Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42 alipainepumpun irroitus & öljyvuodot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2325
    • Uusimaa

    N42 alipainepumpun irroitus & öljyvuodot

    Pojan autossa ilmeisesti falskaa jarrutehostajan alipainepumppu. Jarrupoljin muuttuu kovaksi ja tehostus katoaa. Saattaa toimia yhden jarrutuksen verran ja sen jälkeen tehostin katoaa. Tilasin jo käytetyn tehostimen kalvopöntön mutta sainkin tiedon että näissä syyllinen onkin yleisemmin alipainepumppu. Tilasin sitten siihenkin uudet tiivisteet.

    Kysymys: Saako alipainepumpun näperreltyä moottorin takaa irti ilman että irroittaa venttiilikoppaa? Ja onko tiivisteiden vaihto turhaa ajanhukkaa? Pitäisikö kerralla uusia koko pumppu?
    Last edited by JKK; 19-05-2021, 22:41.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Wildchild
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2016
    • 264
    • Päijät-Häme

    #2
    Originally posted by JKK View Post
    Pojan autossa ilmeisesti falskaa jarrutehostajan alipainepumppu. Jarrupoljin muuttuu kovaksi ja tehostus katoaa. Saattaa toimia yhden jarrutuksen verran ja sen jälkeen tehostin katoaa. Tilasin jo käytetyn tehostimen kalvopöntön mutta sainkin tiedon että näissä syyllinen onkin yleisemmin alipainepumppu. Tilasin sitten siihenkin uudet tiivisteet.

    Kysymys: Saako alipainepumpun näperreltyä moottorin takaa irti ilman että irroittaa venttiilikoppaa? Ja onko tiivisteiden vaihto turhaa ajanhukkaa? Pitäisikö kerralla uusia koko pumppu?
    Saa vaihdettua koneen takaa, kolmella kymppimillisellä pultilla kiinni. Tiivisteiden vaihdon yhteydessä näkee pumpun kunnon sisältä. Jos on rattaat kulunut ja tiivisteiden vaihdolla ei tuu kuntoon niin pumppu vaihtoon.
    Bmw 525iA -02

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2325
      • Uusimaa

      #3
      Kiitos, Otetaan tähän samaan vielä vinkit vastaan kun kone tuntuu työntävän vähän joka reiästä öljyä pihalle. Koko konehuone on öljymöhnäinen ja varsinkin pakosarjan alapuoli on pahiten sotkuinen. Ainakin vanoksen säätimien tiivisteet näyttää vuotavan. Ja hommasinkin jo sinne uudet tiivisteet sekä tuohon alipainepumppuun.

      Samalla on tarkoitus napata imusarja irti niin mitä kaikkea sinne kannattaisi samalla uusia? Ajattelin ainakin huohotinsysteemin uusia ja öljytikun jalan tiivisteen. Sekä öljynsuodattimen jalan tiivisteen. Mitä muuta?
      BMW G30 530e X-Drive

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎