Elikkäs tilanne on seuraava. Noin 2kk/2tkm sitten vaihdoin vasemmalle eteen pyörännavan koska abs:n kehä oli kaput, samalla abs anturi kyseiseen nurkkaan.
Nyt pari päivää sitten auto heitti mittaristolle luistoneston, ajonvakautuksen ja ABS:n valot keltaisena. Valot kuitenkin lähtivät eikä tulleet takaisin kun sammutti auton ja startin jälkeen ajoi muutaman metrin. Noh, piuha kiinni, vikakoodit lukuun ja seuraavia näytti:
5d91 Left front wheel speed sensor; extrapolation
5e5B Switch pressed longer than 10 seconds or faulty
Vikakoodit nollattiin, eikä auto enää sytyttänyt vikavaloja uudestaan pariin päivään.
Eilen kuitenkin lähdin ajamaan autolla, keltainen valosuora lävähti tauluun ja tällä kertaa jäädäkseen. Tänään sitten otin abs anturin irti, piuhoissa eikä liittimissä näkynyt mitään ihmeellistä, mutta anturin kärjessä oli raapimisjälkiä. Kävin kehän läpi eikä siinä näkynyt mitään normaalista poikkeavaa.
Joten kysymys kuuluu: mistä voi johtua että anturi on raapaissut kehää, kun molemmat vaihdettu hetki sitten samalla kertaa eikä kehässä näkynyt mitään kohoumia tms?
Liittenä vielä kuva anturista.
Potilaana tosiaan vm. 2002 330d manuaali.
Nyt pari päivää sitten auto heitti mittaristolle luistoneston, ajonvakautuksen ja ABS:n valot keltaisena. Valot kuitenkin lähtivät eikä tulleet takaisin kun sammutti auton ja startin jälkeen ajoi muutaman metrin. Noh, piuha kiinni, vikakoodit lukuun ja seuraavia näytti:
5d91 Left front wheel speed sensor; extrapolation
5e5B Switch pressed longer than 10 seconds or faulty
Vikakoodit nollattiin, eikä auto enää sytyttänyt vikavaloja uudestaan pariin päivään.
Eilen kuitenkin lähdin ajamaan autolla, keltainen valosuora lävähti tauluun ja tällä kertaa jäädäkseen. Tänään sitten otin abs anturin irti, piuhoissa eikä liittimissä näkynyt mitään ihmeellistä, mutta anturin kärjessä oli raapimisjälkiä. Kävin kehän läpi eikä siinä näkynyt mitään normaalista poikkeavaa.
Joten kysymys kuuluu: mistä voi johtua että anturi on raapaissut kehää, kun molemmat vaihdettu hetki sitten samalla kertaa eikä kehässä näkynyt mitään kohoumia tms?
Liittenä vielä kuva anturista.
Potilaana tosiaan vm. 2002 330d manuaali.
Comment