Announcement

Collapse
No announcement yet.

m54b30 kinkkinen vanos ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kukkakeppi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2020
    • 38
    • Joensuu

    m54b30 kinkkinen vanos ongelma

    Tuli tuossa aikaisemmin keväällä hankittua projektiksi tämmöinen nelikuutio. Vikana olivat yllättäen imuvuodot sekä tämä kyseinen vanos ongelma. Imuvuodoista taidetaan olla jo nyt selvitty (rikkinäinen disa, halenneita imukumeja) mutta tämä vanos ongelma se vaan säilyy.
    Elikkäs inpalla pukkaa jatkuvasti koodia 104, mikä ilmeisesti viittaa pakopuoleen. Lisäksi käytännössä tämä oireilee tehottomuutena ja huonokäyntisyytenä. Inpalla myöskin kun katsoo vanoksen livedataa, ei siellä mikään muutu. Näkymä on aikalailla tämä:


    Mitenkä olen itse asian ymmärtänyt, niin tuo pakonokka näyttäisi olevan jonkin verran väärässä asennossa. Epäilin vian piilevän pakonokan asentotunnistimessa, joten sen vaihdoin uuteen oem osaan. (Vanha oli jokin tarvike..). Ei vaikutusta asiaan. Huoltokirjan mukaan vanoksen tiivisteet olisivat hiljattain vaihdetut. Epäilin asiaa, joten irrotin yksi päivä tuon vanos yksikön ja purin tuon pakopuolen siitä kappaleiksi. Kaikki vaikutti ehjälle, tiivisteetkin myöskin ihan hyvälle (ensimmäinen kerta tosin kun niitä livenä nään...). Samalla puhdistin myös sen solenoidin perässä olevan jousen ja sylinterin, lisäksi vaihdoin vielä imu- ja pakopuolen solenoidit ristiin solenoidivian eliminoinniksi. Lopputulemana edelleen tuo koodi 104 ja vedot poissa. Sitten tuli mittailtua nuo kaikki sähköt anturilta ja solenoidilta eculle, kaikki vaikuttaisi ehjälle.

    Mitäköhän tässä seuraavaksi kokeilisi?
    Huoltokirjan mukaan myöskin koneen yläketju olisi hiljattain vaihdettu.. olisikohan siinä voinut mennä jokin näin vanokseen vaikuttavasti pieleen?(=ajoitus)?
  • Jarsse
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1519
    • Kymenlaakso

    #2
    Noi arvot näyttää lähes samoilta kun mulla,kansirempan jälkeen,mulla ongelmana on että hörähtää käyntii mutta sammuu heti, kaasulla saa pidettyä käynnissä, epäilen ittekin että vanoksen ajotuksessa olis jotain menny pieleen,mutta arvot on kyllä aika lailla pyydetyissä.
    E91 325xi vm07
    E60 530xd vm06 stage X

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11078
      • Oulu

      #3
      Ajoita nokat uusiksi, niin pitäs korjaantua.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Jarsse
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1519
        • Kymenlaakso

        #4
        Ei vaan toimi, nyt on viikko joka ilta purettu ja kasattu jakopää,aina vaan sama homma, nyt viimeiseksi käytössä oli kaikki siihen tarvittavat työkalutkin, sillä vanoksen ajoitus levyllä pakopuolen kuppi meni aivan pohjaan ja imupuolen niin että kupin hampaat oli nokan hampaiden kanssa tasan.

        Nokat ja vauhtipyörä oli lukittu ja löysät otettu pois ketjusta
        E91 325xi vm07
        E60 530xd vm06 stage X

        Comment

        • kukkakeppi
          Bimmer Rookie
          • Feb 2020
          • 38
          • Joensuu

          #5
          Oukkei, mites tämmöinen nokkien ajoitus sitten hoidettais? Lähinnä että minkälainen työkalu(sarja) siihen tarvitaan kun näyttää olevan niin paljon erilaisia ja erihintaisia tarjolla? Oma talli ja aikaa on joten varmaan onnistunee omin kätösin kun hieman perehtyy :think

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎