Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ajovalojen muovin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MazterI
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 312
    • Jyväskylä

    E46 ajovalojen muovin vaihto

    Morjesta,

    oamassa E46:ssa ajovalojen sisään on alkanut tulla rapsakkaasti koskteutta. Ilmeisesti niitten muovipäällysten takana olevat tiivisteet on aikanas päässä. Ainakin haulla löytyi samankaltaisia ongelmia.

    Ajattelin nyt sitten vaihtaa nuo muovit ynnä tiivisteet. Olisiko kellään kokemuksia / vinkkejä ko. operaatiosta. Lähinnä kiinnostaa että saako noita ylipäänsä pitämään, vaatiiko esim tiivisteen liimausta tms. vai riittääkö pelkkä vaihto? Samalla ajattelin vaihtaa nuo kuluneet muovitkin. Niitten naarmuuntumisesta ei taida päästä eroon kuin vaihtamalla Xenonit nokalle?

    t.Pekka
  • ParaJaX
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 129

    #2
    Originally posted by MazterI
    Morjesta,

    oamassa E46:ssa ajovalojen sisään on alkanut tulla rapsakkaasti koskteutta. Ilmeisesti niitten muovipäällysten takana olevat tiivisteet on aikanas päässä. Ainakin haulla löytyi samankaltaisia ongelmia.

    Ajattelin nyt sitten vaihtaa nuo muovit ynnä tiivisteet. Olisiko kellään kokemuksia / vinkkejä ko. operaatiosta. Lähinnä kiinnostaa että saako noita ylipäänsä pitämään, vaatiiko esim tiivisteen liimausta tms. vai riittääkö pelkkä vaihto? Samalla ajattelin vaihtaa nuo kuluneet muovitkin. Niitten naarmuuntumisesta ei taida päästä eroon kuin vaihtamalla Xenonit nokalle?

    t.Pekka
    moro!
    Tiivisteitä ei tarvitse/kannata vaihdella..
    lasit tuli viime viikolla vaihdettua ja ei pääse kosteus enää.
    Sanotaan että vaihto operaatio vie noin tunnin aikaa.

    Ensin vilkut pois (klipsi), 4:llä ruuvilla umpio kiinni, 4 klipsiä pesurin "levyssä" joka on kiinni umpiossa eli ei tarvitse ottaa niitä suuttimia pois ja samalla nesteitä. ja tietenkin umpioiden takaa piuhat irti. Ihan simppeli homma..

    Comment

    • MazterI
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 312
      • Jyväskylä

      #3
      Tyhmän pitää kysellä: Otitko siis kokonaan umpiot irti vaihtoa varten? Eikös sen muovin saa ihan vaihdettua umpiot nokallakin, mutta taitaa tosiaan olla asumista pesurien kanssa. No, tarviipa ihmetellä. e46 fanaticsilta vaan luin että vaihdossa noi tiivisteet helposti venyis -> alkais vuotamaan, mutta tämä oli tietty tervetullut tieto.

      Comment

      • repo76
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 31

        #4
        Itse otin umpiot irti, sai samalla puhdistettua heijastimet sun muut pölystä. Saa varmaan ne muovit vaihdettua ilman umpion irrotusta mut mun mielestä helpompi kun ottaa ne kokonaan pois.

        Mulla oli haljennu molemmat valojen muovit joten siks pääsi kosteutta, tiivisteet oli mulla ihan ok ja auton vuosmalli 2001. Mutta kuten jo todettiin aiemmin niin iisi homma...
        http://www.btcf.fi/cars/4595/R_IMG_0033.jpg

        Comment

        • PFloyd
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 517

          #5
          Ite otin kans veks, vaihdoin samalla tiivisteet, ja putsasin suurimmista paskoista. Vetäsin vielä hopealla sen irroitettavan mustan "sisäkehyksen" (-98).

          Kesällä vaihdoin, ja vielä ovat ainakin pysyneet kondiksessa

          Comment

          • Northstar
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 745
            • Järvenpää

            #6
            Tuolta voisi löytyä hiukan apuja operaation toteutukseen:
            sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              #7
              No, ne tiivisteet kyllä kannattaa ehdottomasti vaihtaa ja lampunpesureista muuten lentää sitten pesuvettä.
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • MazterI
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 312
                • Jyväskylä

                #8
                Jep. KL:ltä ei tiivisteitä löytynyt, joten saipi vasta muovit mukaan. Toinen oli uteliaisuuttaan pakko aukaista ja kattoa. Ihan mukavaa askartelua, pesunesteen kanssa on ihmeissään. Onneksi säiliö oli sopivasti melkolailla tyhjillään...

                Vasemman puolen umpion kun aukaisi niin kyllä siellä sisällä yllättävän paljon oli vettä. Tiiviste sinällään oli aika hyväkuntoisen oloinen, mutta pitänee Laakkoselta vielä huomenna hakea uudet semmoisetkin, eipähän tarvii sitten ihmetellä. Tosi paskaan kuntoon oli nuo vanhat kyllä menneetkin. Naarmuja ja sameutta hitosti, heti oikeen valo kirkastu toisella puolella jo

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎