Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46: Käyntihäiriö 1.s sylinterissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cari
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 9

    E46: Käyntihäiriö 1.s sylinterissä

    BMW 325 vm.-02 aj.n.60Tkm

    Viime aikoina on mittariston näyttöön ilmaantunut katalysaattorin merkkivalo.
    Vika on ilmaantunut yleensä auton käydessä tyhjäkäynnillä. Muutaman kerran ongelma on poistunut itsestään, mutta ei enää viime aikoina.
    Auto huoltoon ja testeriin -> käyntihäiriö 1.s sylinterissä. Puola vaihtoon.

    Eipä auttanut puolan vaihto, 0,5h ja sama vika ilmoitus. No tehtiin seuraavaa: Vaihdettiin 1.s & 3.s sylinterin sytytystulpat keskenään ja 1.s & 2.s sylinterin puolat. Vikamuisti nollattiin. Ei vaikutusta, vika on aina vaan samaisessa 1.s sylinterissä.

    Toivottavasti jollakin teistä olisi TIETOA. Ei oikein kiinnostaisi alkaa vaihtamaan yhtä osaa kerrallaan. Varsinkin kun listalla olisi ruikutusboxi yhtenä vaihtoehtona. En ole edes kysynyt mitä boxi maksaa toivottavasti ei kuitenkaan €€€€?

    PS.Asialliset sivut, eksyin ensimmäistä kertaa näille.
    Last edited by Cari; 11-11-2005, 10:05.
  • MakeH
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1170
    • Vantaa

    #2
    Mikä tuo vikailmoitus tarkalleen oli?

    Comment

    • Cari
      Newbiemmer
      • Nov 2005
      • 9

      #3
      Originally posted by MakeH
      Mikä tuo vikailmoitus tarkalleen oli?
      Sytytyshäiriö 1.s sylinterissä.

      Comment

      • Sami
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1332
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Cari
        BMW 325 vm.-02 aj.n.60Tkm

        Viime aikoina on mittariston näyttöön ilmaantunut katalysaattorin merkkivalo.
        Vika on ilmaantunut yleensä auton käydessä tyhjäkäynnillä. Muutaman kerran ongelma on poistunut itsestään, mutta ei enää viime aikoina.
        Auto huoltoon ja testeriin -> käyntihäiriö 1.s sylinterissä. Puola vaihtoon.

        Eipä auttanut puolan vaihto, 0,5h ja sama vika ilmoitus. No tehtiin seuraavaa: Vaihdettiin 1.s & 3.s sylinterin sytytystulpat keskenään ja 1.s & 2.s sylinterin puolat. Vikamuisti nollattiin. Ei vaikutusta

        Toivottavasti jollakin teistä olisi TIETOA. Ei oikein kiinnostaisi alkaa vaihtamaan yhtä osaa kerrallaan. Varsinkin kun listalla olisi ruikutusboxi yhtenä vaihtoehtona. En ole edes kysynyt mitä boxi maksaa toivottavasti ei kuitenkaan €€€€?

        PS.Asialliset sivut, eksyin ensimmäistä kertaa näille.

        Onko siitä katottu testerillä ruiskutuksen korjausarvoja mitä näyttää jos vaikka suutinvika...

        Comment

        • Cari
          Newbiemmer
          • Nov 2005
          • 9

          #5
          Originally posted by Sami
          Onko siitä katottu testerillä ruiskutuksen korjausarvoja mitä näyttää jos vaikka suutinvika...
          Pitääpä ensi viikolla mainita asiasta, kun on aika varattuna.
          Last edited by Cari; 11-11-2005, 10:08.

          Comment

          • Cari
            Newbiemmer
            • Nov 2005
            • 9

            #6
            No eipä ole vika poistunut vieläkään.

            Seuraavia toimenpiteitä tehty:
            1. Vaihdettu venttiilien hydr.nostimet
            2. Ohjurit

            Hetken (n.1kk) kaikki vaikutti hyvältä.

            3. Vaihdettu öljyt huoltoliikkeen "standardeihin" sopiviin. Omat kun kuulemma ei olleet muka riittävän hyvät. Uusilla öljyillä Vanos ja venttiili pitäisi toimia paremmin.

            4. Maahantuojalta tullut neuvo huoltoliikkeelle: sekoita 100 oktaanista ja 98E:tä suhteessa 50/50. Tämän piti polttaa karstat pois, kun palaminen on kuumempaa.

            Vielä vian ilmaantumisesta: tyhjäkäynnillä koneessa alkaa kierrokset yht´äkkia heilua välillä n.600-900k/min ja lopulta moottori käy vajailla sylintereillä. Virta pois ja uudelleen käynnistys, moottori käy ihan normaalisti yleensä...

            Laitan tähän alle vielä selostuksen diagnostiikasta ruotsiksi

            Felöversikt:
            (238) EE Tändningsmissar cylinder 1

            Informationer och resultat:
            Tändingsmissar med cylinderfrånkoppling ( P1343 eller P0301 )
            Tändningsmissar vid varmkörd motor, emissionförsämrande (P1342 eller P0301)
            Tändningsmissar vid driftvärme, emissionsförsämrande (P0301)

            Felet är avgasrelevant
            Felet filterat
            Felet förekommer temporärt inte
            sporadiskt fel

            Voisin melkein luvata palkkion sille, joka ongelman ratkaisee.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Vai että 100-oktaanista ja 98:ia sekaisin 50/50 suhteella jotta palotapahtuma on kuumempi ja "karstat" palaa?????
              Täytyy heti todeta että en ole milloinkaan noin MIELIPUOLISTA juttua kuullut jos/kun sitä on asiakkaalle tuputettu???? Aivan käsittämätöntä paskapuhetta joka kuuluu jo näihin huuhaatiedon top 50 opuksiin!!!

              Kyse kuitenkin on joko suutintukin/suuttimen välisen o-renkaan ilmavuodosta tai ecun/suuttimen välillä olevan johdotuksen/liittimien kontaktihäikstä tai kaiken todennäköisimmin alipainesillan ykkössylinterin kohdalla olevasta vuodosta(joko murtein tai o-rengas)....ainakin "pikkuisen" todennäköisemmin kuin mikään oktaaniluvulla leikkiminen?

              Comment

              • Masinol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 988
                • "Turku"

                #8
                Originally posted by Hemi
                Kyse kuitenkin on joko suutintukin/suuttimen välisen o-renkaan ilmavuodosta
                Eikös siellä tukissa nyt ole kuitenkin monen baarin paine, joten eikös se tavara tule sieltä mielumminkin ulos kun mene ilmaa sisään??
                Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                Comment

                • GTO
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 50

                  #9
                  Täältä lähtee yks ääni imuvuodolle. Tässä hommassa on varmaan käynyt niin että ei vika lähteny puolan vaihdolla ja asentajalla meni sormi suuhun BMW:n testerillä näkee vian tosi tarkasti jos osaa sitä käyttää. Tuo bensan sekotusjuttu nyt on ihan täyttä skeidaa, enkä usko että maahantuoja tuommosia on ehdotellu. Ennemminkin joku viereisen hallin peltiseppä on kaikessa viisaudessaan tiennyt tällaisen faktan

                  Comment

                  • random hero
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 160
                    • 014 area

                    #10
                    Mites häviikö nestettä yhtään!?
                    Ja ilmavuodot helppo tutkii ite,eli otat jotain palavaa nestettä esim wurthin puhdistusaine pumppupullosta toimii hienosti tai sit spray versio(vaikka deodorantti),eli sitä sit ruikit sinne missä epäilet et vuoto vois olla,mutta älä kuitenkaan polta koko autoo
                    Ja jos sielt jotain vuotoo löytyy niin käynti pitäs muuttua kun ruikkaat sitä mitä nyt palavaa löydätkin,vaik tommonen niitten siel huollos pitäs tehdä heti ensimmäiseks, ja en sit tiedä et ilmottaako testeri tommosta sytytyshäiriötä muustakun et siel tosiaan on vikaa siinä kipinässä!?
                    Mutta ei ole halpaa pyöriä siellä huollossa joten kannattaa edes kokeilla.

                    edit:siis ohjurit vaihdettu!?Sit on varmaan noi vuodot jo katsottu!
                    Last edited by random hero; 19-04-2006, 18:05.

                    Comment

                    • Cari
                      Newbiemmer
                      • Nov 2005
                      • 9

                      #11
                      Tuli tänään käytyä huollossa ja mainitsin kaikista Hemin antamista neuvoista.
                      Kaikki vaihtoehdot tyrmättiin heti. Ei niillä ole mitän tekemistä asian kanssa.

                      Vielä asian tarkennukseksi sytytyshäiriö tulee, kun venttiilit jumittelevat 1.s sylinterissä jolloin auton boxi yrittää korjata polttoaineen syöttöä.

                      Tämä vika on tiedossa BMW:llä eikä heillä ole ilmeisesti aikomusta laitaa tietoa eteenpäin. Siis tyyppivika?
                      Samaisella korjaamolla on vaihdettu vastaavat osat kahteen vain 15 Tkm ajettuihin 6 syl. koneisiin. Tosin niissä osien vaihto auttoi.

                      Pyysivät vielä ajamaan 100 okt (Nesteen race bensa).
                      Pitää nyt kokeilla vielä kerran vaikkei se mitään auta.

                      Comment

                      • puuha-pete
                        Newbiemmer
                        • Jan 2005
                        • 27
                        • Oulu

                        #12
                        [QUOTE=Hemi]Vai että 100-oktaanista ja 98:ia sekaisin 50/50 suhteella jotta palotapahtuma on kuumempi ja "karstat" palaa?????
                        Täytyy heti todeta että en ole milloinkaan noin MIELIPUOLISTA juttua kuullut jos/kun sitä on asiakkaalle tuputettu???? Aivan käsittämätöntä paskapuhetta joka kuuluu jo näihin huuhaatiedon top 50 opuksiin!!!

                        Itsellekin nuo on huollossa ehdotellut samaista konstia kahteenkin eri kertaan,joten kyllä ne yrittää vakavissaan olla .Minulla kävi M54B22 sekä M54B25 koneissa kertaalleen samalla lailla:olin aiemmin siirtänyt autoa vähän matkaa(10m) ja jättänyt yöksi parkkiin,no aamulla sai sahata kuin tulpatonta mopoa,pyörikin ilman vastapaineita, ja lähti käyntiin vasta minuuttien päästä.Huollon kommentit oli että olisi venttiilivarret karstaiset ja jäisi venttiilit kantamaan, tästä syystä ed.mainitulla bensaseoksella karstat pois ja homma kuntoon... Uskoo ken tahtoo,eipä tullut ainakaan bensaostoksille lähdettyä.

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3449
                          • Janakkala

                          #13
                          Jos olisi minun autoni niin kokeilisin kyllä 100 oktaanisella bensalla, ei ole mikään huu-haa homma.. -Siitä tuli tossa joku aika sitten oikein huoltotiedotekkin.
                          -sinänsä kyllä toi oktaani kikkailu tosin kuulostaa tässä tapauksessa kaukaa haetulle jos vain ykkös sylinteri näyttä "missfife dedection" häiriö koodin.
                          tuota bensa homma on suositeltu käytettäväksi yleensä siinä tapauksessa mikäli esim kylmää moottoria käynnistäessä on ilmennyt sellainen oire, että moottori ei lähde käyntiin ja pöyrii kuin "singeri" ilman puristuksia.
                          -Minkä valmistajan sytytyspuolan ne vaihtoivat ykkös sylinteriin? jos on BREMIN puoa niin vaadi että vaihtavat sen bosch puolaan. Bremeissä on ollut vikoja todella paljon.
                          -Ja oliko se sun moottorisi M54 vai M54tu ???
                          -Ja ei kai vaan olla tankattu venäläisiä bensoja ????
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • Cari
                            Newbiemmer
                            • Nov 2005
                            • 9

                            #14
                            Tällä hetkellä Bremin puola on 2.s sylinterillä ja alkup. siirrettiin 1.s sylinterille.
                            Bensa on kyllä ihan tavallista ABC:n laatua, meinasi huollon kaveri,että kannattaisi kokeilla ajaa Teboilin Terralla kun se kerran voitelee venttiilejä paremmin. JEP, JEP että tätä tasoa huollossa.

                            Mitäs eroa on M54 ja M54tu:lla ja mistä merkinnän löytää ei taida olla käyttömanuaalissa?

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Eikös kansivian saisi tarkistettua ohivuotomittauksella? Jos venttiili jää kantamaan niin se kyllä näkyy tuossa.

                              Melkein kallistuisin itsekin imuvuoto/suutinvika puolelle.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎