Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pohja ruosteet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tatu6o
    BTCF Member
    • Sep 2021
    • 75
    • Uusimaa

    Pohja ruosteet

    Ostin itselleni äskettäin coupen, jonka pohjasta löytyi jonkin verran ruostetta. Tarkemmin takapenkin jalkatilan kohdalla olevan kumi "tiivisteen" ympäriltä. Kuskin puolella ruoste oli hieman levinnyt ja vaatisi pienen paikan, mutta apparin puoella joku oli kerennyt ennen minua auton alle ja hitsannut juosten kusten suuren lapun ruosteiden päälle.

    Mitenköhän tämä kohta pitäisi asianmukaisesti korjata? Mietin myös apparin puolen paikkaa ja sen kohtaloa. Kestääköhän aikaisempi korjaus vai pitäisikö homma tehdä uudestaan ja kunnolla? Kertokaa ihmeessä jos on omia kokemuksia kyseisestä ruostepaikasta ja miten päädyittä ne korjaamaan.
    Attached Files
    Last edited by Tatu6o; 09-02-2022, 19:51. Reason: kielioppi
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #2
    Millä koneella = minkä arvoinen auto ? Vuosimalli ? Muuten nätti ja siisti vai kiertopalkinto ?

    Comment

    • Tatu6o
      BTCF Member
      • Sep 2021
      • 75
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Millä koneella = minkä arvoinen auto ? Vuosimalli ? Muuten nätti ja siisti vai kiertopalkinto ?
      Kyseessä siis 328ci 1999. Itse arvoin hinnaksi noin 4000€, mutta tämä oli ennen kuin näin pohjan ja ruosteet. Sisältä nätti ja hyvillä varusteilla ja ulkopuolelta muutamia ruosteenalkuja lukuunottamatta ihan ok kuntoinen. Idea oli rakentaa itselle kiva kesä-/harraste auto satunnaisiin autotapahtumiin ja yleiseen kruisailuun. Ensimmäisenä haluan selvittää onko nuo ruosteet mahdollista korjata järkevään hintaan. Itse en osaa hitsata yhtään, joten pajalle joutunee jokatapauksessa viemään.

      Comment

      • Toppelius
        Bimmer Rookie
        • Sep 2013
        • 124
        • Keski-Suomi

        #4
        Originally posted by Tatu6o View Post
        Kyseessä siis 328ci 1999. Itse arvoin hinnaksi noin 4000€, mutta tämä oli ennen kuin näin pohjan ja ruosteet. Sisältä nätti ja hyvillä varusteilla ja ulkopuolelta muutamia ruosteenalkuja lukuunottamatta ihan ok kuntoinen. Idea oli rakentaa itselle kiva kesä-/harraste auto satunnaisiin autotapahtumiin ja yleiseen kruisailuun. Ensimmäisenä haluan selvittää onko nuo ruosteet mahdollista korjata järkevään hintaan. Itse en osaa hitsata yhtään, joten pajalle joutunee jokatapauksessa viemään.
        Jos auto on muuten sinun mielestä hyvä ja kannattaa korjata ulkopinnan ruosteet, niin ei noiden korjaus vielä pitäisi konkurssiin viedä. Kunnon hitsarin löydät niin aika helpolla noista vielä pääsee minun näkemyksen mukaan. Tuon paikan voisi hitsari hioa kunnolla saumoista ja katsoa että onko hitsaus pitävä. Jos on niin kunnon ruosteen esto maali päälle ja sitten kunnon massaus:think

        Taitaa ne maalaukset maksaa enemmän kuin nuo hitsaukset.

        Katsele myös takakaarien kunto ja sisäkaaret kun ne tahtoo ruostua aika herkästi myös
        BMW G05 e45 -22
        BMW F11 525d xdrive
        BMW Z4 e85 2,5 -04/ BMW E93 328 -07
        Ski Doo Summit 850 -22/Polaris -19 850 RMK Pro
        ex:
        BMW e46 325 cabrio -00
        BMW E84 20d xdrive/ VW Crafter 2.5 tdi
        BMW f15 40 e / BMW f15 3.0d
        BMW f15 3,0 d / BMW f11 520
        BMW e91 318d /Porsche Cayenne 3,0 d
        BMW e70 3.0d /BMW e88 116d
        BMW e91 320d /e90 318d
        Volvo xc60 2,4D AWD
        Fiat 500 1.4 Sport
        Audi A6 2.0 TFSI ja Fordikin on omistettu!!

        Comment

        • Danukos
          Alueaktiivi
          • Feb 2011
          • 1125
          • pks

          #5
          Komppaan edellistä. Jos päätät että ko. yksilö on vaivan ja rahan arvoinen niin kannattaa sitten katsoa kerralla kaikki paikat kuntoon.
          Ainakin helmamuovit kannattaa repiä irti, epäilen että alta löytyy täysin tervettä peltiä. Konepellin, takaluukun ja oven saumat myös lähes aina compromised by corrosion.

          Jos joudut teettämään kaiken jossain pajalla niin mielestäni ei ole kannattava operaatio tuon kyseisen yksilön kohdalla (mulla on pieni aavistus mistä autosta on kyse).
          E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
          Ex - E34
          ///M5 -90 Alpin Weiss II

          Comment

          • Tatu6o
            BTCF Member
            • Sep 2021
            • 75
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by Danukos View Post
            Komppaan edellistä. Jos päätät että ko. yksilö on vaivan ja rahan arvoinen niin kannattaa sitten katsoa kerralla kaikki paikat kuntoon.
            Ainakin helmamuovit kannattaa repiä irti, epäilen että alta löytyy täysin tervettä peltiä. Konepellin, takaluukun ja oven saumat myös lähes aina compromised by corrosion.

            Jos joudut teettämään kaiken jossain pajalla niin mielestäni ei ole kannattava operaatio tuon kyseisen yksilön kohdalla (mulla on pieni aavistus mistä autosta on kyse).
            Kaiken muun ruostetyön pystyn tekemään itse, hiominen, maalaaminen jne. mutta hitsikamoja ei löydy. Helmat ovat täysin ok, lukuunottamatta romahtanutta tunkkaus pistettä. En halausi myöskään olla se kusipää kuka dumppaa ruostesta autoa eteennpäin, kuin kuumaa perunaa.

            Löytyyköhän pk seudulta pajaa, joka tekisi laadukastat jälkeä kohtuu hintaan? Mielummin maksan vähän enemmän ja saan ajella useamman vuoden huolettomasti.

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #7
              Originally posted by Tatu6o View Post
              lukuunottamatta romahtanutta tunkkaus pistettä.
              Melkein veikkaan että jos on tunkkipaikka mätä niin on kyllä loppu helmakin jostain epäkelpoa ja kunnolla.

              Comment

              • Tatu6o
                BTCF Member
                • Sep 2021
                • 75
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Melkein veikkaan että jos on tunkkipaikka mätä niin on kyllä loppu helmakin jostain epäkelpoa ja kunnolla.
                Varmaan omalta kannalta paras lähestymistapa on korjauttaa kuskinpuolen reikä, itse siivota ulkoiset ruosteet ja listata myyntiin. Pitää vain rehellisesti kertoa, että ruostetta on, joka pitää jossain kohtaa korjata.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎