Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i "kermaa" öljykorkissa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkovaltteri
    Newbiemmer
    • Aug 2021
    • 3
    • Vantaa, Suomi

    E46 330i "kermaa" öljykorkissa.

    Morjesta,
    Tänään löin auton noin 4 päivän paikallaan seisomisen jälkeen käyntiin ja ajoin vajaa 10 km läheisen prisman parkkihalliin (seisoi myös about sen 4 päivää ennen edellistä ajoakin). Kaupassa asioimisen jälkeen tarkastin huvin vuoksi öljykorkin sekä öljyt tikusta. Kuitenkin korkissa oli tuommoista vaaleahkoa kermaista kamaa. Öljytikussa tätä ei kuitenkaan ollut. Öljyt vaihdettu noin 500 km sitten. Voiko olla vain kosteutta muodostunut venttiilikopan sisälle, jonka takia reagoi tuollain vai pitääkö ruveta huolestumaan kannentiivisteestä? Kuva ohessa.

    Auto siis 2003 330i ja ajettu n. 247000 km.
    Click image for larger version

Name:	IMG_3707.jpg
Views:	1
Size:	182.8 KB
ID:	4859718

    EDIT: Tuota kun sormella pyyhkäsin, niin ei havaintoakaan tuosta väristä sormessa.
    Last edited by mikkovaltteri; 14-12-2022, 17:59. Reason: Lisätietoja
  • nevari
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 256
    • jyväskylä

    #2
    Eiköhän tuo ole vaan kosteutta.

    Comment

    • mikkovaltteri
      Newbiemmer
      • Aug 2021
      • 3
      • Vantaa, Suomi

      #3
      Näin itsekin epäilen. Täytynee käydä heittämässä pidempi lenkki ja katsoa muuttuuko tilanne ollenkaan. Kunhan jäähtyy niin täytyy tsekata myös jäähdytysnesteet onko siellä merkkejä öljystä. Vanhasta threadista ymmärsin, että ilmeisen normaalia, jos auto seisoo kylmillä/kosteilla keleillä ja ajaa vain ns pätkäajoa.

      Comment

      • 316bemi
        BTCF Member
        • Oct 2010
        • 216
        • Joensuu

        #4
        Joo ei toinna tuosta vielä ressata. Kantsii näistäkin kyllä keulaa talveks tukkia. Lämpee paremmin ja ehkä huohotinkin pysyy paremmin auki.

        Comment

        • Ozzy #69#
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1641
          • Pirkanmaa

          #5
          M54 aina munuaiset tukkoon talvella. Muuten on huohotin jäässä ja öljyt pitkin mäkiä varsinkin jos auto pätkäajossa.
          G20 330e M-Sport sunset orange

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3519
            • Raisio

            #6
            Aika vähäinen kermamäärä. Munuaiset tukkoon ja kovaa ajoa.
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • mikkovaltteri
              Newbiemmer
              • Aug 2021
              • 3
              • Vantaa, Suomi

              #7
              Kiitokset teille viisaammille vinkeistä! Jäähdytysnesteessä ei näkynyt jälkiäkään öljystä, joten oletettavasti juuri teidän kuvailemasta ongelmasta kyse.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16427
                • Asikkala

                #8
                Mikäs se kannentiivisteen olisi rikkonut ?

                Comment

                • mmie
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 502
                  • Kouvola

                  #9
                  Omakin ex 328 talvikeleillä tuota aina teki ihan kohtalaisesti, kesällä taasen ei. Eli mun kokemuksen mukaan ihan normaalia, ajoin laitteella yli 100tkm.

                  Jos tosiaan sitä huohotinta ei ole koskaan vaihdettu, niin ehkäpä kannattaisi.

                  Omasta kajahti aikoinaan jäähän ja kaverin M54 Z3:sta myös samana talvena. Molemmissa oli orkkis huohotinkamat.

                  Aika yleistä on se tukkoon jäätyminen jossain kohtaa, jos ei koskaan ole siihen puututtu. Sitä samaa kuraahan se sinne systeemiin kerää, joka sitten jäätyy.
                  Last edited by mmie; 15-12-2022, 08:59.
                  ex e36 325
                  ex e46 328
                  e92 335i FBO
                  Ducati 900S ie
                  KTM 640
                  Suzuki GT550
                  Honda CBR600

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6935
                    • N/A

                    #10
                    Bemarilta saa sitten sen ns repair kitin, kylmän ilmaston huohotin+ 2 eristettyä putkea alta 50€. Ei kannata ostella mitään tarvikeosia siihen.
                    Mikäli siis alat uusimaan.

                    Comment

                    • mmie
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 502
                      • Kouvola

                      #11
                      Ja jos sattuu käymään niin, että laite alkaa pakkasella hyytymään ja savuttamaan, niin laite seis ja avaa heti öljyntäytönkorkin, jotta paine pääsee pois. Jäätynyt huohotin tekee paineen kampikammioon ja joko paine pullauttaa venakopantiivisteen, tai painaa öljyt imusajan kautta mäntien päälle. Sit onkin kone jumissa, kun pytyt on täynnä öljyä.
                      ex e36 325
                      ex e46 328
                      e92 335i FBO
                      Ducati 900S ie
                      KTM 640
                      Suzuki GT550
                      Honda CBR600

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎