Tuli tuossa aikaisemmin keväällä hankittua projektiksi tämmöinen nelikuutio. Vikana olivat yllättäen imuvuodot sekä tämä kyseinen vanos ongelma. Imuvuodoista taidetaan olla jo nyt selvitty (rikkinäinen disa, halenneita imukumeja) mutta tämä vanos ongelma se vaan säilyy.
Elikkäs inpalla pukkaa jatkuvasti koodia 104, mikä ilmeisesti viittaa pakopuoleen. Lisäksi käytännössä tämä oireilee tehottomuutena ja huonokäyntisyytenä. Inpalla myöskin kun katsoo vanoksen livedataa, ei siellä mikään muutu. Näkymä on aikalailla tämä:
Mitenkä olen itse asian ymmärtänyt, niin tuo pakonokka näyttäisi olevan jonkin verran väärässä asennossa. Epäilin vian piilevän pakonokan asentotunnistimessa, joten sen vaihdoin uuteen oem osaan. (Vanha oli jokin tarvike..). Ei vaikutusta asiaan. Huoltokirjan mukaan vanoksen tiivisteet olisivat hiljattain vaihdetut. Epäilin asiaa, joten irrotin yksi päivä tuon vanos yksikön ja purin tuon pakopuolen siitä kappaleiksi. Kaikki vaikutti ehjälle, tiivisteetkin myöskin ihan hyvälle (ensimmäinen kerta tosin kun niitä livenä nään...). Samalla puhdistin myös sen solenoidin perässä olevan jousen ja sylinterin, lisäksi vaihdoin vielä imu- ja pakopuolen solenoidit ristiin solenoidivian eliminoinniksi. Lopputulemana edelleen tuo koodi 104 ja vedot poissa. Sitten tuli mittailtua nuo kaikki sähköt anturilta ja solenoidilta eculle, kaikki vaikuttaisi ehjälle.
Mitäköhän tässä seuraavaksi kokeilisi?
Huoltokirjan mukaan myöskin koneen yläketju olisi hiljattain vaihdettu.. olisikohan siinä voinut mennä jokin näin vanokseen vaikuttavasti pieleen?(=ajoitus)?
Elikkäs inpalla pukkaa jatkuvasti koodia 104, mikä ilmeisesti viittaa pakopuoleen. Lisäksi käytännössä tämä oireilee tehottomuutena ja huonokäyntisyytenä. Inpalla myöskin kun katsoo vanoksen livedataa, ei siellä mikään muutu. Näkymä on aikalailla tämä:
Mitenkä olen itse asian ymmärtänyt, niin tuo pakonokka näyttäisi olevan jonkin verran väärässä asennossa. Epäilin vian piilevän pakonokan asentotunnistimessa, joten sen vaihdoin uuteen oem osaan. (Vanha oli jokin tarvike..). Ei vaikutusta asiaan. Huoltokirjan mukaan vanoksen tiivisteet olisivat hiljattain vaihdetut. Epäilin asiaa, joten irrotin yksi päivä tuon vanos yksikön ja purin tuon pakopuolen siitä kappaleiksi. Kaikki vaikutti ehjälle, tiivisteetkin myöskin ihan hyvälle (ensimmäinen kerta tosin kun niitä livenä nään...). Samalla puhdistin myös sen solenoidin perässä olevan jousen ja sylinterin, lisäksi vaihdoin vielä imu- ja pakopuolen solenoidit ristiin solenoidivian eliminoinniksi. Lopputulemana edelleen tuo koodi 104 ja vedot poissa. Sitten tuli mittailtua nuo kaikki sähköt anturilta ja solenoidilta eculle, kaikki vaikuttaisi ehjälle.
Mitäköhän tässä seuraavaksi kokeilisi?
Huoltokirjan mukaan myöskin koneen yläketju olisi hiljattain vaihdettu.. olisikohan siinä voinut mennä jokin näin vanokseen vaikuttavasti pieleen?(=ajoitus)?
Comment