Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328i ulina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Behex
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 31
    • Espoo

    E46 328i ulina

    Eli otsikon mukainen peli aloittaa ulinan noin 90km/h vauhdissa, kun painaa vain vähän kaasua siten, että vauhti hidastuu. Ei kuulu juuri muissa vauhdeissa, eikä kaasua täysin nostaessa tai enemmän painaessa. Autosta on jo vaihdettu 1.omistajan aikana joku kardaanin tukilaakeri ja mun aikana vaatimattomasti perä . Alkaa pikkuhiljaa nyppiä, kun ääni ei ole poistunut ja kiinnostaisikin tietää, voiko kyse olla ominaisuudesta. Kavereiden E46 320i:ssä tai E39 528i:ssä ei ääntä kuulu. Toista E46 328:ia en ole päässyt kokeilemaan.

    Vastaavien autojen omistajien kommentit kiinnostaisi, kun pian pitää taas mennä vaihdattamaan puoli autoa merkkiliikkeeseen...
  • Peksi79
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 44
    • Turku

    #2
    Enpä ole huomannut ulinoita noin suurissa nopeuksissa. Itseäni häiritsee uliseva ääni ajettaessa hitaasti (1. vaihteella n. 1800 rpm tai 2. vaihteella n. 1000 rpm). Metro-Autossa sanoivat, että voimansiirrosta ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Kuinkahan tarkkaan mahtoivat asiaa sitten tutkia...?
    BMW 523iA -10
    ex Audi A4 2.0 TFSI Quattro -09
    ex BMW 530iA -04
    ex BMW 328Ci -99
    ex BMW 325i -87
    ex Ascona B -79

    Comment

    • joneml
      Newbiemmer
      • Mar 2005
      • 21
      • Lohja

      #3
      Mulla oli tasan sama ongelma, tosin nopeus oli noin 100Km/h jossa ulisi. Vaihtoivat huollossa kardaaniakselin, eivät tosin etsineet kyseistä vikaa, mutta ei ulissu enää huollosta tullessa. Joten se voipi olla ulinan aiheuttaja... Auto on 330D
      535dee

      Comment

      • Martti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 787
        • Suomi

        #4
        Originally posted by Peksi79
        Enpä ole huomannut ulinoita noin suurissa nopeuksissa. Itseäni häiritsee uliseva ääni ajettaessa hitaasti (1. vaihteella n. 1800 rpm tai 2. vaihteella n. 1000 rpm). Metro-Autossa sanoivat, että voimansiirrosta ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Kuinkahan tarkkaan mahtoivat asiaa sitten tutkia...?

        Mulla samat oireet. Tässä jossakin vaiheessa syksyä puotan laatikon alas ja katon löytyykö sieltä mitään ihmeellistä. Viittais kyllä hieman laakerivikaan tms., kun nostaa paikallaan vaihteen ollessa vapaalla kytkimen ylös ja kuuntelee tarkasti niin kuuluu pientä rohinaa tms. tuon ulinavian lisäksi. Ja laatikon kohalta tuntus äänen tulevan. Saas nähdä. Autona tosiaan mulla 525i -90, ajettu n. 205tkm.

        Comment

        • Kale79
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 150

          #5
          Matala jyrinä

          Mulla kuuluu 90-100km/h vauhdissa semmonen matala jyrinä jurina. Kuuluu voimakkaammin vielä ku polkasee 90 vauhdissa kaasua niin, että vaihtaa yhden pienemmälle. Aivan mysteeri mistä se kuuluu.
          tuntuu olevan yhteydessä vedon kanssa, eli ku veto päällä just ja just, että pitää vauhdin tasasena, niin kuuluu.

          Auto on 316 e46 1.9 2000 ja automaatti.

          Comment

          • Rocket
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 155
            • Ii

            #6
            Täällä kuuluu kans voimansiirosta 1. ja 2. vaihteella kiihdyttäessä ulina, sekä kun ajaa 100-110km/h tasaisesti niin semmonen vaimea vinkuminen sieltä jostain kuuluu, välillä tuntuu että tulee perästä välillä laatikosta....
            EX:
            BMW E46 316i

            Comment

            • Peksi79
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 44
              • Turku

              #7
              Originally posted by Martti
              Mulla samat oireet. Tässä jossakin vaiheessa syksyä puotan laatikon alas ja katon löytyykö sieltä mitään ihmeellistä. Viittais kyllä hieman laakerivikaan tms., kun nostaa paikallaan vaihteen ollessa vapaalla kytkimen ylös ja kuuntelee tarkasti niin kuuluu pientä rohinaa tms. tuon ulinavian lisäksi. Ja laatikon kohalta tuntus äänen tulevan. Saas nähdä. Autona tosiaan mulla 525i -90, ajettu n. 205tkm.
              OK. Pitääpä kuunnella kuuluuko rohinaa. Pistäppä tietoa, jos löydät vian.
              BMW 523iA -10
              ex Audi A4 2.0 TFSI Quattro -09
              ex BMW 530iA -04
              ex BMW 328Ci -99
              ex BMW 325i -87
              ex Ascona B -79

              Comment

              • Behex
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 31
                • Espoo

                #8
                Originally posted by joneml
                Mulla oli tasan sama ongelma, tosin nopeus oli noin 100Km/h jossa ulisi. Vaihtoivat huollossa kardaaniakselin, eivät tosin etsineet kyseistä vikaa, mutta ei ulissu enää huollosta tullessa. Joten se voipi olla ulinan aiheuttaja... Auto on 330D
                Missä korjautit tuon? Pitää vaan sanoa niille ensi kerralla, että ottaa sinne korjaamolle yhteyttä. Mulla on nyt nimittäin perä ja vetoakselit vaihdettu korjaamon toimesta ja ulina on ennallaan .

                Ihme touhua täällä Espoossa...

                Comment

                • joneml
                  Newbiemmer
                  • Mar 2005
                  • 21
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by Behex
                  Missä korjautit tuon? Pitää vaan sanoa niille ensi kerralla, että ottaa sinne korjaamolle yhteyttä. Mulla on nyt nimittäin perä ja vetoakselit vaihdettu korjaamon toimesta ja ulina on ennallaan .

                  Ihme touhua täällä Espoossa...
                  Liike on Special mobil Lohjalla ja sen yhteydessä oleva BMW huolto. Tuossa on puhelinnumero sinne: 019 - 387 900 Muistavat varmasti tapauksen, sillä on tuo mun auto sen verran monta kertaa siellä ollut
                  535dee

                  Comment

                  • BMWPekka
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 58
                    • Helsinki/Hyvinkää

                    #10
                    Rohina...

                    Originally posted by Martti
                    kun nostaa paikallaan vaihteen ollessa vapaalla kytkimen ylös ja kuuntelee tarkasti niin kuuluu pientä rohinaa tms.
                    Toi on 99% varmuudella painelaakeri (kytkimessä), etenkin jos rohinaa ei kuulu yhtään kytkimen ollessa pohjassa...

                    EDIT ja tää nyt on vaan omaa kokemusta, mut toi etenkin ykkösen, mutta myös kakkosen ulina on ihan tyyppi juttu BMW:llä (sekä Getrag, että ZF) , vaikka sitä ei kaikissa yksilöissä ilmenekään... Mul on ollu sitä aivan tuliuusissa Bemareissa ja myös 300tkm ajetuissa E30:sissä, kuten myös 80tkm ajetussa 850:ssä manuaalissa (vain ykkösellä)... No stress , sen kyl saa yleensä vähenemään tai jopa poistumaan RVS:llä, joka yleensä myös "pehmentää" vanhassa lootassa vaihteiden päälle menoa.
                    Kovemmissa vauhdeissa jurinat, ulinat ym. tietty v-ttaa ja pitäis selvittää liikenneturvallisuudenkin vuoksi.
                    Yleisimmät jurisijat/tärisijät on mulla ollu kannatinlaakeri ja jumittava ristikko kardaanissa. Kerran aiheuttaja oli kardaanin värinänvaimennin (kardaanin laatikonpuoleisessa päässä), sen kumin pitää olla 100% ehjä (se on ehjänä aivan helvetin jäykkä palikka!), tai se ei toimi...
                    Ei koskaan perä tai vetari.
                    Last edited by BMWPekka; 07-10-2005, 22:24. Reason: lisäys ulinat ja jurinat
                    E30E31 :-)

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎