Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten paljon e46 pystyy madaltamaan max?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Puuankkuri
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 161
    • Ylöjärvi

    Miten paljon e46 pystyy madaltamaan max?

    .. siis onko kellään kokemusta e46 rajusta madaltamisesta säädettävällä (coilover) alustasarjalla? Renkaat on 225/35 18" ja 245/30 18" ja vanteissa et 38, niin ja valssit on 9 tuumaiset.
    nyt vanhalla alustasarjalla lokarinkaaren ja navan keskipisteen etäisyydet on edessä 34 ja takana 31... eli tahtois tonne hieman alle 30 sentin lukemiin molemmissa päissä. Siispä, tuleeko ongelmia? Sillä kynäjousisarjalla pystyy kyllä pudottaa edestä 112 mm (sarjassa tietty lyhemmät "koiranluut" mukana) ja takaa 72 mm, ei siinä siis ongelmaa.. Mutta miten ohjauskulmat? saakohan niitä enää jiiriin?
    Oli miten oli mutta näin on
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by Puuankkuri
    .. siis onko kellään kokemusta e46 rajusta madaltamisesta säädettävällä (coilover) alustasarjalla? Renkaat on 225/35 18" ja 245/30 18" ja vanteissa et 38, niin ja valssit on 9 tuumaiset.
    nyt vanhalla alustasarjalla lokarinkaaren ja navan keskipisteen etäisyydet on edessä 34 ja takana 31... eli tahtois tonne hieman alle 30 sentin lukemiin molemmissa päissä. Siispä, tuleeko ongelmia? Sillä kynäjousisarjalla pystyy kyllä pudottaa edestä 112 mm (sarjassa tietty lyhemmät "koiranluut" mukana) ja takaa 72 mm, ei siinä siis ongelmaa.. Mutta miten ohjauskulmat? saakohan niitä enää jiiriin?
    Muista ongelmista en tiedä, mutta ainakin joskus on tullut vastaan sellainen ongelma että vanteet ottaa edessä jousiin kiinni. Siis juuri kynäsarjalla. Toki toihan selviää kokeilemalla. Ohjauskulmat saa vielä jotenkin siihen suuntaan jos ei nyt aivan kaikkea pudota.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • Puuankkuri
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 161
      • Ylöjärvi

      #3
      tuota en ole tullut ajatelleeks... kynäjousethan on tosiaan pirun paljon kapeammat kuin normaalien mc-pherssonien kierrejouset, mutta ne kylläkin alkavat jo alempaa...hmmm.. mielenkiintoinen seikka, ei ois tullu mieleen kuuna päivänä. tattis tarvii mittailla...
      Oli miten oli mutta näin on

      Comment

      • Robi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 7606
        • Vantaa

        #4
        Jos sulla on myös edessä ne 9" leveät vanteet niin silloin voin melkein suorilta käsin sanoa että on kiinni jousessa. Mutta periaatteessa toi on helppo laskea. Mittaat etisyyden vakioiskariputkesta vanteeseen...siis siltä kohtaa millä korkeudella iskari on suhteessa vanteeseen...huomioi myös kesä/talvivanteet.

        Sitten suhteutat mitan kynätolpan paksuuteen..oletettavasti noin sentti puolitoista per puoli paksumpi. Jos se tila löytyy nyt niin voipi jopa mahtua. Ja ainahan voi laittaa levikepalaa sitten jos on pienestä kiinni.
        Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
        Tiedustelut priva tai 0452210069

        Current
        E61 530d
        E39 530d
        E39 520iA
        E46 330xd
        E28 528i

        Comment

        • Puuankkuri
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 161
          • Ylöjärvi

          #5
          jep, edessä on kans ysit... Mä mittaan ja tittaan miten käy... ja jos joku asia on varma niin se on ihan varma että mä survon ne sinne alle....
          Oli miten oli mutta näin on

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎