Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 öljy vuodot..!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • helmutti
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 2

    e46 öljy vuodot..!

    morjes.. semmoset ongelmat ois nyt kyseessä et auton kun laittaa kylmänä käyntiin niin ölynsuodattimen kotelon juuresta vuotaa öljyä "muovikotelon ja lohkon välistä"mut kun auto lämpenee niin öljy vuoto lakkaa.. mistä moinen episodi voi kantaa juurensa..?onko huohotin tukossa ja toi on sit heikoin kohta? ja toinen homma et ohjausvaihteen päästä vuotaa myös" siitä mihin tulee ratilta tuleva akseli.. onko siihen saatavilla tiiviste sarjaa? auto 316 e46 vm99
    kiitoksia etukäteen
    -helmut-
  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by helmutti
    morjes.. semmoset ongelmat ois nyt kyseessä et auton kun laittaa kylmänä käyntiin niin ölynsuodattimen kotelon juuresta vuotaa öljyä "muovikotelon ja lohkon välistä"mut kun auto lämpenee niin öljy vuoto lakkaa.. mistä moinen episodi voi kantaa juurensa..?onko huohotin tukossa ja toi on sit heikoin kohta? ja toinen homma et ohjausvaihteen päästä vuotaa myös" siitä mihin tulee ratilta tuleva akseli.. onko siihen saatavilla tiiviste sarjaa? auto 316 e46 vm99
    kiitoksia etukäteen
    -helmut-
    Voi olla että huohotin on käynyt tukossa ja alkanut vuotaa, mutta toi kone on kyllä melko vuoto herkkä ja alkaa ajan myötä tihruta suunnilleen joka tiivisteestä....Ohjaustehostimen tiivisteet tulee yhdessä pussissa ja sisältää kaikki tiivisteet....Tietysti voi ottaa irti vuotavan stefan ja ostaa sitten samanlaisen tarvike tiivisteen tilalle..luulis että on ihan joku yleinen koko...

    Comment

    • ParaJaX
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 129

      #3
      Originally posted by Sami
      Voi olla että huohotin on käynyt tukossa ja alkanut vuotaa, mutta toi kone on kyllä melko vuoto herkkä ja alkaa ajan myötä tihruta suunnilleen joka tiivisteestä....Ohjaustehostimen tiivisteet tulee yhdessä pussissa ja sisältää kaikki tiivisteet....Tietysti voi ottaa irti vuotavan stefan ja ostaa sitten samanlaisen tarvike tiivisteen tilalle..luulis että on ihan joku yleinen koko...

      onkos tietoo miten 318i laita..?

      Onko kone sama? mitäs eroa tossa on?

      itse korjautin vuodon juuri tuon öljynputsarin kohdalta.. liikkeessä meni kaksi tuntia ...tässä lisää juttua http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=58217

      Comment

      • Sami
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1332
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by ParaJaX
        onkos tietoo miten 318i laita..?

        Onko kone sama? mitäs eroa tossa on?

        itse korjautin vuodon juuri tuon öljynputsarin kohdalta.. liikkeessä meni kaksi tuntia ...tässä lisää juttua http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=58217

        Kone on eri jos sulla m40...m43 on ketjukone ja yleensä lähes kaikki tai oikeestaan kaikki yli 150 tkm ajetut jota ei oo korjattu vuotaa jakopäästä enemmän tai vähemmän..seuraava vuotokohta on öljypohjan tiiviste ja kun vuoto on runsasta eli jää isoja läikkiä maahan niin kannen takaa jäähdytysneste putki (muovinen kulma) vuotaa ja sekoittuu vuotavaan öljyyn muovisessa "pohjalevyssä...Ja mielestäni jos tossa koneessa huohotin menee tukkoon johtuu enemmän karstasta jota kertynyt yllättävänkin paljon ja menee sitten helpommin tukkoon kun putken reikä pienenee...ja öljynerotin tukkeutuu...

        Comment

        • helmutti
          Newbiemmer
          • Mar 2006
          • 2

          #5
          Originally posted by ParaJaX
          onkos tietoo miten 318i laita..?

          Onko kone sama? mitäs eroa tossa on?

          itse korjautin vuodon juuri tuon öljynputsarin kohdalta.. liikkeessä meni kaksi tuntia ...tässä lisää juttua http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=58217
          jep kiitoksia neuvoista.. tuossahan tuo tuli tuo putsarin vuoto homma jo selväks eli eikun tiivisteiden ostoon ja sikana röökiä ja hermoja ja eikun vaihtamaan.. mitenkä lie perse homma vaihtaa tuo stefa tuhon ohjausvaihteeeseen..? oon nimittäin vaihtamassa bemua pois ja ei sit millään kehtaa myydä sitä ihan vuotavana kun siitä uusi omistaja narisee sit kun huomaa... mut kiitoksia paljon vastanneille....
          -helmut-

          Comment

          • ParaJaX
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 129

            #6
            Originally posted by Sami
            Kone on eri jos sulla m40...m43 on ketjukone ja yleensä lähes kaikki tai oikeestaan kaikki yli 150 tkm ajetut jota ei oo korjattu vuotaa jakopäästä enemmän tai vähemmän..seuraava vuotokohta on öljypohjan tiiviste ja kun vuoto on runsasta eli jää isoja läikkiä maahan niin kannen takaa jäähdytysneste putki (muovinen kulma) vuotaa ja sekoittuu vuotavaan öljyyn muovisessa "pohjalevyssä...Ja mielestäni jos tossa koneessa huohotin menee tukkoon johtuu enemmän karstasta jota kertynyt yllättävänkin paljon ja menee sitten helpommin tukkoon kun putken reikä pienenee...ja öljynerotin tukkeutuu...
            itsellä on juuri tuo M43B19 mutta mikähän ero siinä on tuohon 316i malliin?

            itsellä mittarissa 153tkm ja tuo tuntui olevan ainoa vuoto kohta (öljynputsarin kohdalla) .Ja jäähdytysnestettä katoaa ja sekin tod näköisesti niistä T-haaroista.

            Comment

            • dsl Bimmer
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 358

              #7
              Originally posted by Sami
              Ohjaustehostimen tiivisteet tulee yhdessä pussissa ja sisältää kaikki tiivisteet....
              Missä tommosia pusseja myydään? Laakkosella sanottiin, että ohjausvaihteeseen ei saa mitään varaosia.

              Comment

              • ParaJaX
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 129

                #8
                btw..sullahan samanlainen biimeri niin kuin nopeaa sulla lämmöt nousee?
                aikaisemmat autoni e36 325, e36 318ti niin ei läheskään niin nopeasti kuin tässä (e46), 2 tai 3 kilsaa niin lämmöt max jos auto ollut lämmityksessä.?
                ja temppuileeko lämpömittari mitenkään? Itsellä tekee välillä niin että lämpimänä sammutat ja hetken päästä virrat päälle lämpömittari ei nouse aina.. hetken ajettua lämmöt nousee max.. ?
                ja onkos tuo ohjaustehostimen tiivisteetkin ns. tyyppivikaa? itse en ole kyllä huomannut että vuotaisi mut pitää seurailla jos tuokin teillä vuotaa..damn

                Comment

                • arska84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1356
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Onko toi jakopään tiivisteiden vaihto kuinka vaikee operaatio?
                  BMW PREMIUM

                  BMW E46 318

                  Comment

                  • antti79
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 2499
                    • Littoinen

                    #10
                    Originally posted by ParaJaX View Post
                    itsellä on juuri tuo M43B19 mutta mikähän ero siinä on tuohon 316i malliin?
                    Hieman ohi aiheen mutta vastataan tähän, eli 316i ja 318i ovat samalla M43B19 koneella, mutta 318i korkeammalla viritysasteella (vrt. 105hp -> 115hp). Mm. nokka-akseli, kaasuläppä ja softa ovat erilaiset. (kyseessä siis e46 mallit)
                    sigpic
                    Originally Posted by jari kihlman
                    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎