Originally posted by Metu
View Post
E46 touringin takaluukunlasi aukeilee itekseen
Collapse
X
-
Originally posted by Metu View PostTakakaiuttimia ei oo, sieltähän pääsis kätevästi johtosarjoihin käsiksi.
Leave a comment:
-
-
Löytyiskö mistään kuvaa josta näkis johtojen värit ja mihin ne menee?
Lasi aukeaa vain kaukosäätimellä, lasin mikrokytkin uusittu eikä toimi siltikään. Ei kuitenkaan aukeile itestään.
Lisäksi kontin merkkivalo palaa ja lisäjarruvalo ei toimi. Johtoja kattelin jo aiemmin saranoiden kohdilta mut ei näkyvää vikaa eikä heiluttelu auta. Takakaiuttimia ei oo, sieltähän pääsis kätevästi johtosarjoihin käsiksi.
Leave a comment:
-
-
Eilen alkoi takalasi pomppiin auki, veti välillä ilmeisesti jatkuvasti solenoidi kun takalasin reunan lanka sulatti lasiin raitaa, voi tyhjätä jo akkuakin. Sulake 58 pois ja nyt ok.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E.N View PostVika paikantui itse lasiin, eli siinä olevat johtimet olivat hapettuneet/rikki. Itse johtosarjassa ja katkaisijassa ei ollut vikaa. Pikakorjauksena spoilerin alla olevasta rasiasta katkaisijan johto irti. Tämä toimenpide auttoi, aukeaa edelleen avaimen napista.
Leave a comment:
-
-
ylläri ylläri täällä samaa vikaa ku muillaki!
ja oon miettiny että jos ottais ton sulakkeen no:58 pois mutta mitä muuta sen sulakkeen takana on? vai onko vaan sille takalasille?
Leave a comment:
-
-
Onko e39:ssäkin tuollainen mötikkä kun en muista nähneeni, ja johdotuksetkin menee oikealta puolen
Leave a comment:
-
-
takalasi ongelman ratkaisu ??
moro kaikille avonaisesta luukusta kärsiville.
luullakseni olen keksinyt vian aiheuttajan ja ratkaisun tuohon satunnaiseen
takaluukun lasin aukeamiseen. Takalasin vasemmassa yläkulmassa sisäpuolella on n 10 x 15mm musta "mötikkä" jossa johtimet vaihtuvat folioksi lasinpintaan.
Tähän "mötikkään" sisälle menevät johtimen kuoret irtoavat tuosta valetusta muovista ja tämä suomalainen teiden suolaus/vesi pitää lopusta huolen.
Eli sinne "mötikän"sisälle pääsee rikkonaisten johtojen kuorien kautta suolavesi aiheuttaen odottamattoman kytkennän.
Todettavissa helposti kun purkaa takaspoilerin pois ja avaa tuon kytkennän auki
siten että molemmin puolin foliota johtimet ovat irti ja ei kun ohmimittari johtimien väliin.
Tuossa omassani oli eristysvastus noiden johtimien välillä ainoastaan n800 ohmia joka
vaihteli (100 - 1200 ohmia)koko ajan tuolla ohmimittarin mittausjännitteellä n. 5 v
Korjaus ehdotus jonka itselläni sain toimimaan.
varovasti tuo "mötikkä" lasista irti (on liimalla kiinni) ja raottaa väkisin jo valmiiksi rikkinäisiä johtimen kuoria. Kuumailmapuhaltimella ja paineilmalla vuoronperään kuivausta.
Tuota kun aikansa jaksaa tehdä niin ohmimittari alkaa näyttä siedettäviä lukuja.Lopputulos
ääretön ohmimäärä
Tuon omani sain aivan kuivaksi ei edes "mekkerillä"(läpilyöntitesteri) 250v jännitteellä
tullut oikosulkua.
Lopuksi "mötikkä" liimataan takalasiin kiinni polyuretaani liimalla täyttäen rikkonaiset johtimen kuoret/reiät, jotta sama ongelma ei toistu.
Kuvia voin laittaa jos jotain kiinnostaa.
Ja "kohtuutonta" korvausta vastaan korjaan muillekkin Torniossa.
t:e46touring
Leave a comment:
-
-
Alko E39 523i tekee nyt tota kanssa....
Mitäs e39:ssä yleensä on vikana?
Aluks aukeili itestään, mut nyt ei toimi lasin kytkin enää ollenkaan, mutta itekseen kyl aukeilee, pakko ajaa keskuslukko päällä nyt.
Onko tossakin jotain "liuskoja" josta lähtee katselee, vai onko itse kytkimessä vikaa?
Mitään sulaketta en löytänyt jolla sais ongelman pois :/
niin ja kaukosäätimestä en saa kuin luukun auki, en lasia
Leave a comment:
-
Leave a comment: