Jakolaatikon irroitus e46 330xd automaatista ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tanja1985
    Newbiemmer
    • May 2019
    • 3
    • Jyväskylä

    Jakolaatikon irroitus e46 330xd automaatista ??

    Bemarissa tuntuu väljää jakolaatikossa etukardaanille.
    Minkälainen homma olisi irroittaa jakolaatikko?
    Oireina jyrinää kovemmassa vauhdissa.

    Ja auto 330xd automaatti 2001 touring.

    Löytyisikö jotain ohjeita ja vinkkejä kyseiseen toimenpiteeseen?
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5344
    • Pirkkala

    #2
    Originally posted by Tanja1985 View Post
    Bemarissa tuntuu väljää jakolaatikossa etukardaanille.
    Minkälainen homma olisi irroittaa jakolaatikko?
    Oireina jyrinää kovemmassa vauhdissa.

    Ja auto 330xd automaatti 2001 touring.

    Löytyisikö jotain ohjeita ja vinkkejä kyseiseen toimenpiteeseen?

    Se on helpohko irroittaa. Kardaani pois, tuet laatikon, otat laatikon takakannakkeen irti ja sitten pulttaat jakolaatikon irti.

    Jyrinä vois hyvinkin johtua jostakin muusta kuin jakolaatikosta.


    Minulla on yksi "tavallisen" väljä jakolaatikko ylimääräsenä jos tarvetta ilmenee
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 4236
      • Finnland

      #3
      Tuollainen se on sisältä https://www.youtube.com/watch?v=LpKrPjP8fvc
      Eli oiskohan todennäköisesti laakerit, jos tuolla vika, alustavasti?
      Tein omaan jakolaatikkoon rempan tossa talvella, NV 125 E53:ssa.
      Tää NV 124 joka näistä löytyy, on ketjun sijaan hammasrattainen niin kuin videosta ilmenee.

      Irroituksen pitäisi olla tällainen, vaikka ohje on bensamalliin. Eroa voi olla pakoputkiston suhteen lähinnä jos jossain. Itse jakolaatikko on samaa mallia: https://www.rmeuropean.com/bmw-e46-t...placement.aspx
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • Tanja1985
        Newbiemmer
        • May 2019
        • 3
        • Jyväskylä

        #4
        Kiitos vastauksista.

        Jakolaatikossa on iso välys joten luulen että ääni tulee sieltä. Uudet etuvetaritkin odottaa asennusta jos saisi vielä bimmerin ajoon.

        Mitäs tuollainen käytetty jakolaatikko maksaisi?
        Vähän toiveissa olisi että vanhasta saisi vielä toimivan kun vaihtaa laakerit.

        Comment

        • Jarger
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 4236
          • Finnland

          #5
          Varmaan halvimmat (yleensä huonoimmat) 200-300e ylöspäin, riippuen kunnosta ja tuurista. Omaan taisi mennä se 200e kun osti ketjun, stefat, öljyt, magneettiropun ja laittoi uudet silikonit. Laakerit oli moitteettomat, mutta kyseessä siis NV125 itsellä.
          Negatiiviset kauppakokemukset:
          Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5344
            • Pirkkala

            #6
            Originally posted by Tanja1985 View Post
            Kiitos vastauksista.

            Jakolaatikossa on iso välys joten luulen että ääni tulee sieltä. Uudet etuvetaritkin odottaa asennusta jos saisi vielä bimmerin ajoon.

            Mitäs tuollainen käytetty jakolaatikko maksaisi?
            Vähän toiveissa olisi että vanhasta saisi vielä toimivan kun vaihtaa laakerit.

            Tuon minun osan saat satasella jos se vaan kelpaa sulle. Ei todellakaan välyksetön, mutta ei se ääntänyt ja ihan ajossa se oli. Vaihdettiin toiseen kytkintä nostaessa kuuluvan klonksauksen takia, mutta vika pysyi. Joten kunto vähän arvoitus, mutta auto oli todella vähän ajettu.

            Yv. Jos kiinnostaa. Vois kulkeutua jkl jollakin aikataululla
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14578
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Jarger View Post
              Varmaan halvimmat (yleensä huonoimmat) 200-300e ylöspäin, riippuen kunnosta ja tuurista. Omaan taisi mennä se 200e kun osti ketjun, stefat, öljyt, magneettiropun ja laittoi uudet silikonit. Laakerit oli moitteettomat, mutta kyseessä siis NV125 itsellä.
              Minkälainen työmaa tuo jakolaatikon remppa oli?
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Jarger
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 4236
                • Finnland

                #8
                Originally posted by zener View Post
                Minkälainen työmaa tuo jakolaatikon remppa oli?
                Aika iisibiisi, sen BorgWarnerin OEM ketjun vaan joutui Jenkkilästä tilailemaan, ja sit etukardaaniin otin pätkän sieltä kans. EU:sta ois saanu kyllä kalliimmalla tuota samaa, sit halvemmalla jotain Kiinanketjua (ei kokemuksia näistä niin pelasin varmanpäälle).
                Ne Stefat sai jakolaatikkoon bmwautopartsilta edukkaimmin kai. Mikään ei vuotanut ennenkään, varulta vaan.

                50s kidillä on loistavia videoita tohon aiheeseen btw, ja muutakin E53 stuffia. https://www.youtube.com/playlist?lis...r3Gs44q5FOSOa0
                Ihan mukavia katella, hyvin yksityskohtaisesti kerrottuja. Tuo etukardaanin stefa on vähän kinkkinen laittaa minustakin, jätin kans varulta pöydälle yöksi öljy puolikkaassa, jotta näen ettei ainakaan sieltä tule pissimään

                Ai niin, tuohon klonks-ääneen jakolaatikossa voi vaikuttaa
                Osan 13 klonksuminen osan 12 sisällä, tuo ainakin itsellä aiheuttaa. Hiukan "olevuu" paikalleen niin sinne tulee välys, joka suuntaa vaihtaessa sen tekee.
                Tuo ei nähdäkseni vaikuta mitään minnekään, eikä helpolla voi särkyäkään tuolta, mut siis näin ainakin itsellä. Sen verran kulumaa, että juuri huomaa koskettaneen pintojen keskenään, ja silti siitä kuuluu klonks-ääni.
                Kun etukardaanin pooreissa oli väljyyttä ja jakolaatikon ketjussa löysää, tuon huomasi terävemmin. Mutta tuosta paikasta se ei ainakaan ikinä tule itsellä loppumaan.
                Tämä siis yhden jakolaatikon kokemuksella ja paljolla googlettelulla ja YT-tohtoroinnilla
                Negatiiviset kauppakokemukset:
                Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14578
                  • Oulu

                  #9
                  Ok, tulevaisuuden varalle hyvä tietää. Toistaiseksi menee mukisematta. Ainoastaan jos vähän reilummilla kierroksilla kiihyttää ja mahdollisesta 2-vaihde päällä sopivalla kierroksilla jos löysää kaasun niin tuntuu että jostain antaa löysää. Mahdollisesti saanee etukardaanin pidennystä miettiä, kun joutaisi alkuun käyttämään sen irti ja katsomaan tilanteen+rasvaa.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Jarger
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 4236
                    • Finnland

                    #10
                    Se etukardaani mulla 420tkm oli heikohko pooreistaan, muttei korkannut. Sillä ei varmasti ois yli 50tkm ajanut enää.
                    Ketju taas ei pitänyt ääntä tai oireillut, mutta venynyt oli. Molemmat orkkiksia.
                    Jenkkilän pojilla näitä on mennyt paljon pienemmillä kilsoilla, mutta en tiedä onko se V8 sitten samoille osille hiukan rajumpi
                    Etukardaanin poorien korkkauksessahan on se huono puoli vaan, että sit loppuu kyyti. Koskee siis vaan NV125, ei topicin mallia.
                    Negatiiviset kauppakokemukset:
                    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                    Comment

                    Working...
                    X