Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 jarrupalan vaihto...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sigrit
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 40
    • tohmajärvi

    e46 jarrupalan vaihto...

    jep.eilkkäs vaihdoin eilen jarrupalat ympäriinsä autooni,kun mittaritaulun valo näin kehoitti tekemään.homma sujui hienosti,ja auto eikun käyntiin ja kokeilemaan......mutta mittaristossa ollut varoitusvalo(se mikä ilmoittaa että palat ovat kuluneet) ei suostunut sammumaan????
    mikä vikana?pitääkö sekin valo jotenkin nollata jostain?
    ja auto oli siis e46 320i -99
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #2
    Uusitko jarrupalojen kulumisanturit?
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • sigrit
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 40
      • tohmajärvi

      #3
      Originally posted by eeki
      Uusitko jarrupalojen kulumisanturit?
      en uusinu...pelkät palat

      Comment

      • mcly
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 354

        #4
        Originally posted by sigrit
        en uusinu...pelkät palat
        Eli tästä johtuu että valo palaa edelleen. Eli ne pitää vaihtaa uusiin niin sitten ei enään taulussa näy punasta.
        Last edited by mcly; 19-05-2006, 10:37.

        Comment

        • sigrit
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 40
          • tohmajärvi

          #5
          Originally posted by mcly
          Eli tästä johtuu että valo palaa edelleen. Eli ne pitää vaihtaa uusiin niin sitten ei enään taulussa näy punasta.

          kiitos...pitänee vaihdella

          Comment

          • sirius18
            Bimmer Rookie
            • Dec 2002
            • 137

            #6
            Just äsken vaihdoin omaani E46:een jarrupalat ympäriinsä, samoin kuluneisuusanturit ja vielä vaan valo kojetaulussa killottaa. Häviääkö valo pienen ajelun jälkeen vai pitääkö nollata tietsikalla...?

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by sirius18
              Just äsken vaihdoin omaani E46:een jarrupalat ympäriinsä, samoin kuluneisuusanturit ja vielä vaan valo kojetaulussa killottaa. Häviääkö valo pienen ajelun jälkeen vai pitääkö nollata tietsikalla...?
              Tarkista myös jarrunesteet
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1834
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by sigrit
                jep.eilkkäs vaihdoin eilen jarrupalat ympäriinsä autooni,kun mittaritaulun valo näin kehoitti tekemään.homma sujui hienosti,ja auto eikun käyntiin ja kokeilemaan......mutta mittaristossa ollut varoitusvalo(se mikä ilmoittaa että palat ovat kuluneet) ei suostunut sammumaan????
                mikä vikana?pitääkö sekin valo jotenkin nollata jostain?
                ja auto oli siis e46 320i -99
                Jos tuossa on sama periaate kuin E39:ssä, niin sitten pitää varmaan tehdä seuraavasti

                "Jarrupalojen vaihdon jälkeen laita avain virtalukkoon, käännä asentoon I ja anna olla näin vähintään 30 s. käynnistämättä autoa. Tämä toimenpide kuittaa jarrupalojen kuluneisuuden ilmoituksen ECM:stä ja sammuttaa vastaavan merkkivalon"

                Kokkeile josko tuo auttaa...
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • sigrit
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 40
                  • tohmajärvi

                  #9
                  Originally posted by Havis
                  Jos tuossa on sama periaate kuin E39:ssä, niin sitten pitää varmaan tehdä seuraavasti

                  "Jarrupalojen vaihdon jälkeen laita avain virtalukkoon, käännä asentoon I ja anna olla näin vähintään 30 s. käynnistämättä autoa. Tämä toimenpide kuittaa jarrupalojen kuluneisuuden ilmoituksen ECM:stä ja sammuttaa vastaavan merkkivalon"

                  Kokkeile josko tuo auttaa...
                  kiitttooos!!tuo tosiaan auttoi,ja valo sammui .avain siis lukkoon ja käännä siihen asentoon että valot palaa...pidä noin 30 sek. ja valo sammuu.

                  Comment

                  • sirius18
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2002
                    • 137

                    #10
                    Originally posted by Havis
                    Jos tuossa on sama periaate kuin E39:ssä, niin sitten pitää varmaan tehdä seuraavasti

                    "Jarrupalojen vaihdon jälkeen laita avain virtalukkoon, käännä asentoon I ja anna olla näin vähintään 30 s. käynnistämättä autoa. Tämä toimenpide kuittaa jarrupalojen kuluneisuuden ilmoituksen ECM:stä ja sammuttaa vastaavan merkkivalon"

                    Kokkeile josko tuo auttaa...
                    Äsch, koetin aamulla töihin lähteässäni tuota temppua, eipä auttanut minulla, auto myös vm. 1999 kuten sigritillä. Prkl näitä merkkivaloja, airbagin valon kun saa sammumaan niin jo on toinen tiskissä Eikä TIS:kään sisältänyt mitään selvitystä tuohon... Kaikki pitäisi vaan teettää merkkihuollossa ettei vaan asiakas pääse säästämään, voi vidalgo

                    EDiT: Jumalatione, äsken koetin uudelleen ja valohan sammua tupsahti tuolla 30 sek tempulla! Alles in Ordnung! Kiitos Havikselle ja muille!
                    Last edited by sirius18; 04-06-2006, 19:53.

                    Comment

                    • arska84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1356
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Nostetaanpas melkein vuoden vanha keskustelu

                      Eli olis tarkotus vaihtaa lähiaikoina 318 E46:seen takajarrupalat. Onko helppo homma? Onko mäntä vaan painettava malli? Pitääkö tuo tunnistinjohto vaihtaa myös? Valo ei pala vielä,mutta on aika vähän pintaa ja nyt olis hommaan aikaa
                      BMW PREMIUM

                      BMW E46 318

                      Comment

                      • JTS
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 37
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by arska84 View Post
                        Nostetaanpas melkein vuoden vanha keskustelu

                        Eli olis tarkotus vaihtaa lähiaikoina 318 E46:seen takajarrupalat. Onko helppo homma? Onko mäntä vaan painettava malli? Pitääkö tuo tunnistinjohto vaihtaa myös? Valo ei pala vielä,mutta on aika vähän pintaa ja nyt olis hommaan aikaa
                        Mikäli valo ei pala, ei anturia tarvi vaihtaa. On helppo homma, mäntä menee painamalla sisään. Jos ei ole ennen tehnyt, hommaan saattaa kulua jopa tunti.
                        F11 520dA xDrive -16
                        F30 320dA xDrive -13 (2019-2021)
                        E46 316ti -04 (2004-2008)
                        E21 315 -83 (2001-2002)

                        Comment

                        • Vilbero
                          Newbiemmer
                          • Mar 2006
                          • 23
                          • Helsinki

                          #13
                          Tiedoksi anturin vaihtajille:
                          Jarrupalojen valon saa kuitattua myös irroittamalla akun n. ½ tunniksi, jos ei muuten sammu. Toimi ainakin mun E46 -98:ssa.

                          Comment

                          • arska84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1356
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by JTS View Post
                            Mikäli valo ei pala, ei anturia tarvi vaihtaa. On helppo homma, mäntä menee painamalla sisään. Jos ei ole ennen tehnyt, hommaan saattaa kulua jopa tunti.

                            Jep,ei pala valo. Oon vaihtanut jarrupat Nissan sunnyyn jotain 3 krt ja muista availlut jarruja eli perus hommat on hanskassa. Toi tunti ei oo itselle paha
                            BMW PREMIUM

                            BMW E46 318

                            Comment

                            • arska84
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1356
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Homma hoidettu, tuntihan siihen meni Olis tullu nopeemminkin,mutta kuluneisuus anturia yritin kiinni niin se ei enää pysy sielä palassa. Meni sellanen väkänen siitä rikki kun sen otin vanhasta irti.. No huomenna haen uuden.. Onneksi ei tarvi jarruja purkaa kun sen saa satulan välistäkin laitettua
                              BMW PREMIUM

                              BMW E46 318

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎