Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia e46 328?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Max-
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 4
    • Kuopio

    Kokemuksia e46 328?

    Nyt valistakaas minua hieman. Elikkä olen ostamassa ekaa bemaria. Tuollainen auto olisi nyt tyrkyllä: e46 328i -99. Ajettu 160tkm. Ja ihan sitten kaikilla "herkuilla". Mitä huomioitavia seikkoja tuossa autossa olisi tai tulisi tsekata? Itseäni hieman pelottaa tuo iso moottori...sillä että kulutus valtava?? Ja tottakai vakuutusmaksut.. kivan tehokas se kyllä oli kun kävin koeajolla...keskikulutukseksi näytti 8,1l ja ajettu oli 530km. (Nykyisessä autossani 1.6i ja tuntuu et saman kuluttaa...) Ja autohan on saksantuonti - mut Suomessa ollut jo parisen vuotta. Mut nyt mielellään asiallisia neuvoja oston suhteen ja kokemuksia kyseisistä autoista, kiitos.
    Last edited by -Max-; 12-11-2005, 15:38.
    ex e46 328i
  • tonit
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 282
    • Helsinki

    #2
    Ei kulutusta kannata pelätä. Mulla on -96 528i ja keskikulutus alle 10l kun ajaa paljon kaupungissa ja maanteillä kuluu n.8 litraa kun ajelee reipasta 120km/h. Toki pihistelemällä pääsee pienemälläkin kun ainakin mulla on kaupungissa tapana liikkua suht reippaasti. Tuossa 328:ssa on vielä uudempi TU-kone mikä ilmeisesti vie vähemmän kuin tämä vanhempi moottori.

    Muihin asioihin en ota kantaa kun omat e46 rajoittuu muutamaan kilometriin 4-koneisella farkulla.

    Comment

    • cabrio
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 114
      • Espoo

      #3
      Ei tos moottoris ole mitään pelättävää silloin kun on kunnossa ja kilometrit kohallaan. Bensan kulutus samaa luokkaa kun mitä 2.0 tai 2.5 litrasessa. Osta automaatti niin matka ajossa vie vielä vähemman kuin manuaali. Kaupunkiajossa riippuu kaasujalasta, toki autom. vie hiukan enemmän mut siitä ilosta maksaa kyl mieluusti! Vääntö ihan mukavasti 280nm.

      Jos haluat vähän ajetun 328 coupen steptronicilla niin katso nettiauto id 501641 aika mukavat varusteet ja takuu kilometrit kohallaan. Hintakaan ei paljoa enemmän, kuin sillä mitä olet koeajanut. 53tkm hiukan eri mitä 160tkm. Seuraavaan huoltoon 19000tkm. Eli huoletonta ja huoltovapaata ajoa pitkään. Renkaat hyväkuntoiset niin ei mene niidenkään ostoon rahaa...=)
      X4 -18
      Z4 2.5si -07

      Comment

      • -Max-
        Newbiemmer
        • Nov 2005
        • 4
        • Kuopio

        #4
        Tosi hieno toi sun bemu myös mut mä etsin neliovista. Onko tuo 160tkm ajettu sitten paljon? Autossa tulee mukana 16" ja 18" renkut ja vanteet, jotka vaikuttivat uudehkoilta kyllä.
        ex e46 328i

        Comment

        • cabrio
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 114
          • Espoo

          #5
          160tkm ei tunnu viel paljolta tos moottorissa, jos on huollettu säännöllisesti. Kuluvien osien vaihtoon kannattaa varautua noissa kilometreissä, on varmaan jo jouduttu vaihtamaankin? Myynti hinnat putoo yli 200tkm ajetuissa, meinaan jos olet sitä sitten joskus myymässä. Neliovisessa ei käänny takapenkit niinkun 2 ovisessa, paitsi jos on lisävarusteena, mikä aika harvinainen. Suosittelen Automaattia tohon moottoriin, siihen kun kerran totut et ihan heti vaihda takaisin manuaaliin.
          X4 -18
          Z4 2.5si -07

          Comment

          • Kurko
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 72
            • Oulu

            #6
            Itse haalasin saksasta kesällä tollasen E46 328:n (-99) ja olen ollut pelkästään positiivisesti yllättynyt auton olemuksesta/ajo-ominaisuuksista/suorituskyvystä verrattuna vaikka edelliseen E36 korimallin 325:een (-91). Kulutusta on ihan turha pelätä, mulla vei matka-ajossa kesärenkailla 6.8l/100km keskinopeudella 115 km/h ja oli ohituksiakin kivasti... Kyläajossa 8.2-9 riippuen liikennevalolähdöistä...Väännöt todella mahtavat verrattuna 325:een vaikka vain heppa tehoa enemmän, huomaa heti jos ajanut ennen 2.5:lla, matka-ajossa alkaa ajo-ominaisuudet tulla parhaiten esille vasta yli satkun nopeuksissa (riippuu tietty rengastuksesta, itsellä oli 225/45/16 ja aika hyvä. Näissä E46:ssa on tyyppivikana alapallonivelet edessä, tahtoo väljetä aika nopeasti ja vaihdettava koko alatukivarsi, ei hirmu pahahintanen kylläkään. Sähköhimmeleistä (penkit, peilit, navi/Tv, ajotietokone, ikkunat monesti nihkeitä toimimaan, lunkka, pesurit ym) tarkistele että kaikki pelaa, on paskamaisia/arvokkaita korjailla jälkikäteen. Takapenkkitilaahan tossa ei järin valtavasti ole mutta muuten suosittelen silti ko. auton hankintaa jos ei ole liikaa mukuloita.... Hinta on saksassakin mielestäni aika korkea (vrt 5-sarjaan) ja jos otat todella kaikilla sähköhiluilla sen auton niin varaudu reiluun tonnin ylimääräiseen autoveroon (ainakin itsellä tuli..) vermeiden takia (maahantuojan tuomiin "suomiautoihin" kun ei ole saanut noita kaikkia varuisteita mitä saksassa saa). Huoltohinnatkin (insp I) olivat ainakin täällä Oulussa positiivinen yllätys, hyvän matkaa alle 300 egee kaikkineen.
            Teoria = kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi.
            Käytäntö= kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
            Meillä teoria ja käytäntö sekoittuneet: mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi :think

            Comment

            • -Max-
              Newbiemmer
              • Nov 2005
              • 4
              • Kuopio

              #7
              Tämä huollettu saksassa 120tkm asti ja sen jälkeen Suomessa. Ja löytyy luukkua, nahkaa, navigointi, alkup.6-cd:n vaihtaja ja kääntyvät takaselkänojat. =)
              Kyllä mä meinaisin pitää sitä nyt vähä kauemmin kuin mitä entisiä. Eli useamman vuoden.
              ex e46 328i

              Comment

              • Peksi79
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 44
                • Turku

                #8
                Viime keväästä olen omistanut kyseisen kulkineen (vm -99) ja Kurkon kanssa samoilla linjoilla; tyytyväinen olen ollut. Varsinkin kulkupuoli ja ulkonäkö on kunnossa eikä tosiaan ole mikään bensasyöppö (maantie 6,5 - 8,5 l/100km ja kaupunki noin 10 l/100km). Kurkon luettelemien asioiden lisäksi kannattaa tarkistaa takaluukun kahvan ympäristö sekä konepellin etureuna (sisäpuolelta) alkavien ruosteiden varalta. Muutamia pienempiä vikoja itselläni on ollut, mutta eiköhän niitä kaikissa tämänikäisissä ala olemaan.
                BMW 523iA -10
                ex Audi A4 2.0 TFSI Quattro -09
                ex BMW 530iA -04
                ex BMW 328Ci -99
                ex BMW 325i -87
                ex Ascona B -79

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎