Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d E46 110kW turboista.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ikuinen aloittelija
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 336
    • maa

    320d E46 110kW turboista.

    Mikäs on tuo juttu ahtimien särkymisestä. Onko se jokin tietty ongelma itse ahtimissa vai ecu:n softaan liittyvä "bugi". Näytti TIS:ssä olevan 11/2003 asti valmistetuista moisesta viasta maininta. Maahantuojalta/jälleenmyyjältä on varmaan ihan turha kysyä.
    G30 520d Xdrive Sport -18
    F30 320i Xdrive Limited Ed. -15
  • TBman
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 76

    #2
    Minulla

    on E46, -02, 320dA, ajettu nyt 198700 (noin), turbo vaihdettu 99870km:n kohdalla. Syynä oli öljyn syönti (21000km vaihtovälillä n.0,8l). tehdas maksoi, siis ei sentinkään kuluja minulle.
    Tosin ajan paljon ja ostan aina autot uutena.
    Kuulemma tehdas vaihtaa turbot aina kulutta, jos ajokilometrit alle 100000km.
    En tiedä miten on muilla, mutta minua ainakin on myyntifirma palvellut autonosalta kuin kuningasta..

    Comment

    • Aukes!
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2014
      • Riihimäki

      #3
      Kad'dääm just tuli 101 tuhatta mittariin, toivottavasti ei se kiekura hajoa :( Tosin onneks on Laakkoselta ostettu et kuluttajansuoja pelaa


      - E60 -05 "too small to mention"
      ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

      Comment

      • f1zz
        GTi:stä tuttu
        • Sep 2003
        • 1469
        • Veikkola

        #4
        204tkm mittarissa ja orkkis ahdin..

        Comment

        • Ikuinen aloittelija
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 336
          • maa

          #5
          Kysyin tuosta huollosta samalla, kun tivasin nykimis-/puutumisongelmaan selitystä kovalla (-30) pakkasella. Ei kuulemma ole ahtimia mennyt rikki normaalia enempää. Mikä on sitten normaali.
          Jaahas saa nähdä pääseekö aamulla töihin vai jäädäänkö taas bussipysäkille hengähtämään :( , kun on luvattu kovia yöpakkasia ...kele.
          G30 520d Xdrive Sport -18
          F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

          Comment

          • Sami
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 1332
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by Ikuinen aloittelija
            Kysyin tuosta huollosta samalla, kun tivasin nykimis-/puutumisongelmaan selitystä kovalla (-30) pakkasella. Ei kuulemma ole ahtimia mennyt rikki normaalia enempää. Mikä on sitten normaali.
            Jaahas saa nähdä pääseekö aamulla töihin vai jäädäänkö taas bussipysäkille hengähtämään :( , kun on luvattu kovia yöpakkasia ...kele.
            Ei taida olla vielä euro 4 moottori tossa sinun autossa?..Euro4:ssa voi säätää EGR:ää 0-40 mg/isku ja pääsee siitä nykimisestä eroon....

            Comment

            • Ikuinen aloittelija
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 336
              • maa

              #7
              Juu Euro3:n tuossa on. Epäili, että pa-suodain on sen verran vanha, että kovilla pakkasilla jähmeä soppa ei mene enää läpi. Kulutus oli tuolla tankillisella kaikkein pienin koskaan mitä olen saanut ajettua.
              G30 520d Xdrive Sport -18
              F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

              Comment

              • xela
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 141
                • Tampere

                #8
                Originally posted by TBman
                on E46, -02, 320dA, ajettu nyt 198700 (noin), turbo vaihdettu 99870km:n kohdalla. Syynä oli öljyn syönti (21000km vaihtovälillä n.0,8l).
                En kyllä itse olisi vielä osannu huolestua tuollaisesta öljyn syönnistä. Eihän tuo oo mitää. No joka tapauksessa hyvä sulle, että sait uuden solmun takuuseen.

                Comment

                • Ikuinen aloittelija
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2003
                  • 336
                  • maa

                  #9
                  Originally posted by xela
                  En kyllä itse olisi vielä osannu huolestua tuollaisesta öljyn syönnistä. Eihän tuo oo mitää. No joka tapauksessa hyvä sulle, että sait uuden solmun takuuseen.
                  Ei mullekaan olis tullu mieleen vielä vaatia uutta.
                  G30 520d Xdrive Sport -18
                  F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                  Comment

                  • TBman
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 76

                    #10
                    Niin, minäkään

                    en edes tiennyt, että vaihtoivat solmun, ennenkuin menin vankkuria hakemaan... Ilmoittivat vaan sen, kuin arkipäivän homman tapahtuneeksi..
                    Mutta palvelu on todellakin ollut kuin kultaa aina meidän perheen kohdalla!

                    Sepä toikin Heille taas yhden uuden auton osalleen, kun vaimon kanssa käytiin tilaamassa uusi 530dA... Kaaran pitäisi olla meillä ensviikolla...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎