtosarjassa, boksissa vai anturissa ja mistä tiedän missä anturissa?
    E46 325ti Compact
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1193
    • Muhos

    #2
    Inpalla pystyy livedatalla katsomaan mitä ne anturit "näkee", jolloin viallisen anturin pystyy paikallistamaan.

    Tosin tässä sun tapauksessa vika voinee olla melkein missä vaan. Käsittääkseni viallinen anturi ilmoittaa itsestään vain silloin, kun PDC on päällä (peruuttaessa?)

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1842
      • Karjaa

      #3
      Originally posted by MPV View Post
      Käsittääkseni viallinen anturi ilmoittaa itsestään vain silloin, kun PDC on päällä (peruuttaessa?)

      Ja silloinkin vain muutaman sekunnin yhtämittaisella piippauksella, ei koko ajan. Eli väittäisin että aloittajan autossa on nyt isompaakin vikaa kuin vain anturi tai pari pimeänä. :think
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • antti
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 789
        • Espoo

        #4
        Täytynee käydä johtosarja seuraavaksi läpi, kiitokset avuista jo tässä vaiheessa
        E46 325ti Compact

        Comment

        • antti
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2002
          • 789
          • Espoo

          #5
          Irrotin johtosarjan puskurin takaa ja vedin konttiin ihmisten ilmoille. Samalla lisää elektroniikkasprayta anturien liittimiin. Nyt alkoi jo huuto jo pätkimään ja välillä jopa loppui. Ei tarvitse kuin kävellä auton lähellä niin piipittelee itsekseen. Auto siis koko ajan vain virrat päällä ja laatikko P-asennossa. Lienee siis liittimet tai johtosarja. Koko ajan siis anturien liittimet irti.
          E46 325ti Compact

          Comment

          • antti
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2002
            • 789
            • Espoo

            #6
            Hieman parantunut. Edelleen PDC piipittää ja lörisee mutta suunta parempaan. Huomenna pitää vielä kuivatella liittimiä varmuudeksi. Vähän kuin lataisi modeemilla tehosoftaa Saksasta tai faksia pukkasi hanskalokeroon. Osa jonneista ei tiedä mitä nuo edelliset on...
            E46 325ti Compact

            Comment

            • antti
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2002
              • 789
              • Espoo

              #7
              Eipä tästä meinaa viisaammaksi tulla. Ei mitään logiikka toiminnassa. Välillä on hiljaa, välillä piippaa, välillä huutaa, siis P-asennossa. Huuhtelin ja puhalteli liitännät vielä kertaalleen, varmuudeksi myös gongista. Juuri löysin vanhan koneen jossa on INPA, tutkin sillä seuraavaksi...
              E46 325ti Compact

              Comment

              • antti
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2002
                • 789
                • Espoo

                #8
                Mikäs kaikki e46:saa piippaa?
                -pdc
                -ulkolämpötila muistaakseni +3 alkaen
                -käsijarru päällä ajaessa
                Olikos muuta?
                E46 325ti Compact

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1842
                  • Karjaa

                  #9
                  Ei ainakaan itsellä muistu muita mieleen.
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • Amigo
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2012
                    • 167
                    • Turku

                    #10
                    Autosta virrat päälle ja peruutusvaihde päälle, sitten kuuntelet parkkiantureita läheltä, ehjistä kuuluu naksumista tasaisin väliajoin. Viallisiin alkuperäiset anturit tilalle, itse hankkinut ebaysta käytettyjä.
                    E46 328ci

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      #11
                      No siis ihan ensimmäinen juttu PDC korjaamisessa on katsoa inpalla livedataa pdc moduulin alta.
                      Yleensä 1-2 anturia antaa vikakoodia, joskus senkin takia että sinne on joku entinen omistaja laittanut made in china antureita.

                      Toinen asia mitä kannattaa testailla on ihan anturien livedatan katsominen. Jos se ei piippaa joka kerta eikä anna vikakoodia mistään, koita pitää inpa kiinni ja saada se huutamaan. Mun 2005 coupessa oli just tällänen tapaus, lopulta sattu olemaan kone kiinni just kun se alko huutamaan, vilkasin PDC livedataa ja yksi anturi näytti että auto olisi seinässä kiinni. No tuo anturi olan yli roskiin ja uusi OEM anturi englannin ebaystä käytettynä parillakympillä, puskuri irti -> uus anturi vaihtaen paikalleen ja sinne jäi tutkan ylimääräset huutamiset roskiin.

                      Jättäsin nuo anturien kuuntelut ja naputtelut johonkin historiaan kun on testeritkin olemassa.
                      Last edited by Antti O; 30-04-2021, 07:21.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Antti O View Post
                        No siis ihan ensimmäinen juttu PDC korjaamisessa on katsoa inpalla livedataa pdc moduulin alta.
                        Yleensä 1-2 anturia antaa vikakoodia, joskus senkin takia että sinne on joku entinen omistaja laittanut made in china antureita.

                        Toinen asia mitä kannattaa testailla on ihan anturien livedatan katsominen. Jos se ei piippaa joka kerta eikä anna vikakoodia mistään, koita pitää inpa kiinni ja saada se huutamaan. Mun 2005 coupessa oli just tällänen tapaus, lopulta sattu olemaan kone kiinni just kun se alko huutamaan, vilkasin PDC livedataa ja yksi anturi näytti että auto olisi seinässä kiinni. No tuo anturi olan yli roskiin ja uusi OEM anturi englannin ebaystä käytettynä parillakympillä, puskuri irti -> uus anturi vaihtaen paikalleen ja sinne jäi tutkan ylimääräset huutamiset roskiin.

                        Jättäsin nuo anturien kuuntelut ja naputtelut johonkin historiaan kun on testeritkin olemassa.
                        Tässäpä se hyvin tiivistetysti tuli. Näiden selvittäminen on niin paljon helpompaa testerin kanssa. Ilman on melkoista arpomista tälläisen vaikeamman tapauksen selvittäminen.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • antti
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2002
                          • 789
                          • Espoo

                          #13
                          Kun tuo huutaa virrat päällä ilman antureita...
                          E46 325ti Compact

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Originally posted by antti View Post
                            Kun tuo huutaa virrat päällä ilman antureita...
                            Siitä voisi varmaan koittaa lukea oikeasti ne koodit. Taitaa olla jotain ihan muuta kuin anturit

                            Comment

                            • BiltemaMotorWork
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2013
                              • 460
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by antti View Post
                              Mikäs kaikki e46:saa piippaa?
                              -pdc
                              -ulkolämpötila muistaakseni +3 alkaen
                              -käsijarru päällä ajaessa
                              Olikos muuta?
                              Jos löytyy TPM niin piippaa kun rengas on tyhjä ja valo palaa punaisena.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎