Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330xd touring -> lisää tehoa/vääntöä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Don Padre
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 106
    • Helsinki

    e46 330xd touring -> lisää tehoa/vääntöä

    Rekisteröidyin juuri foorumille ja olisi pitänyt kyllä tehdä se jo ajat sitten.. vaikuttaa todella hyvältä! Autona mulla on vuoden 2003 330xd touring.

    Mutta asiaan.. vakiona koneessa 204/410. Nyt myynnissä olevassa E91 vastaavassa 231/500. Kone näyttäis speksien mukaan olevan sama mutta löytyykö bemmalta esim. valmista softaa jonka ne voisi huollossa heittää? En kaipaa mitään himoviritystä ala 260/580 vaan tuo vähempikin riittää. Näyttäisi silläkin lähtevän jo melkosen paljon paremmin. Mitä riskejä tällaiseen virittämiseen liittyy? Itse haen lähinnä tuota kasvanutta vääntöä ja siten parempaa ohituskiihtyvyyttä. Niin ja miten on muutoskatsastuksen suhteen?
    _______________________
    E46 330xd touring -03
    Honda TRX500FA -05

    BMW - mikä ihana tekosyy
  • paavo62
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 101

    #2
    PSI-tehoboxi

    Moro!

    Tässä sinulle ainakin yksi suhteellisen vaivaton keino harkittavaksi.




    Molemmista löytyy noita otsikon mukaisia boxeja.
    Hankintapaikkoja on varmasti muitakin; ja löytyyhän näihin boxeihin useampiakin valmistajia (VanAaken, KCI jne) - täältä foorumilta löytyy varmasti tietoa ja osaajia.

    Taustaa sen verran, että minulla on BMW 320d 12/-02, johon ruuvasin ihan omin pikkunakkisormin tuollaisen PSI:n viritysboxin. Vakiotehot olivat 110kwh ja nyt pitäisi löytyä 123kwh ja reilusti enemmän vääntöä. Ainakin oman kokemukseni mukaan tuon eron huomaa.

    Ero tulee esiin alaväännössä ja pirteämpänä vetona käyttökelpoisella kierrosalueella. Ja juuri mainitsemasi ohituskiihtyvyys on parantunut. Tietenkin 330d on jo sen verran väkevämpi, että ehkä samanlaista efektiä ei saa aikaan, mutta mene ja tiedä.
    Boxin hyvä puoli on se, että voit myydä sen erikseen ja ottaa pois katsastukseen. Niin minä ainakin tein BMW asentajan suosituksesta.

    Tästä se lähtee!

    -paavo-

    Comment

    • Don Padre
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 106
      • Helsinki

      #3
      Kiitos vinkeistä. Tuo eurovanteen setti voisi olla kiinnostava. Se kun on vielä tehty tuolle 204 hv versiolle. Uudet lukemat olisi 229 hv ja 470 nm vääntöä. Täytyy panna vakavaan harkintaan. Mitkäköhän mahtaa olla riskit koneen ja muiden oheislaitteiden toimivuuden suhteen?
      _______________________
      E46 330xd touring -03
      Honda TRX500FA -05

      BMW - mikä ihana tekosyy

      Comment

      • himonussija
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 392
        • Finland

        #4
        Originally posted by paavo62

        Taustaa sen verran, että minulla on BMW 320d 12/-02, johon ruuvasin ihan omin pikkunakkisormin tuollaisen PSI:n viritysboxin. Vakiotehot olivat 110kwh ja nyt pitäisi löytyä 123kwh ja reilusti enemmän vääntöä. Ainakin oman kokemukseni mukaan tuon eron huomaa.
        -paavo-
        Sähkömies on aina sähkömies vaikka voissa paistaisi. Auton tehotkin ilmoitetaan kilowattitunteina

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎