Apua kaivataan! Voisiko joku reipas kaveri ystävällisesti mitata omasta autostaan valojen jännitteet niin saisi vähän vertailuarvoja?
Tuli hankittua taas "saksalainen pe*seenreikä" mallia 318i. Nimimerkkini mukaisessa mielentilassa päivitin umpiot projektorimallisiin ja samalla Philipsin H7 LEDit valoa tuottamaan. Philipsin oma canbus-adapteri tarttui myös käteen mätänetistä. Asennukset ja testit tehty adaptereilla ja ilman, ei vaikutusta oireisiin, edelleen välkkyy/räpsyy/katkeilee, ei tosin herjaa palaneista polttimoista adapterilla. Kokeilin myös 50W/8ohmin vastuksilla, sama lopputulos...
Kone sammuksissa virrat päällä lähivalot ja pitkät toimii täydellisesti, jännite liittimestä mitattu 12,6 V. Kone käyntiin ja valot alkaa hetken kuluttua räpsimään ja jännite valoille putoaa tasolle 11,3V lähivaloilla ja pitkillä, parkkivaloille tulee 14V. Latausjännite 13,9-14,3V ja akku perstuntumalla ok. Mielenkiintoinen havainto on, että lähivaloille tulee myös vaihtovirtaa 4 VAC(halpismittarilla 2,5 VAC)...vika vai ominaisuus?
Ei anna vikakoodeja.
Olisko ideoita tai suoraa tietoa mistä hakea ratkaisua, vai täytyykö ton koko pirssin luonnollista hapettumista vähän edesauttaa ja siirtyä julkisiin kulkuvälineisiin?
Tuli hankittua taas "saksalainen pe*seenreikä" mallia 318i. Nimimerkkini mukaisessa mielentilassa päivitin umpiot projektorimallisiin ja samalla Philipsin H7 LEDit valoa tuottamaan. Philipsin oma canbus-adapteri tarttui myös käteen mätänetistä. Asennukset ja testit tehty adaptereilla ja ilman, ei vaikutusta oireisiin, edelleen välkkyy/räpsyy/katkeilee, ei tosin herjaa palaneista polttimoista adapterilla. Kokeilin myös 50W/8ohmin vastuksilla, sama lopputulos...
Kone sammuksissa virrat päällä lähivalot ja pitkät toimii täydellisesti, jännite liittimestä mitattu 12,6 V. Kone käyntiin ja valot alkaa hetken kuluttua räpsimään ja jännite valoille putoaa tasolle 11,3V lähivaloilla ja pitkillä, parkkivaloille tulee 14V. Latausjännite 13,9-14,3V ja akku perstuntumalla ok. Mielenkiintoinen havainto on, että lähivaloille tulee myös vaihtovirtaa 4 VAC(halpismittarilla 2,5 VAC)...vika vai ominaisuus?
Ei anna vikakoodeja.
Olisko ideoita tai suoraa tietoa mistä hakea ratkaisua, vai täytyykö ton koko pirssin luonnollista hapettumista vähän edesauttaa ja siirtyä julkisiin kulkuvälineisiin?
Comment