Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 vakkarin kans ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lesser
    BTCF Member
    • Mar 2023
    • 9
    • Ii

    e46 vakkarin kans ongelma

    Tosiaan, vakkari tekee sitä että vihreä valo syttyy taululle aina, mutta sillointällöin kun haluaisi asettaa nopeuden, mitään ei tapahdu. :think Varsinkin pihasta kun lähtee esimerkiksi aamulla ajamaan, niin vakkari ei vaan suostu toimimaan mutta jostain syystä tunnin parin päästä toimii ehkä 15-30 minuuttia ja yhtäkkiä lopettaa toimimisen vaikka olisikin esimerkiksi moottoritiellä ajaessa päällä. Jarrupolkimen anturi ei pitäisi olla, sillä jarruvalot toimii, mutta mitä muita syitä voisi olla tähän ongelmaan ja miten ne saisi diagnosoitua? INPA löytyy läppäriltä itsellä mutta en ole vielä hirveästi sen käyttöön perehtynyt
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Lue nyt ensimmäisenä vikakoodit autosta. Kyllähän se voi se jarrupolkimen anturikin olla, joka välillä toimii ja välillä ei. Manuaalissa voi olla myös kytkinpolkimen anturi. Näihin kyselyihin kun laittaisi auton tiedot, niin olisi kaikkien helpompi neuvoa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Hölmö
      Newbiemmer
      • Jun 2023
      • 3
      • Pirkanmaa

      #3
      Voi olla myös ajoittainen kontaktihäiriö, eli esim. viallinen nappi, johto tai liitin, joka oireilee tärinän ja/tai lämpötilavaihteluiden vaikutuksesta.

      Lue vikakoodit ensin, jos ei löydy mitään tähän vikaan viittaavaa, voit pienellä vaivalla irroittaa airbagin,
      (AKUSTA MIINUS-KENKÄ IRTI 30MIN ENNEN KUIN KOSKET AIRBAGIIN) ja tarkistaa ratin kaikki johdot ja liitokset. Ohjeita ratin irroitukseen/asennukseen on intterwebbi ja juutuubi pullollaan, helppo homma.

      Ratista voi myös helposti purkaa muovikuoret ja kytkinpaneelit(useimmiten 4 torx-ruuvia) jotta pääset perusteellisesti penkomaan ja tutkimaan johdot ja liitokset nappien takaa. Ratti ehkä joskus ollut irti ja liittimet/piuhat asennettu huolimattomasti takaisin... Koko rattikin irtoaa 16mm pultin avaamalla, ei tarvitse mitään erikoistyökaluja.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎