Elikkäs potilaana olisi jenkeistä tuotu E46 325i 02 vuosimallia.
Auto alkoi pitämään erikoista hankaavaa ääntä tyhjäkäynnillä sekä matalilla kierroksilla.
Ääntä ei kauaa kerennyt kuulumaan, kunnes vaihteistoöljyt tuli paineella ns kytkinkopan välistä.
Laatikko irti ja sieltä löytyi heti aiheuttaja.
Öljypumpulla oleva laakeri jota vasten turbiini pyörii oli leikannut kiinni ja hitsautunut turbiiniin kiinni. Täten se repi Stefan mukanaan ja rupesi pyörimään turbiinin mukana.
Mikäköhän on aiheuttanut tämän vaurion? Öljyt oli yhtä vanhat kuin auto ja kilometrejä takana noin 270tkm
Kysymys onkin että kannattaako tuohon tilata uusi öljypumppu sekä joko kokeilla kiillottaa turbiinin kaulaa tai hommata uusi turbiini vai ostaa vaan uusi aski jostain :think
Kyseessä kuparilaakeri jotai ei vielä irroitettu, joten uskon että mahdollisesti turbiinin saattaisi vielä pystyä pelastamaan (onkohan laakerissa millainen toleranssi?)
Onkohan noista Kiinan valmistajien öljypumpuista mihinkään? 130e vs 400e original.
Toki voi linkata jos tietää kaupan mistä halvalla ja luotettavasti saisi uuden turbiinin ja öljypumpun, sekä laittaa privalla viestiä jos sinulta löytyy kohtuu hintaan uusi laatikko turbiineineen.
Kyseessä ei ole oma auto ja kaveri antoi ohjeeksi että korjataan mahdollisimman halvalla auton arvo noin Max 2k
Auto alkoi pitämään erikoista hankaavaa ääntä tyhjäkäynnillä sekä matalilla kierroksilla.
Ääntä ei kauaa kerennyt kuulumaan, kunnes vaihteistoöljyt tuli paineella ns kytkinkopan välistä.
Laatikko irti ja sieltä löytyi heti aiheuttaja.
Öljypumpulla oleva laakeri jota vasten turbiini pyörii oli leikannut kiinni ja hitsautunut turbiiniin kiinni. Täten se repi Stefan mukanaan ja rupesi pyörimään turbiinin mukana.
Mikäköhän on aiheuttanut tämän vaurion? Öljyt oli yhtä vanhat kuin auto ja kilometrejä takana noin 270tkm
Kysymys onkin että kannattaako tuohon tilata uusi öljypumppu sekä joko kokeilla kiillottaa turbiinin kaulaa tai hommata uusi turbiini vai ostaa vaan uusi aski jostain :think
Kyseessä kuparilaakeri jotai ei vielä irroitettu, joten uskon että mahdollisesti turbiinin saattaisi vielä pystyä pelastamaan (onkohan laakerissa millainen toleranssi?)
Onkohan noista Kiinan valmistajien öljypumpuista mihinkään? 130e vs 400e original.
Toki voi linkata jos tietää kaupan mistä halvalla ja luotettavasti saisi uuden turbiinin ja öljypumpun, sekä laittaa privalla viestiä jos sinulta löytyy kohtuu hintaan uusi laatikko turbiineineen.
Kyseessä ei ole oma auto ja kaveri antoi ohjeeksi että korjataan mahdollisimman halvalla auton arvo noin Max 2k
Comment