Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 E46 nykiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakh
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 3

    320 E46 nykiminen

    Ostin tossa vm 2003 320:n, mutta harmikseni se tahtoo vähän nykiä tietyissä tilanteissa. Koska auto on ostettu liikkeestä, olen jo tietenkin valittanut siitä sinne ja niinpä softa on päivitetty ja vetopyörästöstä jotain vaihdettu. Jälkimmäinen paransi tilannetta, mutta en ole vieläkään ihan tyytyväinen, sillä pientä nykimistä tulee esiin silloin tällöin seuraavissa tilanteissa:
    - parkkihalli on pahin paikka, vaihdan 1->2 n. 1500-2000rpm:n kohdalla ja sen jälkeen tulee 5-10 nytkähdystä (ei tosin aina), ja varsinkin jos kiekat pääsee vähän alle 1000rpm:n niin nytkytystä tulee
    - joskus liikkeelle lähtiessä nyykähtää ja samoin vaihdettaessa pienillä kierroksilla esim valoista lähtiessä jonkun perässä 1-> 2 ja joskus 2-> 3. Tällöin tulee maksimissaan pari-kolme nykäystä.
    - isommilla kierroksilla ei esiinny, mutta en ole ihan varma tuleeko joskus pienen pientä nykimistä kolmosella 2000-4000rpm:n välillä.
    - kylmänä ehkä esiintyy herkemmin

    Onko tämä normaalia käytöstä vai alanko taas soittelemaan myyjälle? Mikähän mahtaisi olla vikana, ihan niin yksinkertainen asia kuin tulpat (joita ei vissiin ole vielä vaihdettu, autolla on ajettu 66000)?
  • MazterI
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 312
    • Jyväskylä

    #2
    Muutama tarkennus: Nykiikö siis vaan kun vaihdat vaihdetta vai tuleeko ihan tasaisella vedätykselläkin tuota nypytystä? Ja varmaan sulla manuaali on ainakin tuosta jutusta päätellen?

    Ittellä vaihtaessa "nypsyttää" joskus, mutta minä oon pistäny sen ihmen kytkin venttilihässäkän piikkiin, siitä kai on juttua ollut täälläkin... En nyt kyllä muista mikä ihme clutch valve juttu se olikaan.

    Tässä linkki http://e46m3performance.com/installs/lock-valve/. Vaikka tuo onkin M3 linksu niin käsittääkseni vaivaa ihan näitä karvalakkiautojakin.

    Comment

    • jakh
      Newbiemmer
      • Nov 2005
      • 3

      #3
      tarkennuksia

      Nykii joo vaihdettaessa (manuaali) tai siis vaihdon jälkeen vähän aikaa. Tasaisella vedolla ei ole sellaista nypytystä jota voisi nykimiseksi sanoa. Se vois tosiaan olla toi lock-valve juttu, mene ja tiedä.

      Comment

      • Leba
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2101
        • Espoo

        #4
        Originally posted by jakh
        Nykii joo vaihdettaessa (manuaali) tai siis vaihdon jälkeen vähän aikaa. Tasaisella vedolla ei ole sellaista nypytystä jota voisi nykimiseksi sanoa. Se vois tosiaan olla toi lock-valve juttu, mene ja tiedä.
        Jep, kyllä se tuo todennäköisesti on. Irti vaan ja pitäis nykimiset loppua
        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

        Comment

        • loz
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 878
          • Helsinki

          #5
          pyh ei mitään sittenkään
          "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

          Comment

          • jakh
            Newbiemmer
            • Nov 2005
            • 3

            #6
            uudenlaista nykimista

            Damn, nyt kun ilmat on vähän kylmenneet niin on tullut esille ärsyttävää nykimistä kylmällä moottorilla eli 3. tai 4. vaiheella 1500-2000rpm:llä kun siirtyy moottorijarrutukseen niin tulee kolmesta neljään terävää nykähdystä, vähän kuin pätkisi. Lämminneellä moottorilla saattaa tulla yksi pienehkö nykäisy samoilla kierroksilla. Korkeammilla kiekoilla ei ongelmia. Kyllä siellä siis taitaa olla jotain muutakin kuin lock-valve. Pitänee aloittaa tulpien vaihdosta, muita ideoita?

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎