Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zf5hp19 öljyt pihalla kannattaako korjata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 604
    • Lohja

    Zf5hp19 öljyt pihalla kannattaako korjata

    Elikkäs potilaana olisi jenkeistä tuotu E46 325i 02 vuosimallia.


    Auto alkoi pitämään erikoista hankaavaa ääntä tyhjäkäynnillä sekä matalilla kierroksilla.



    Ääntä ei kauaa kerennyt kuulumaan, kunnes vaihteistoöljyt tuli paineella ns kytkinkopan välistä.


    Laatikko irti ja sieltä löytyi heti aiheuttaja.


    Öljypumpulla oleva laakeri jota vasten turbiini pyörii oli leikannut kiinni ja hitsautunut turbiiniin kiinni. Täten se repi Stefan mukanaan ja rupesi pyörimään turbiinin mukana.

    Mikäköhän on aiheuttanut tämän vaurion? Öljyt oli yhtä vanhat kuin auto ja kilometrejä takana noin 270tkm


    Kysymys onkin että kannattaako tuohon tilata uusi öljypumppu sekä joko kokeilla kiillottaa turbiinin kaulaa tai hommata uusi turbiini vai ostaa vaan uusi aski jostain :think


    Kyseessä kuparilaakeri jotai ei vielä irroitettu, joten uskon että mahdollisesti turbiinin saattaisi vielä pystyä pelastamaan (onkohan laakerissa millainen toleranssi?)


    Onkohan noista Kiinan valmistajien öljypumpuista mihinkään? 130e vs 400e original.

    Toki voi linkata jos tietää kaupan mistä halvalla ja luotettavasti saisi uuden turbiinin ja öljypumpun, sekä laittaa privalla viestiä jos sinulta löytyy kohtuu hintaan uusi laatikko turbiineineen.

    Kyseessä ei ole oma auto ja kaveri antoi ohjeeksi että korjataan mahdollisimman halvalla auton arvo noin Max 2k
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
  • petterihi
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2015
    • 622
    • Kerava

    #2
    Eikö noita 5HP19 lootia ole vähän joka nurkalla purkuosana kun korit mätänee ympäriltä?



    E39 523iA Touring -00
    --
    E39 523 osia edullisesti
    Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 604
      • Lohja

      #3
      Realoem kun katselin niin listaa m54 koneen perässä olevat automaatit eri listaan kun m52tu perässä olevat. Eri varaosanumerot realoem mukaan eikä sen mukaan ristiinmeneviä :think

      Onkohan noissa muka sitten eroja? M52tu teknillisesti ja rakenteellisesti lähes sama kuin m54 vähän vähemmän vain sähköjen puolesta kehittynyt.
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎