memebuy23buy

E46 touringin takaluukunlasi aukeilee itekseen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bmw323it
    replied
    Originally posted by Metu View Post
    Löytyiskö mistään kuvaa josta näkis johtojen värit ja mihin ne menee?
    Sivulla 3?

Leave a comment:

• Esal
    replied
    Originally posted by Metu View Post
    Takakaiuttimia ei oo, sieltähän pääsis kätevästi johtosarjoihin käsiksi.
    Mites takakaiuttimet asiaan auttaisi, nehän on siinä takaiskarimökkylässä vinosti taaksepäin suunnattuina ja jos niihin on pääsyt käsiksi, on melkein koko auton takapää jo purettuna.

Leave a comment:

• Metu
    replied
    Löytyiskö mistään kuvaa josta näkis johtojen värit ja mihin ne menee?

Lasi aukeaa vain kaukosäätimellä, lasin mikrokytkin uusittu eikä toimi siltikään. Ei kuitenkaan aukeile itestään.
    Lisäksi kontin merkkivalo palaa ja lisäjarruvalo ei toimi. Johtoja kattelin jo aiemmin saranoiden kohdilta mut ei näkyvää vikaa eikä heiluttelu auta. Takakaiuttimia ei oo, sieltähän pääsis kätevästi johtosarjoihin käsiksi.

Leave a comment:

• Jukka_
    replied
    Originally posted by bmw323it View Post
    Minulla oli täsmälleen sama vika. Tässä korjauksessa on tosiaan se etu, että lasin saa auki kaukosäätimellä.
    Minkäs väriset johdot on kyseessä :think

Leave a comment:

• Esal
    replied
    Eilen alkoi takalasi pomppiin auki, veti välillä ilmeisesti jatkuvasti solenoidi kun takalasin reunan lanka sulatti lasiin raitaa, voi tyhjätä jo akkuakin. Sulake 58 pois ja nyt ok.

Leave a comment:

• bmw323it
    replied
    Originally posted by E.N View Post
    Vika paikantui itse lasiin, eli siinä olevat johtimet olivat hapettuneet/rikki. Itse johtosarjassa ja katkaisijassa ei ollut vikaa. Pikakorjauksena spoilerin alla olevasta rasiasta katkaisijan johto irti. Tämä toimenpide auttoi, aukeaa edelleen avaimen napista.
    Minulla oli täsmälleen sama vika. Tässä korjauksessa on tosiaan se etu, että lasin saa auki kaukosäätimellä.

Leave a comment:

• janne320d
    replied
    Originally posted by Temes87 View Post
    ylläri ylläri täällä samaa vikaa ku muillaki!
    ja oon miettiny että jos ottais ton sulakkeen no:58 pois mutta mitä muuta sen sulakkeen takana on? vai onko vaan sille takalasille?
    ei mitään,vain takalasiin vaikuttaa

Leave a comment:

• Jukka_
    replied
    Takalasi ongelma tuntu ratkeavan kerrasta kun poisti sulakkeen

Leave a comment:

• Temes87
    replied
    ylläri ylläri täällä samaa vikaa ku muillaki!
    ja oon miettiny että jos ottais ton sulakkeen no:58 pois mutta mitä muuta sen sulakkeen takana on? vai onko vaan sille takalasille?

Leave a comment:

• Omenanraato
    replied
    Onko e39:ssäkin tuollainen mötikkä kun en muista nähneeni, ja johdotuksetkin menee oikealta puolen

Leave a comment:

• e46touring
    replied
    takalasi ongelman ratkaisu ??

moro kaikille avonaisesta luukusta kärsiville.

luullakseni olen keksinyt vian aiheuttajan ja ratkaisun tuohon satunnaiseen
    takaluukun lasin aukeamiseen. Takalasin vasemmassa yläkulmassa sisäpuolella on n 10 x 15mm musta "mötikkä" jossa johtimet vaihtuvat folioksi lasinpintaan.

Tähän "mötikkään" sisälle menevät johtimen kuoret irtoavat tuosta valetusta muovista ja tämä suomalainen teiden suolaus/vesi pitää lopusta huolen.
    Eli sinne "mötikän"sisälle pääsee rikkonaisten johtojen kuorien kautta suolavesi aiheuttaen odottamattoman kytkennän.
    Todettavissa helposti kun purkaa takaspoilerin pois ja avaa tuon kytkennän auki
    siten että molemmin puolin foliota johtimet ovat irti ja ei kun ohmimittari johtimien väliin.

Tuossa omassani oli eristysvastus noiden johtimien välillä ainoastaan n800 ohmia joka
    vaihteli (100 - 1200 ohmia)koko ajan tuolla ohmimittarin mittausjännitteellä n. 5 v

Korjaus ehdotus jonka itselläni sain toimimaan.
    varovasti tuo "mötikkä" lasista irti (on liimalla kiinni) ja raottaa väkisin jo valmiiksi rikkinäisiä johtimen kuoria. Kuumailmapuhaltimella ja paineilmalla vuoronperään kuivausta.

Tuota kun aikansa jaksaa tehdä niin ohmimittari alkaa näyttä siedettäviä lukuja.Lopputulos
    ääretön ohmimäärä
    Tuon omani sain aivan kuivaksi ei edes "mekkerillä"(läpilyöntitesteri) 250v jännitteellä
    tullut oikosulkua.

Lopuksi "mötikkä" liimataan takalasiin kiinni polyuretaani liimalla täyttäen rikkonaiset johtimen kuoret/reiät, jotta sama ongelma ei toistu.

Kuvia voin laittaa jos jotain kiinnostaa.
    Ja "kohtuutonta" korvausta vastaan korjaan muillekkin Torniossa.

t:e46touring

Leave a comment:

• Omenanraato
    replied
    Alko E39 523i tekee nyt tota kanssa....

Mitäs e39:ssä yleensä on vikana?

Aluks aukeili itestään, mut nyt ei toimi lasin kytkin enää ollenkaan, mutta itekseen kyl aukeilee, pakko ajaa keskuslukko päällä nyt.

Onko tossakin jotain "liuskoja" josta lähtee katselee, vai onko itse kytkimessä vikaa?

Mitään sulaketta en löytänyt jolla sais ongelman pois :/

niin ja kaukosäätimestä en saa kuin luukun auki, en lasia

Leave a comment:

• Vecara
    replied
    Originally posted by Kimmo_M View Post
    Palaako mittaristossa joku valo, kun sulake on irti?
    Ei pala.

Leave a comment:

• Kimmo_M
    replied
    Originally posted by janne320d View Post
    vielä en ole mikrokytkintä vaihtanut,tuon 58 sulakkeen otin pois niin aukeileminen loppui.
    maarmorilla oli tuo mikrokytkin 69e
    Palaako mittaristossa joku valo, kun sulake on irti?

Leave a comment:

• janne320d
    replied
    Originally posted by Kimmo_M View Post
    Sama täällä. Välillä aukeilee ittekseen. Miten sulla?

vielä en ole mikrokytkintä vaihtanut,tuon 58 sulakkeen otin pois niin aukeileminen loppui.
    maarmorilla oli tuo mikrokytkin 69e

Leave a comment:

Working...
X