Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d hammastangon vaihto > ratti vinossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dills
    Newbiemmer
    • Aug 2021
    • 1
    • Suomi

    330d hammastangon vaihto > ratti vinossa

    En haulla täysin samaa löytäny joten kysytään.
    Eli hammastanko vaihdettu, ongelma on se että meni ilmeisesti väärään asentoon, silmämääräisesti kun alkoi laittamaan ja säätämään että voi nelipyöräsuuntaukseen viedä, nyt ratti ei käänny ihan niin paljon oikealle kun vasemmalle. Joutui niin paljon eri määrän säätämään raidetankoja molemmilta puolilta, rattikin jäi vasemmalle vinoon, oli kyllä jo aiemminkin. Pitääkö siis koko helahoito ottaa irti ja säätää hammastanko suoraan, vai voivatko nelipyörä suuntauksessa ensin säätää että ylipäätään kääntyisi molempiin suuntiin saman verran, ja tämän jälkeen kun pyörän kulmat kohdalleen, sitten ratti kyllä sojottaa olla ihan nurinperin, mutta voiko ratin ottaa irti ja laittaa kaiken muun säätämisen jälkeen pelkästään sen suoraan, vai pitääkö ottaa hammastanko irti ja tapella se ensin suoraan.😄 Tekeevätkö edes nelipyöräsuuntauksen ellei ole lähelle tiptop, saati irrottavatko rattia/saako oikasun tehdä sitä kautta.
    Toivottavasti joku hoksaa pointin, kiitos
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #2
    Eli hammastangon keskitys on jäänyt tekemättä -> ratti irti, tanko keskelle ja raidetangot samanpituisiksi keskenään, sitten ratti oikeaan asentoon ja suuntaukseen.
    Näissähän taitaa olla rattiakselin asennontunnistin joten sen kanssa on jonkunlaista jumppaa/koodaamista ?

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Eikös näissäkin ole akselissa se kohdistus boori, eli ratin saa paikalleen vain yhdessä asennossa. Kannattaa sitten muistaa, että se slipring ei kestä ihan mahdottomasti liikaa pyörittämistä. Olisi siis suotavaa osua heti aika keskelle tai sitten se slipring on parempi ottaa irti ennen suurempi pyörittelyjä.

      Kyllä se on säädettevä kuntoon ennen nelipyöräsuuntausta.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎